miten kerron äidille!?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2006 klo 02:04 Harmaahapsinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2006 klo 20:23 mutsikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 14:16 aikuinen kirjoitti:
miten olet kypsä saamaan lapsen jos et edes äidillesi uskalla kertoa? :headwall:
:LOL: :LOL:
Siitäkö se kypsyys mitataankin,että uskaltaako raskaudesta kertoa äidille+muille läheisille? :LOL: :headwall:
Sillä mitataan, onko ihminen kypsä kantamaan vastuuta omista päätöksistään ja teoistaan. Ja kertomaan niistä läheisilleen.

Samaa voi verrata, jos ei kehtaa ostaa kondoomeja, silloin ei ole vielä tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiäkään.
Eikä varmasti mitata :LOL: :LOL:
 
aikuinen
no kyllä se nyt vaan niin on että kypsä ihminen ei suotta ujostele kertoa sellasta asiaa kuin lapsen saaminen joka on luonnollinen ja iloinen asia parisuhteessa =) mutta eikai nyt lapset voi iloita lapsista koska pelko ja moni muu asia vie ilon! ja kumien ostelusta sen verran että sehän on fiksun ihmisen merkki joka ostaa kondoomeja,ehkäisykeino missä muukin!taas melkein vois verrata kuka kehtaa hakee pillereitä apteekista :headwall: haloo!mut eihän nyt lapset voi ymmärtää näitä asioita!sitä paitsi kumi on paras ehkäisykeino,se suojaa raskaudelta,mutta myös sukupuolitaudeilta!! tyhmä se jättää kumit ostamatta sen takia ettei MUKA kehtaa!!!!! :headwall: olipa sit parisuhteessa tai ei niin on se ehkäsy silti luonnollinen asia...raskauden ja tautien ehkäisy ja se kelle se tuottaa häpeää/ogelmaa niin ehkäpä vois jättää seksin harrastamatta...plääplääplää......turha täälä tietenki on saarnata näitä ikuisuus asioita!
 
nimetön
kun lukee näitä juttuja täällä niin joskus tuntuu että nää nuoremmat kirjoittajat vaikuttaa kypsemmiltä kuin nämä "aikuiset". esim. jos lukee tota nim.aikuisen juttua niin rupee tuntuu siltä.
 
ronja-86
minä itse kerroin siinä vaiheessa kun asia oliihan varmaa... ja muistaakseni äitini oli autossa nähnyt raskaustesti paketin laukussani.. ja sanoi vain että niin aavistelinkin.. :) rohkeasti vaan :) itsekin jännäsin tilannetta kauan enkä uskaltanut kertoa...
 
ThiRStyCoW
rohkasti vaan... koska meidän muori on maaaliman pelottavin henkilö.... koska iskälle ku kerroin se sanoi heti, et mites meinasit äiteelle kertoa... no hän meinasi 2uhrautua" mutta soitin sitten äidille ja sanoin suoraan että noh, miepä ootan tässä muksua.... äitee sitten siihen tomerasti että voi hel----vetin pentu1 elä soita miulle vähään aikaan lämps, luuri kiinni.... 2 päivää meni ja sen jälken on saanut hättyytellä mammaa irti... rakastaaa poitsua ihan tolkuttomasti ja kuulemma on pojan synytmä tehnyt ihmeitä yms yms... hänelle, iskälle yms... nyt on aktiivisesti mukana ja pysyykin.... että ne mielet voi kyllä muuttua..... joten rohkiasti vaa... kerran se vaa kirpasee!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2006 klo 14:03 aikuinen kirjoitti:
no kyllä se nyt vaan niin on että kypsä ihminen ei suotta ujostele kertoa sellasta asiaa kuin lapsen saaminen joka on luonnollinen ja iloinen asia parisuhteessa =) mutta eikai nyt lapset voi iloita lapsista koska pelko ja moni muu asia vie ilon! ja kumien ostelusta sen verran että sehän on fiksun ihmisen merkki joka ostaa kondoomeja,ehkäisykeino missä muukin!taas melkein vois verrata kuka kehtaa hakee pillereitä apteekista :headwall: haloo!mut eihän nyt lapset voi ymmärtää näitä asioita!sitä paitsi kumi on paras ehkäisykeino,se suojaa raskaudelta,mutta myös sukupuolitaudeilta!! tyhmä se jättää kumit ostamatta sen takia ettei MUKA kehtaa!!!!! :headwall: olipa sit parisuhteessa tai ei niin on se ehkäsy silti luonnollinen asia...raskauden ja tautien ehkäisy ja se kelle se tuottaa häpeää/ogelmaa niin ehkäpä vois jättää seksin harrastamatta...plääplääplää......turha täälä tietenki on saarnata näitä ikuisuus asioita!
mä puhun taas ainoastaan itsestäni. mutta mä en vieläkään käsitä mitä tekemistä kumien ostolla ja raskauden kertomisella on. tottakai ehkäsy on luonnollinen asia, myös me sitä käytettiin. mua ei hävettäny hakea pillereitä apteekista tai käydä gynellä hakemassa reseptiä/vuosihuollossa. mä en tiedä todellakaan mikä siinä kumien ostossa oli niin hankalaa, mut musta todella ärrän kassalla tuntuu (varmaan niinku siinä mainoksessakin) että sanoessani "yks tollanen ma-ma-ma-magicpakkaus" kaikki muut viis ärrän asiakasta tuijottaa ja ajattelee että jahas, tuo aikoo jarrastaa seksiä. ja kenenköhän kanssa? onkohan sillä edes vakituista kumppania, kun se tollasia ehkäsykeinoja ostelee.... mä tunnen myös monta muuta naista, jolle nimenomaan kumien ostelu on hankalaa, vaikka miehelle se on täysin luonnollista.
ja sit lapsentekoon ja raskauteen: mä ja mun mies oltiin sitä mieltä, että tarkotuksella alkanut raskaus on ilonen perhetapahtuma, eikä sitä häpeillä. me oltiin onnellisia siitä. mä tiesin myös, että mun vanhemmat ei todellakaan tulis olemaan samaa mieltä asiasta, siksi kertominen jännitti. ei paljoa, mut jännitti kumminkin. sen takia, että mä jännitin valmiiksi teidossani olevaa vanhempien reaktiota, mun olis siis kannattanu jättää lapset tekemättä? toisin sanoen jättää lapset tekemättä miellyttääkseni vanhempiani? mun mielestä se, että tekee elämässä niinku itsestä ja puolisosta hyvältä ja oikealta tuntuu, on paljon kypsempää ku se, että jättää tekemättä asioita vain sen takia että pelkää äidin suuttuvan.
 
no hohhoijaa..kyllä mä vielä yli 20v ja viidettä alkaessani odottaa mietin miten kerron äidille.Hitto se nyt mistään iästä ole kiini vaan siitä et miten tämä ihminen jolle kertoo suhtautuu kyseiseen asiaan.
 
mamma-89
mäkin kerroin heti kun uskalsin. (olen 16 vuotias) ja eka aitini olikin asiaa vastaan, mutta parin päivän sisällä jo ihan innoissaan. Mielestäni kannattaa kertoa heti kun asia on varma, koska mitä pidemmälle pitkittää, sen vaikeampaa siitä tulee.. :D
 
varma tieto
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 23:46 vieras kirjoitti:
eipä ole pinja87 kuulunut sen koommin...liekkö raskaana ollutkaan...sillä oli sellainen kiihkoilijan maine toisella palstalla...niin en ihmettelis jos ois puhunu ohi suunsa
Odotus puolellapa on näkynyt ;)
 
joo eli minäpä sitten kirjoitan tänne ku alkaa jo ottaan päähän ku noi vieraat aina haukkumassa ja moittimassa...

JOO olen raskaana.. .viikkoja on takan 9 ja rapiat... en ole vielä kertonu äidille ja kerron kun ultrassa eka kerran käyty... eli tuossa ens kuun alussa...
 
mä pistin kans tekstarilla äitille ja isälle en kehannu sanoa suoraan appi oliki jo katellu et kyllä se on lihonu...isäpuoli oli "nähny naamastá" ja heti ku kerroin alko maha kasvaa et ei sitä kauan olis salannu enää...mut voihan sitä olla kertomatta ku isä teki soitti sit ku sisko oli syntyny oli unohtunu(en asunu sillon enää kotona) ...no tiesin mä sen kuitenki mut en huvikseen kysyny ootin et kertooko se millon
 
eipä sitä uskalla kertoo mutta kerää rohkeutta ja kerro jos se kauhistelee sitä niin kyllä se ajan mittaan tottuu ajatukseen että siitä tulee mummo ja kun vauva syntyy voi olla ihan innoissaan kun on mummo..onnea tulevalle äidille peto_85@suomi24.fi ois ihan kiva mailailla sun kans tuossa mun e mail jos haulat mailailla
 
äiti 19v
itse kerroin äidilleni tekstiviestillä kun olin odottanut jo esikoistani neljä kuukautta. muuten olisin kertonut tekstiviestillä mutta olin vaihtanut miestä kuukaus ennen kun sain tietää raskaudesta joten halusin välttää järkytyksen..
sinä parhaiten tunnet äitisi ja tiedät mikä on paras lähestymistapa.. ole vaikka "miehesi" kanssa raskaudesta kertoissa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2006 klo 19:53 pinja87 harmaana kirjoitti:
kerroin äidille tuossa huhtikuun alussa ja vatsa nytten se on alkanut pikkuhiljaa puhua asiasta...

t.pinja87 + möllikkä 14+4
miten kerroit? ja miten äiti asian otti?mitä siis vauvasta puhuu?
anteeksi liika utelu mutta kiinnostaa kun samassa tilassa olen... :ashamed:
 
utelias: laitoin sille viestiin sellaisen kivan runon minkä sain ystävältäni ja laitoin siihen perään sitten lasketun ajan...

nyt se puhuu jo vauvasta sen verran että kuuntelee kun puhun mitä oon ostanu ja se totes siihen että mullakin on täällä sulle jotain... ei oikeestaan muuta...
 

Yhteistyössä