jappa
Te joilla vanhempi lapsi selkä menosuuntaan olevassa turvaistuimessa,´oletteko sijoittaneet vauvan synnyttyä kaukalon etupenkille vai siirtäneet taaperon sinne?
Siksi että matkustaminen on miellyttävämpää (pitkillä matkoilla), kun äiti voi istua takapenkillä isomman kanssa ja tarvittaessa "viihdyttää" molempia. Meillä siis kaupunkiajossa molemmat (vajaa 2v ja 3kk) takapenkillä, mutta jos tehdään pidempää matkaa (suku asuu kaukana, 250-600km) niin vauva on etupenkillä.Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 12:40 Kirsikka kirjoitti:Miksi pitäsi etupenkille laittaa kumpaakaan, kyllähän 2 istuinta mahtuu taaksekin.
Tämä voi nyt olla täysin tyhmä kysymys, mutta teillä ei siis ole takana keskellä kolmipistevöitä? Jos on, niin silloinhan joko kaukalon tai turvaistuimen voi laittaa taakse keskelle ja reunaan jää todennäköisesti aikuisen mentävä paikka.Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 13:55 tuittu kirjoitti:Siksi että matkustaminen on miellyttävämpää (pitkillä matkoilla), kun äiti voi istua takapenkillä isomman kanssa ja tarvittaessa "viihdyttää" molempia.
Mun on ihan pakko tähän vastata.Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:06 Amaryllis kirjoitti:\Tämä voi nyt olla täysin tyhmä kysymys, mutta teillä ei siis ole takana keskellä kolmipistevöitä? Jos on, niin silloinhan joko kaukalon tai turvaistuimen voi laittaa taakse keskelle ja reunaan jää todennäköisesti aikuisen mentävä paikka.Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 13:55 tuittu kirjoitti:Siksi että matkustaminen on miellyttävämpää (pitkillä matkoilla), kun äiti voi istua takapenkillä isomman kanssa ja tarvittaessa "viihdyttää" molempia.
Jos mun olisi pakko laittaa jompikumpi lapsista eteen, niin todennäköiseti päätyisin laittamaan sinne taaperon ja itse istuisin vauvan kanssa takana. Turvaistuin on tietenkin vaivalloisempi siirtää, mutta jos matkoja ei tee ihan joka viikko niin kyllä sen varmaan jaksaisi tehdä.
Meillä on takana keskellä kolmipistevyö ja tähän saa hyvin kaukalon kiinni. Turvaistuimemme saa muistaakseni kiinni myös keskelle pelkällä lannevyöllä ja niillä turvaistuinten liinoilla sitten istuin kiinnitetään autoon esim etupenkkien kiskoihin.Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 10:56 Munni kirjoitti:Pakko kysyä. Miten istuimen tai kaukalon voi kiinnittää keskelle? Meillä ainakin molemmissa autoissa on se pieni, mikä pistevyö nyt onkaan.