Ruuaksi nokkoskeittoa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

Nokkosessa on paljon kaiken maailman ravinteita ja sitä kasvaa melkein joka paikassa (ainakin täällä).

5 dl vettä
5 dl kevytmaitoa
4 dl nokkosenlehtiä
1 dl vehnäjauhoja
2 dl kermaa
3 rkl voita tai margariinia
1 tl suolaa
muskottipähkinää


Ohjeet
1. Huuhdo nokkosenlehdet ja kiehauta ne vedessä. Siivilöi ja ota liemi talteen.
2. Hakkaa lehdet silpuksi.
3. Sekoita maito ja jauhot velliksi ja kaada keitinliemeen sekoittaen. Keitä 10 min.
4. Lisää silputut nokkoset ja mausteet. Kuumenna. Mausta vielä kermalla ja voilla, niin saat todella täyteläisen maun keittoon.
5. Voit tarjota keiton kanssa keitettyjä munanpuolikkaita tai uppomunia.

 

Yhteistyössä