Miten keitinpussiriisiin saa lisättyä suolan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
scared_smiley.gif

Keitä vesi (kattilassa) -> pudota keitinriisipussukka kiehuvaan veteen (varo!) -> töki pussiin haarukalla reikiä ja ripauta suoloja veteen.

:O :laugh: Siis mitä?!? Eikö ihmiset osaa riisiäkään keittää ilman jotain "puolivalmisteita"? :D Siis mitä IHMETTÄ te olette tehneet siellä peruskoulun köksän tunnilla, kun ei tätäkään perusasiaa ole opittu - perunoiden keitosta puhumattakaan? :O :D

Keitinpussiriisi? Oon toki nähnyt niitä mainoksia, mutta todellako joku niitä ostaa :o
Voitteko kertoa minulle, ihan tavallisesti riisin keittävälle hölmölle siis, että miten niitä valmispusseja oikein käytetään? :D

Keitinpussiriisi? Oon toki nähnyt niitä mainoksia, mutta todellako joku niitä ostaa :o
Voitteko kertoa minulle, ihan tavallisesti riisin keittävälle hölmölle siis, että miten niitä valmispusseja oikein käytetään? :D

Mä sain niit kerran kaverilta :D en tiiä et pitääks se mua sit jotenki uusavuttomana :D

ne heitetään vaan keitinveteen ja otetaan pois sieltä ku ovat kypsiä, leikataan pussi auki ja voi suoraan kaataa sit lautaselle. En kyllä tiedä et miten se on helpompi tai nopeampi, kuin ihan tavis riisi. No ehkä siinä, ettei tartte mittailla riisiä sopivaa määrää :laugh:

Riisiin ei tarvi suolaa ollenkaan, varsinkin jasmiini- ja basmatiriisit ovat todellakin hyvän makuisia ilman suolaa. Mutta ihan puuroriisistäkin saa hyvän lisäkeriisin eikä siihenkään tarvi välttämättä suolaa.

Mä sain niit kerran kaverilta :D en tiiä et pitääks se mua sit jotenki uusavuttomana :D

ne heitetään vaan keitinveteen ja otetaan pois sieltä ku ovat kypsiä, leikataan pussi auki ja voi suoraan kaataa sit lautaselle. En kyllä tiedä et miten se on helpompi tai nopeampi, kuin ihan tavis riisi. No ehkä siinä, ettei tartte mittailla riisiä sopivaa määrää :laugh:

Niin, eli se ei yhtään edes nopeuta sitä riisin keittoa? :O Eli uusavuttomille pointti on siinä, ettei tarvitse itse kaataessa miettiä määriä (ööö... kuka edes mittaa käyttää?) ja, että ei tarvitse kauhoa sitä riisiä kattilasta lautaselle? :D Mutta jos tuota ei osaa tehdä, niin miten sen pussin sitten osaa laittaa roskiin - puhumattakaan, että se pitäs lajitella energiajätteisiin?? :O (:xmas:)

[QUOTE="vieras";29172032]Niin, eli se ei yhtään edes nopeuta sitä riisin keittoa? :O Eli uusavuttomille pointti on siinä, ettei tarvitse itse kaataessa miettiä määriä (ööö... kuka edes mittaa käyttää?) ja, että ei tarvitse kauhoa sitä riisiä kattilasta lautaselle? :D Mutta jos tuota ei osaa tehdä, niin miten sen pussin sitten osaa laittaa roskiin - puhumattakaan, että se pitäs lajitella energiajätteisiin?? :O (:xmas:)[/QUOTE]

Mä käytän ainakin mittaa, jotta ei tulis keiteltyä liikaa riisiä, eikä liian vähän :D

Kyllähän sitä suunnilleen osaa sen määrän ilman mittaakin laittaa sinne kattilaan, mut mulla on vaan sellainen tapa :)

Mun oli kerran pakko ostaa niitä kokeeksi ja sanon, että olipa hankala toimitus. Siis se, että mulla on kiehuvan kuuma pussi kädessäni ja siitä pitäisi saada lautaselle riisi silleen hienosti. No ei onnistunut.
Mulla jäi puolet siitä riisistä sinne pussiin ja loput oli lautasella ja pöydällä. Helkkari, kun tumput kädessä täytys ruokaa laittaa, niin no no! Mä pitäydyn tavallisessa riisinkeitossa ja kauhon vaikka lapiolla riisit kattilasta, jos ei sopivaa kauhaa löydy.

No jos joku jostain syystä on sitä mieltä että riisi on väljässä vedessä parempaa, niin eipä sitten tarvi siivilää.
Ja vastaus aiheeseen: jos sitä suolaa sinne pussiin laittaa, ja leikkaa sen auki, niin ompelemalla vain sen saa kiinni, teippi ei tosiaan pysy eikä liimakaan ehdi kuivahtaa niin nopeasti tarpeeksi lujaksi.

Yhteistyössä