Miten kerron "kaverille" etten enää jaksa hänen puheluitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tutustuin kuntosalilla naiseen, jonka kanssa olemme pari kolme kertaa käyneet kahvilla, sen enempää emme ole tavanneet.

Alussa hän soitteli harvakseltaan, noin kaksi-kolme vuotta sitten kun tutustuimme. Mutta pian soitot lisääntyivät, ja menivät siihen, että hän vain jaaritteli minulle miesasioitaan, joskus kaksikin tuntia kerrallaan.

Viimeisen kk aikana hän on alkanut soitella useasti viikossa, ja nyt noin viikkoon kun en ole vastannut puhelimeen, hän on soittanut kaksi kertaa päivässä.

Minua ahdistaa tämä, ei tämä ole mitään ystävyyttä, en edes puheluiden aikana saa sanottua paljon mitään, kun hän vaan jaarittelee että sitten Pera sanoi sitä ja tätä, loputtomiin..

Nyt on ihan pakko lähiaikoina sanoa jotain hänelle, tehdä joku stoppi. Olen kiltti ja ystävällinen luonteeltani, inhoan yli kaiken ihmisten loukkaamista.

Hän loukkaantuu joka tapauksessa. Mutta miten sanon hänelle mahdollisimman kohteliaasti mutta määrätietoisesti, että hänen puhelunsa ahdistavat, minulla ei ole aikaa niihin perheeni, työni, harrastusteni yms. takia? Ja lisäksi minusta on omituista että hän avautuu lähes vieraalle ihmiselle tuolla tavalla henkilökohtaisista asioistaan.

Onko muilla kokemusta tällaisista "maanvaivoista"?

On kokemusta ja tosiaan, hän tulee loukkaantumaan jos yhtään on samanlainen herkkänahka kuin tämä jonka minä tunnen. Hän tulee heittäytymään mitä suurimmalla todennäköusyydellä marttyyriksi.

Mulla on samanlainen kaveri, tosin miespuolinen. Se vaan jaksaa ja jaksaa jaksaa jauhaa ongelmallisesta suhteestaan. Pohtii jatkaako vai eikö jatkaa, ja milloin pistää poikki jos pistää. Ja sitten vatvoo viikkoja vanhoja juttuja ja kertoo niitä varmaan 50 :ttä kertaa minulle. Joskus ei vaan jaksa. Pidänkin silloin puhelimen kiinni ja muutenkin olen tavoittamattomissa.

Puhut parin puhelun verran koko ajan päälle. Kyllä se lakkaa tai alkaa kuunnella myös sun juttuja.
Mulla on kans yksi kaveri, joka aina soittaa lapsen iltatoimien aikaan ja hölöttää vain omia asioitaan, eikä siltä saa suun vuoroa.

Alkuperäinen kirjoittaja hip:
Täällä on kokemusta! Pistin eston hänen numeroonsa :D

Miten se tapahtuu? Heh, otin juuri uuden liittymän ja numeron, ja laitoin kaikille tutuille ryhmätekstarina uuden numeroni. Juuri kun viesti oli lähtenyt, tajusin että hänelle lähti myös uusi numero..#%&/¤=>¤ :-D

Alkuperäinen kirjoittaja nuuh:
Laita känny niin etei hälytä tämän naisen puheluita ollenkaan. Sun ei tarvii pohtia vastaisitko kun et kuule puhelimen hälytystä.

Mulla on uusi puhelin, täytyypä tutkia olisiko tuollainen mahdollista. Myös se esto kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On kokemusta ja tosiaan, hän tulee loukkaantumaan jos yhtään on samanlainen herkkänahka kuin tämä jonka minä tunnen. Hän tulee heittäytymään mitä suurimmalla todennäköusyydellä marttyyriksi.

Samanlainen kokemus minullakin. Siinä sitten hoidat sitä marttyyria, vaikket jaksaisi. Jos nimittäin haluaa kuitenkin jonkunlaisen ystävyyden säilyttää.

Mielestäni pitäisi kestää jos huomautetaan soittelun tiheydestä tai liian aikaisista tai liian pitkistä soitoista ym.

Mutta sen verran kritiikkiä ap:lle, että eihän kukaan väkisin kahden tunnin puheluita soita, jos sanoo ystävällisesti, mutta tiukasti, että nyt ei ole aikaa puhua.

Samanlainen kokemus minullakin. Siinä sitten hoidat sitä marttyyria, vaikket jaksaisi. Jos nimittäin haluaa kuitenkin jonkunlaisen ystävyyden säilyttää.

Mielestäni pitäisi kestää jos huomautetaan soittelun tiheydestä tai liian aikaisista tai liian pitkistä soitoista ym.

Mutta sen verran kritiikkiä ap:lle, että eihän kukaan väkisin kahden tunnin puheluita soita, jos sanoo ystävällisesti, mutta tiukasti, että nyt ei ole aikaa puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laita känny niin etei hälytä tämän naisen puheluita ollenkaan. Sun ei tarvii pohtia vastaisitko kun et kuule puhelimen hälytystä.

Mulla on uusi puhelin, täytyypä tutkia olisiko tuollainen mahdollista. Myös se esto kiinnostaa.

Laita sieltä tällä ystävälle oma soittoääni ja valitse sen soittotavaksi äänetön.

No, voithan toki kokeilla sanoa ihan suoraan, että sinä et kertakaikkiaan ehdi kuunnella hänen asioitaan niin usein niin pitkään. Jos soittelee silti, voit tehdä asian selväksi myös niin, että touhuat koko puhelun ajan muuta: kiellät lapsia, sanot jotain miehellesi, kuuntelet vaan puolellakorvalla ja sanot "hmmm-m" välillä. Huomaa EHKÄ että olet tosiaan kiireinen ja että sulla ei ole aina aikaa jutella. Mutta sittenkään tuo kaikki ei ehkä toimi, vaan välien rikkominen voi olla ainoa keino.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Laita sieltä tällä ystävälle oma soittoääni ja valitse sen soittotavaksi äänetön.

Ok kiitos, teen sen heti. :-))

Alkuperäinen kirjoittaja ysti:

Ihan oikeassa olit tuossa kritiikissäsi. Joskus tuppaan olemaan aika pitkään liiankin kiltti, kun en tykkää loukata ihmisiä. Ja olen luonteeltani empaattinen. Mutta jossain kulkee kuitenkin se raja.

Yhteistyössä