Miten kerroit miehellesi raskaudesta? (ja muillekin..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussaa odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plussaa odottava

Vieras
Kertokaahan :) Ja mikä oli reaktio toisessa?

Meillä vasta yritys alussa ja odotan kovasti päivää kun voisin plussatuloksella miehen yllättää :) Ja omat vanhempani! Joten tarinoita kiitos :D

No minä kun sain plussan testiin, en löytäny kännykkää tarpeeks nopeasti että olisin voinut pamauttaa uutiset miehelle. En malttanut mitään yllätystä keksiä, vaikka sitä etukäteen mietinkin... Kädet vaan täris, ja ekat sanat oli varmaan "mä olen raskaana".

Ei oo kovin romanttista meillä ollu. :D

Kerroin jo oviksen aikaan, että nyt on ovis. Kaks ekaa lähti heti siitä (enkä enää muista, mitä ukko niistä on sanonut, mutta kolmannella ukko sanoi, et ei helvetti. (Kuopus ei siis ollu suunniteltu, mutta ed. päivänä kävi vahinko.. :D) Tais sanoa myös, että tokkopa sä kolmatta kertaa kuitenkaan...

No juu sit meni muutama päivä eteenpäin ja sanoin ukolle, että arvaas mitä. Mulla on repäisykipuja ja alamaha aristaa. Ukko sanoi, et jahas, se oli sit taas siinä.

Ja sit tuosta oviksesta se 14 pv eteenpäin tein ekan testin ja sanoin, että joo, on siinä kaks viivaa, mut toinen on tosi heikko. Joten ukko meinas, et oisko menny kesken, samoin mä. Tuumattiin, että parempi tehdä uus testi parin päivän päästä. Teinkin, taas kaks viivaa, muttei vahvistuneita. Joten siinähän sit ooteltiin. Joskus rv 6 (muistaakseni) tein vielä kolmannen testin, kun ei oireitakaan ilmaantunut ja normaaliin tapaan ne ekat tunteetkin oli kadonneet. Mut sit se rävähti niin punaiseksi, et molemmat jo uskoi. :D Soittelin ja tilasin alkuraskauden ultran sen jälkeen.

Esikoisesta mies sen testin katsoi. Tästä toisesta tein testin ja kun se oli valmis niin sanoin vain että on se. Molemmat olivat toivottuja, joten eipä siinä sen kummempia.

Ekasta tein itse testin yövuoron jälkeen, jätin se lavuaarin reunalle ja katoin muutama tunti myöhemmin. Jotain hailakkaa siinä näin, epäilin viivanpaikaksi. Soitin miehelle että tuo apteekista testin kun tulee töistä. Pissasin iltapäivällä tikkuun ja yhdessä seurattiin tuleeko jotain viivaa. No haamujenhaamujenhaamu siihen tuli niin että molemmat sitä peilattiin aurinkoa vasten ja tultiin tulokseen että jotain siinä on. No uusia testejä tein ja ne vahvistui sit päivä päivältä.

Tokasta oltiin lomamatkalla ja ihmettelin miksi taas on tuhruvuotoa. Mukana oli yksi testi (raskautta oltiin yritetty 1 kierto ja kotona olin tehnyt negoja muutaman ennen matkaa), tein sen kun esikoinen oli päikkäreillä ja yhdessä taas katsottiin. Ei tarvinnut epäillä vaikkei niin tumma ollutkaan kuin kontrolliviiva. Viikon päästä Suomessa (heti kun yöllä päästiin kotiin, ajattiin ya:n kautta) tein uuden testin ja kirkkaat viivat tuli.

Kolmannesta tein testin kun esikoinen oli edellisiltana lähtenyt mummulaan ja samana iltana tais lasagnen haju ottaa nenään. Päätin odottaa kuitenkin aamuun ja sit tein testin aamupisusta. Huusin miehelle, että " *** tuu tänne!". Istuin siis itse vielä pöntöllä ja näin jo jotain vaaleanpunaista piirtyvän. Sanoin miehelle että "näätkö sä tuossa jotain?" Johon mies vastasi että "eiköhän tuo ole selvä juttu. Hässäkkä on taattua." Kakkonen oli siis silloin n.11kk kun testin tein.

plussatesti kourassa kävelin vessasta suoraan mieheni luo ja iskin testin käteen ja lähdin polttamaan pihalle viimeisen tupakan. Mies jäi hölmönä tuijottamaan tikkua. Soitin tupakalla ollessani parhaalle kaverilleni ja ilmoitin asiasta. Vanhemmillemme ilmoitettiin isänpäivä kortissa (rv 17 silloin) ja kun molempien vanhemmilla oli tieto, niin fb:n kautta tieto lopuille sukulaisille ja ystäville. Ilolla otettiin tieto vastaan, sillä ollaan oltu yhdessä jo 9 vuotta..

Nyt tiitiäinen makaa vieressä maha maitoa täynnä..

PS. Se joka veti herneen nenään tuosta tupakasta, niin tiedoksi, että raskaustestin tein huvikseni silloin aamulla kun en odottanut että tulos jo näkyisi.. Oli tarkoitus alunperin tehdä vasta seuraavam viikon puolessa välissä. Sinä iltana olisin ilman tuota testiä juhlinut rapujuhlissa pitkään ja hartaasti.. Sen sijaan sinä iltana olin kiltisti "kuskina" =D Tupakkaa en ole polttanut kertaakaan sen jälkeen eikä ole tehnyt mieli.

meillä oli kuudes vuosipäivä silloin kun sen tein. Soitin miehelle töihin että olen keksiny lahjan, kahvitunnilla pukkasin nenän eteen sen testin sanomatta mitään. Mies vähän hämmentyi ja tyyliin " no voi helevetti", kovasti toivottu tyyppi on.

Soitin miehelle töistä, jossa tein testin. Sanoin "mä oon raskaana" ja mies siihen "okei". Toisella kertaa en edes muista, varmaan taas pamautin suoraan olevani raskaana mutta miehen reaktiota en muista. Varmaan ihan ok oli, koska yhteisymmärryksessä jätettiin ehkäisy pois.

Vanhemmille vaan kerrottiin kun nähtiin.

Meillä oli tarkotus kaverin kanssa hiukan juopotella meillä, kävin ostamassa siideriä ja hain samalla raskaustestin kun mahassa oli pari päivää tuntunut oudolta. Eli ensin raskaustesti ja jos nega niin sit kännit. Miehelle sanoin et saa ne siiderit jos näyttää positiivista, ei siis uskottu että olis oikeesti positiivinen kun olin ihan hetken vasta ollut ilman pillereitä. Vessasta huutelin vaan sitten että miehelle, että alappas juomaan... :)

Ekasta kutsuin miehen pienessä paniikissa kylppäriin, se tuli ihan hädässä et onks siellä tapahtunut jotain, ei tiennyt että olin tehnyt testin. Osotin sille ihan valkoisena testiä että kato, näkyykö tossa jotain, hetken kun se oli tiirannut oli about yhtä valkoinen kun minä ja myönsi että jotain siinä on. Vähän aikaa molemmat täristiin shokissa ennenkuin edes osasi iloita :D Oltiin siis aika hitusen pitkä hetki yritetty.

Tokasta tein testin aamulla kun mies ja esikoinen vielä nukkui, viivat kun tuli näkyviin hyppäsin sänkyyn miehen mahan päälle ja herätin sen huutamalla naamalle jotain 'meille tulee toinen vauva' tai vastaavaa :D

Jos joskus vielä kolmas plussa tulee, lupasi mies olla shokissa 2pv, joten suunnittelin jo valmiiksi että lähden vaikka kaupoille tmv. ja just ennenkuin ulostun ovesta pamautan sille että btw käys kurkkaamassa tikkua, saa sitten keskenään miettiä miten pahan sydiksen ottaa :whistle: En kyllä tiiä pystyisinkö, olen malttamaton enkä ehkä pysty missaamaan reaktiota jos siihen pisteeseen joskus päästään.

Molemmilla kerroilla soitin "shokissa" miehelle töihin ja kummallakin kerralla mies vastasi että rauhallisesti "joo tiedän, mähän sanoin että olet raskaana mutta sä et uskonut" :D
Ekalla kerralla olin satavarma etten ole raskaana ja mies väitti pitkään kiven kovaan että olen. Tein testin ainoastaan hiljeentääkseni miehen(lyötiin jopa vetoa)mutta mies olikin oikeassa.
Toisella kerralla mies taas väitti että olen raskaana ja en uskonut. Muutaman viikon väitin vastaan ja taas ajattelin tehdä testin että saan miehen hiljaiseksi niistä raskauspuheista. Ja taas mies oli oikeassa.
Molemmat lapset ovat suunniteltuja ja tärpänneet samantien. Meillä mies potee jatkuvaa vauvakuumetta niin kait se on herkempi aistimaan tälläiset asiat.

Yhteistyössä