Miten käy isä-lapsi suhteelle, kun mies lähtee toiselle paikkakunnalle töihin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tarvii apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tarvii apuja

Vieras
Vauva on 6 kk ja vauvan isä joutuu toiselle paikkakunnalle töihin 6-12 kuukaudeksi. Matkaa on niin paljon, ettei voi kotoa käsin käymään töissä, vaan joutuu asumaan viikot työpaikkakunnalla. Viikonlopuiksi tulee kotiin, mutta yleensä sillä on paljon menoa ja puuhaa silloin eikä oikein ehdi olemaan perheensä kanssa silloin.

Mietin vain, kun vauva kasvaa ja kehittyy ihan mieletöntä vauhtia eikä vauvan muisti ole ihan aikuisen tasoa, että jääkö isä-lapsi suhde kehittymättä ja muistaako vauva isäänsä ollenkaan, kun ei häntä usein näe. Tietysti voisimme vauvan kanssa muuttaa mukana varsinkin, jos keikka kestää sen vuoden. Mutta menettääkö vauva ja isä miten paljon, jos puoleen vuoteen eivät hirveästi toisiaan näe? Mikä voisi olla sellainen maksimiaika, jonka voisi asua toisiaan tapaamatta suhteen siitä kärsimättä?
 
Meillä mies on ollut viikot pois koko nuorimmaisemme lapsuuden. Alkuun vauva-aikana vierasti isäänsä aina ensin kun töistä tuli, mutta päivän parin päästä istuskeli isänsä sylissä jo tyytyväisenä... eli viikonloppu oli turhan lyhyt tutustumiseen. Lomilla kuitenkin oli jo taas isin tyttökin. Taaperoiässä vielä vierasti myös ensimmäisen illan, mutta huoli isin jo seuraavana päivän. Nyt täyttää jo 3v ja on täysin isintyttö silloin kun isi on kotona. Enemmin on tyttö isin, kuin veljensä koskaan, vaikka veljien ollessa pieniä oli isi enemmän kotona kuin nyt.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä