V
vierailija
Vieras
Jos pitää laittaa 1 3/4 dl ja sitten 7 dl vettä. Miten tällästä voi kukaan tietää ja paljon toi on?? Että jos mä haluan keittää vaikka 5 dl niin paljon tulee vettä????
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Risottoa. 1 3/4 dl ja 7 dl vettä. Haluun tehdä sitä kerralla enemmän.Jaa häh? Mitä sä olet keittämässä?
Risottoa. 1 3/4 dl ja 7 dl vettä. Haluun tehdä sitä kerralla enemmän.
mä haluisin tehdä sen 5 dl. Miten paljon vettä ja mieluummin niin ettei tarvitsis lisätä tai vähentää. Riisissä on yleensä aina 5 dl riisiä ja 10 dl vettä ja mä keitän sellasia joissa on noin.Tosi hämär toi alkuperäinen ohje. Mä laittaisin kolme desiä riisiä ja litran vettä aluksi ja sit lisäilisin nestettä jos/kun tuntuu jäävät raaaksi tai liian paksuksi.
Risottoon lisäillään lientä vähän väliä, ei ole mikään pataruoka mihin kipataan kaikki ja unohetaan tunniksi sinne.mä haluisin tehdä sen 5 dl. Miten paljon vettä ja mieluummin niin ettei tarvitsis lisätä tai vähentää.
Risottoon lisäillään lientä vähän väliä, ei ole mikään pataruoka mihin kipataan kaikki ja unohetaan tunniksi sinne.
Esim: http://www.maku.fi/reseptit/risoton-perusohje
Jos ohjeiden noudattaminen ei onnistu niin oisko parempi että tilaat pitsat?
Riisipuuroa siittä tulleeTulee kuule varsin oivaa risottoa vaikka kippaa suurimman osan nesteestä samantien sekaan. Kiehuvana, toki.
Riisipuuroa siittä tullee
![]()
Niin nyt vain ei tehdä risottoa. Ok saattaa tulla syötävää mutta se ei ole risottoa.Et oo kyllä puuroa nähnytkään jos noi väität. Tai kokeillut tehdä risottoa niinko neuvoin.
Niin nyt vain ei tehdä risottoa. Ok saattaa tulla syötävää mutta se ei ole risottoa.
![]()
Mä tein tolla tavalla. Paketissa oli että keittoaika jotain 15 minuuttia mut ei se ollut vettä imenyt ja piti antaa olla pienemmällä sen jälkeen. Aika puuromaista mun mielestä tuli ja vähän sellasta limasta ja ihan kauheesti piti laittaa suolaa. Toi silti syödään!!Tosi hämär toi alkuperäinen ohje. Mä laittaisin kolme desiä riisiä ja litran vettä aluksi ja sit lisäilisin nestettä jos/kun tuntuu jäävät raaaksi tai liian paksuksi.