Huoh!Ei jaksa enää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :''(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:''(

Vieras
Olin kahden lapsen yh.Tapasin netissä miehen,joka vaikutti liian uskomattomalta ollakseen totta.Hän oli kiltti,auttavainen,pitkäpinnainen,joustava,lapsirakas,ahkera jne.Itse olin avoin ja rehellinen,joten uskoin hänenkin olevan.

Olimme aikuisia ihmisiä,minä hieman vajaa neljäkymmentä,hän vähän vanhempi.Päätimme edetä vauhdilla,koska kaikki palaset tuntuivat loksahtaneen kohdalleen.

Reilun puolen vuoden jälkeen olin toivotusti raskaana ja kaikki muuttui.Mies jäi työttömäksi,alkoi huutaa ja riehua,tyhjiä lupauksia ja pettymyksiä riitti.Hän syyllisti minut ja minäkin itseni.Olinhan tavannut täydellisen miehen,joten jos hän voi pahoin,oli se minun syyni.

Vähitellen paljastui verosotkuja ja ulosmittauksessa on kymmeniätuhansia.Nämä ovat vanhoja asioita,joita hän ei koskaan kertonut,vaikka alussa todella tivasin,kyselin ja tivasin jälleen ikävien asioiden perään.Ne eivät kuulema kuulu rakkauteen. Minulle ne ovat isoja asioita,koska olen säästäväinen ja asumme talossani,enkä koskaan ole elänyt yli varojeni.Ostan vain tarjouksia ja kirpputoreilta.Harkitsen kaiken todella tarkasti.

Kaksi vuotta olen nyt miehen potemista,riehumista,alistamista ja huutamista katsellut.Hän ei ole saanut itseään niskasta kiinni.Rahaa on vaatimassa tuon tuostakin tuhansia milloin mihinkin projektiinsa,joka hänet pelastaisi.Minusta hänen suunnitelmansa ovat haihattelua ja pitäisi mennä kunnon töihin,jotka eivät vaadi suurta alkupääomaa,jota hänellä ei ole eikä lainaa saa. Kodin ja lapset olen hoitanut ihan yksin. Omaa aikaa tainnut olla kolme iltaa ystävien kanssa näiden vuosien aikana ja niistä kuulen vieläkin.

Mies ei juuri ole meilläkään ollut,koska itken hänen läsnäollessaan liikaa,enkä anna tarpeeksi seksiä.Olen antanut hänelle vapaat kädet tehdä mitä parhaaksi näkee,en ole pakottanut auttamaan,vaikka olen ollut lähes kuolemanväsynyt valvottavan vauvan kanssa,olen vain yrittänyt antaa tilaa,antaa rahaa,antaa seksiä niin paljon kuin pystyn,jotta hän voisi yhtään paremmin.

Mutta hän voi surkeasti. Nyt hän sitten keksi alkaa haukkua minut siitä,että on menettänyt monen vuoden ansiotulot,koska rakastui minuun,minä olin vaikea ja hän ei pystynytkään töihin. Täh? Olen oikeasti yrittänyt kaikkeni,että hän voisi vähemmän huonosti. Eihän kukaan voi argumentoida noin? Eikä hän sitä mitenkään voi edes perustella.

Miten kukaan voi olla syyllinen kaikkeen, vaikka itse sisimmässään tuntee tehneensä kaikkensa ja parhaansa koko ajan? Suurimman osan tuskasta olen pitänyt sisälläni,koska oikeasti hän lupasi minulle tukea,turvaa ja etten olisi koskaan enää yksin. Mitään en ole kuitenkaan saanut,mutta syyllinen olen,huudon ja raivon ja kiroamisen ansaitsen joka ikinen päivä.

tODELLAKIN OTAT JÄRJEN KÄTEEN NYT.tODELLINEN NARSISTI, ITSE OLEN KOKENUT SAMAN.HÄIVYT SALAA JA HOMMAATTE ASUNNON!Otat järjen käteen ja hakeudut vaikka ensi ja turvakotiin.Sairastutat itsesi hänen kanssaan. Hyvä ihminen , laita osote ja numero salaiseksi ja et pidä enää yhteyttä häneen!toistaa koko ajan samaa, kun sinä jäät jälkeensä .

Kuulostaa niin mun mieheltä, mutta minä otan kaikki hänen sanomisest toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tiedän tasantarkkaan, että en ole jokaikiseen asiaan syllinnen tai minä en ole se joka on kaikki hänen tavaransa hävittänyt. Tai jos kuuluu napinaa mun menemisistä, niin antaa napista. Mä en vajoa hänen allensa, vaikka sitä tässä on puoli vuotta jo yrittänyt. Olla siis se kaikista korkein ihminen ja häntä pitää kuunnella ja uskoa. Pidän tiukasti pääni ja katson, milloin hän tajuaa olevansa tyhmä. Mutta varmaan tässä jossain vaiheessa lapseni kanssa muutan pois.

Voimahalit sinne. Ei kivalta kuulosta perhe-elämä teillä. Oletko ajatellut, että jaksaisit/voisit paremmin ilman tuollaista taakkaa? Saisit omanarvontuntosi takaisin aikanaan ja saisit vapaat kädet nauttia elämästäsi. Luulen, että olet liian kiltti, panet aina muiden tarpeet omiesi edelle, se lopulta sairastuttaa sinut. Olet selvinnyt 2 lapsen yh:na, selviät myös 3 lapsen yh:na. Elämäsi vain helpottuu, kun on kiusantekijä eliminoitu pois elämästäsi. Myös lapsesi voisivat paremmin ja saisivat terveen mallin elämään.

etkö uskalla osaa olla yksin? tyypillistä suomalaista naista. turpaan otetaan, kunhan ei tarvis olla yksin kun se on niin noloo. ajattele hei lapsiasi! sulla pitäsi vetää vittu päähän.

Koen olevani liian kiltti.Nielen kaiken.Nyt vasta olen ajatellut,että mulla on oikeus sanoa,että olen onneton,todella onneton,enkä halua tällaista.Aiemmin olen vain yrittänyt kaikkeni,että mies voisi vähemmän huonosti ja huutaisi mahdollisimman vähän.Hän ja hänen vointinsa on mennyt kaiken ohi.

Ongelma on se,että asun maalla kotonamme.Mies vain tulee tänne silloin,kun häntä huvittaa.En pysty omasta kotoani salaa lähtemään lasten kanssa.Poliisiin en uskalla olla yhteydessä,koska miehelle kulissi on kaikki kaikessa,enkä edes psykologille saa hänestä mitään kertoa.

Hei, tuollaseT vittu-päähän maininnat on tosi asiattomia!!et tiedä kuule millasta h....on elää narsistin kanssa, jos tollasia kirjottelet!!!!ei ole helppo lähteä !

Narsisti yrittää koko ajan päteä ja syyttää muita.mullekin ukko sano että pitää elämäntehtävänä että menetän lapset , jos jätän hänet.se oli uhkailua vaan.

valitettavasti miehesi tuskin muuttuu tuosta paremmaksi jos ei hakeudu terapiaan käsittelemään omia ongelmiaa. Sinä et myöskään voi ottaa vastuuta hänen elämästään ja onnellisuudestaan, vaan hän on itse aikuisena vastuussa niistä. Toista ei voi ns rakastaa terveeksi, vaikka kuinka yrittäisi. Ja kuulostaa erittäin pahalta, että mies sysää syyn omasta tilanteestaan ja voinnistaan sinun niskoillesi, hän ei ilmeisesti ole iästään huolimatta oppinut kantamaan vastuuta omista teoistaan. Ikävää todella, että miehen todellinen "luonto" paljastui sinulle vasta yhteenmenon ja lapsen saannin jälkeen, mutta niinhän se usein on, että pitäisi tuntea toinen kauemmin jota näkee millainen hän todella on. Sinulla todellakin on oikeus onnellisempaan elämään ja valitettavasti se ei taida olla saavutettavissa mikäli olet yhdessä miehesi kanssa. Toivon sinulle paljon voimia mennä eteenpäin, hakea itsellesi tukea, jotta pääset uuteen alkuun.

Olen toivonut,että hän olisi vain masentunut ja pahaoloinen johtuen työttömyydestä ja surkeasta raha-tilanteesta sekä niiden myötä menetetystä itsetunnosta. Kuitenkin tuntuu narsismista lukiessani,että aivan liian moni asia käy yksi yhteen (alistavuus,huuto,pahan olon siirto,kulissit,mustasukkaisuus,minun elämäni hallinta ja kaikesta minulle tärkeästä luopumisen vaatiminen,tyhjät,suuret lupaukset,pätemisen tarve,valkoiset valheet tai ehkä patologinen valehtelu,oikeassa olemisen pakko jne). En haluaisi uskoa,että hänellä olisi vakavakin diagnoosi,siis sellainen,josta ei ainakaan sairaudentunnottomana parane.

Syyttäminen menee kuitenkin mielestäni nyt liian pitkälle. En minä kaikesta voi olla vastuussa ja etenkin,kun olen vain parhaani tehnyt. Mitään en ole uhitellut,en kostanut,en pitänyt mykkäkoulua,en mitään.Aina olen ollut valmis keskustelemaan ja auttamaan,aina olen kaiken niellyt ilman anteeksipyyntöjä.

on väärin itseäsi kohtaa jos olet ovimattona eli nielet vaan kaiken...ja ajattelet että rakastavan ihmisen toiminta on sellaista. Omalle toiminnallasi varmistat siinä tapauksessa sen että hänen käytöksensä senkun pahenee vaan ja itse tulet aina vaan onnettomammaksi. Tiedän tämän omasta kokemuksesta kun aina annoin anteeksi exän kaikki hölmöilyt (uskottomuus , valehtelut jne) ja koko ajan meno vaan paheni...

En usko,että tilanne olisi erilainen,vaikka olisimme tunteneet kauemmin.Mies on hyvä näyttelemään ja tsemppaamaan.Hän on myös erittäin taitava hallitsemaan ja alistamaan juuri minua.Olen hyvä uhri hyväksikäytölle,koska syyllistyn lähes kaikesta,olen hyvin empaattinen ja kiltti.Mitään rajoja en osaa asettaa,enkä pitää,jos toinen syyllistää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tODELLAKIN OTAT JÄRJEN KÄTEEN NYT.tODELLINEN NARSISTI, ITSE OLEN KOKENUT SAMAN.HÄIVYT SALAA JA HOMMAATTE ASUNNON!Otat järjen käteen ja hakeudut vaikka ensi ja turvakotiin.Sairastutat itsesi hänen kanssaan. Hyvä ihminen , laita osote ja numero salaiseksi ja et pidä enää yhteyttä häneen!toistaa koko ajan samaa, kun sinä jäät jälkeensä .
Aapeellähän on oma talo.

ap, älä syytä itteäs..todellakin jos on narsisti niin sellanen hämää helposti ympäristöään luulemaan ihan muuta. Miestäs et välttämättä voi auttaa, mutta itteäs voit auttaa..rajojen laittoa, ja liiasta kiltteydestäkion voi päästä eroon, se on pitkä prosessi jossa terapia voi auttaa. Sinä olet fiksu nainen ja ymmärrät jo mistä on kyse niin omalla kuin miehesi kohdalla. Tiesithän, että kirjojakin on hyviä kirjoitettu liian kilteille, joista voi saada apua oman liiallisen kiltteytensä prosessoimiseen. On myös tärketä tajuta se, että ns tunteensiirtoa voi oppia välttämään eli että kun toisella on paha olo ja hän purkaa sitä, sinun ei tarvitsekkaan ottaa tunnetta vastaan ja kokea samoin. syyllisyydessä samoin, voit sanoa hänelle että olet aikuinen ihminen ja sinun syytäsi ei ole hänen pahoinvointinsa ja ongelmansa.

Tosi huono päivä taas tänään. Mies on aivan raivon vallassa, koska olen väsynyt ja kertonut hänelle rauhallisesti ja periaatteessa ihan rakentavaan sävyyn,että olen hyvin onneton hänen rinnallaan ja vieressään.
Hän äityi kiroilemaan aivan hillittömästi,silmänsä leimusivat ja hän piti täristen nyrkkejään ja sanoi,että tekisi mieli lyödä. Ei sitä kuitenkaan tehnyt. Sain kuitenkin kuulla laidasta laitaan asiattomuuksia ja kun yritin rauhallisesti lausua väliin, miten ahdistavaa minulla on elää jatkuvassa epävarmuudessa ja ilman perusturvaa ja kuinka olen pettynyt, kun hän ei ole kunnolla osallistunut mihinkään (ei kotitöihin,ei laskuihin,ei mihinkään vastuualueisiin), sain kuulla, kuinka vittumaisena paskapääkusiaisena, idioottina kaupunkilaisena, saamattomana älykääpiönä olen pilannut hänen elämänsä joka osa-alueelta.

Mä en oikeasti käsitä. Olen yrittänyt kaikkeni,mutta mikään ei riitä. Huuto ja haukkuminen satuttaa tajuttomasti ja minun on vaikeaa olla, kun tiedän hänen olevan silmittömän raivoissaan minulle, vaikken edes käsitä miksi.

Tänään(kin) minulle tuli olo,kuin olisin yrittänyt 3- tai 6-vuotiaan kanssa keskustella, kun ovat hyvin väsyneitä ja on huono päivä.Tai itse asiassa heidän kanssaan ei kielenkäyttö tokikaan ole niin järkyttävää ja jonkinlainen puheyhteys aina säilyy sekä kaikki sovitaan aina, pyydetään ja annetaan anteeksi. Hänen kanssaan niin ei ole.

Naistenkartano-nettisaitti. Aloita tuolta, jos et ole vielä vieraillut tuolla saitilla.
Tällaisiä persoonallisuushäiriöisiä on, jotka siis muuttuvat totaaliseksi vastakohdakseen naimisiinmenon, tai ratkaisevan käänteen jälkeen.
Ala ottamaan vastuuta itsestäsi ja omasta hyvinvoinnistasi. Tuo kertomasi on kaikki täysin kohtuutonta, ja tarvitset apujoukkoja tueksesi. Toivon, että et lakkaa pitämästä itsestäsi, sillä tuollainen vaikuttaa helposti sen alistetun partnerin minäkuvaan.

meinaatko tosiaan pilata oman ja lastesi elämän miehen takia joka ei todellakaan rakasta sua?

ero vireille ja sitä ennen lähestymiskielto.

talo on sinun.elämä on sinun.lapset on sinun!

mutta ole varovainen mies muuttuu eron uhatesa joko ihanaksi ja luuikertelee takasi tai väkivaltaiseksi.

sinä et ole syyllinen toisen oloon.

sinä olet ihana ,ymmärtävä ja olet nienosti tukenut miestäsi.

mies ei vain hallua myöntää sinun tarpeellisuutta.hän alistaa sinut ja sinun elämäsi jää elämättä ja lapset pelkäävät lapsuutensa turhaan.

tässä asiassa sinua syyllistäisin: sinä määräät lasten elämän laadun ,sinä annat miehen raivota sinulle,sinä jäät suhteeseen jossa toinen ei kunnioita normaalia elämääsi vaan halveksuu sinua vaikka olet ollut pitkäpinnainen häntä kohtaan.

EROA ja ala elämään elämääsi! Älä jaa rahojasi hänelle. Kaikkea ei tarvitse hänelle kertoa enään.

Turhaan vikiset huonosta olostasi hänen rinnallaan hänelle.Hän vain saa syyn huutaa ja raivota jossain vaiheessa päähänsä voi pälkähtää lyödä.Jos tuo lyönti sinut vie hengiltä kuka jää lasten kanssa? tämä mies!

Soitin naistenlinjalle tänään. Todella paha olo,koska mies tosiaan syyttää minua kaikesta.Vaikea olla sen tunteen kanssa,että on niin vihattu,vaikka itse kuvittelen(?) yrittäneeni parhaani ja kaikkeni.

Tänään mies tiuski lapsillekin ensimmäistä kertaa todella rumasti. Minua katselee ivallisesti. Pakkaamista ja lähtöä suurieleisesti tekee kertoen,kuinka pettynyt on itseensä,kun on tällaista itsekästä paskaa ja idioottia katsellut niinkin kauan ja antanut elämänsä mennä pilalle.

Musta tuntuu,että tukehdun.Halusin tätä perhettä niin kovasti,mutta hän vain vihaa minua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Soitin naistenlinjalle tänään. Todella paha olo,koska mies tosiaan syyttää minua kaikesta.Vaikea olla sen tunteen kanssa,että on niin vihattu,vaikka itse kuvittelen(?) yrittäneeni parhaani ja kaikkeni.

Tänään mies tiuski lapsillekin ensimmäistä kertaa todella rumasti. Minua katselee ivallisesti. Pakkaamista ja lähtöä suurieleisesti tekee kertoen,kuinka pettynyt on itseensä,kun on tällaista itsekästä paskaa ja idioottia katsellut niinkin kauan ja antanut elämänsä mennä pilalle.

Musta tuntuu,että tukehdun.Halusin tätä perhettä niin kovasti,mutta hän vain vihaa minua.

seuraavan kerran kun mies lähtee ulos niin vaihdata lukot jos taloudellisesti mahdollista ettei sisälle pääse.
Jos tulee riehumaan niin soita poliiseille..se ensimmäinen askel vaatii paljon mutta voit henkisesti paljon paremmin sen jälkeen..

:hug: tsemppiä

Yhteistyössä