Miten kaukalo ja turvaistuimen sijoitus autoon?

• Viestiketjun aloittaja jappa
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 12:40 Kirsikka kirjoitti:
Miksi pitäsi etupenkille laittaa kumpaakaan, kyllähän 2 istuinta mahtuu taaksekin.
Siksi että matkustaminen on miellyttävämpää (pitkillä matkoilla), kun äiti voi istua takapenkillä isomman kanssa ja tarvittaessa "viihdyttää" molempia. Meillä siis kaupunkiajossa molemmat (vajaa 2v ja 3kk) takapenkillä, mutta jos tehdään pidempää matkaa (suku asuu kaukana, 250-600km) niin vauva on etupenkillä.

Meillä oli kuopuksen(nyt 9kk) syntymän jälkeen takapenkillä kaikkien lasten istuimet tässä järjestyksessä:Kuskin takana Cracon autobaby jalustalla,keskipaikalla selkämenosuuntaan aktan duoflex turvaistuin ja apukuskin takana myös aktan duoflex selkä menosuuntaan.Autona on ford mondeo farmari.Nyt kun kuopus kasvoi yli turvakaukalosta niin ostettin kuopukselle Britaxin hi-way istuin joka on selkä menosuuntaan apukuskin takana,keskipaikalla on esikoiselle ostettu britaxin hi-liner turvavyöistuin ja kuskin takana keskimmäisen akta duoflex istuin selkä menosuuntaa.Just ja jsut sopiva kaikki,ei senttiäkään ylimääräistä tilaa.Muuten hyvä mutta keskimmäisellä on jalat jonkun verran koukussa mutta siitä huolimatta pidetään ainakin 4v.asti selkä menosuuntaan.Meillä etupenkille ei voi laittaa ketään lapsista kun siinä on airbag.

Amaryllis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 13:55 tuittu kirjoitti:
Siksi että matkustaminen on miellyttävämpää (pitkillä matkoilla), kun äiti voi istua takapenkillä isomman kanssa ja tarvittaessa "viihdyttää" molempia.
Tämä voi nyt olla täysin tyhmä kysymys, mutta teillä ei siis ole takana keskellä kolmipistevöitä? Jos on, niin silloinhan joko kaukalon tai turvaistuimen voi laittaa taakse keskelle ja reunaan jää todennäköisesti aikuisen mentävä paikka.

Jos mun olisi pakko laittaa jompikumpi lapsista eteen, niin todennäköiseti päätyisin laittamaan sinne taaperon ja itse istuisin vauvan kanssa takana. Turvaistuin on tietenkin vaivalloisempi siirtää, mutta jos matkoja ei tee ihan joka viikko niin kyllä sen varmaan jaksaisi tehdä.

Kielokki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 14:06 Amaryllis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 13:55 tuittu kirjoitti:
Siksi että matkustaminen on miellyttävämpää (pitkillä matkoilla), kun äiti voi istua takapenkillä isomman kanssa ja tarvittaessa "viihdyttää" molempia.
Tämä voi nyt olla täysin tyhmä kysymys, mutta teillä ei siis ole takana keskellä kolmipistevöitä? Jos on, niin silloinhan joko kaukalon tai turvaistuimen voi laittaa taakse keskelle ja reunaan jää todennäköisesti aikuisen mentävä paikka.

Jos mun olisi pakko laittaa jompikumpi lapsista eteen, niin todennäköiseti päätyisin laittamaan sinne taaperon ja itse istuisin vauvan kanssa takana. Turvaistuin on tietenkin vaivalloisempi siirtää, mutta jos matkoja ei tee ihan joka viikko niin kyllä sen varmaan jaksaisi tehdä.
Mun on ihan pakko tähän vastata.

Meillä on iso auto, volvo. Takapenkillä on toosi paljon tilaa, kun siellä istuu ihmiset ilman istuimiaan. Mutta... Siellä kun on istuimia, käy istuminen toodella hankalaksi. (toki olen myös keskivertonaista kookkaampi, pituutta ja leveyttä riittää)

Meillä mentiin pitkän aikaa niin, että vauvat olivat takapenkillä kaukaloissaan vierekkäin. Eli pelkääjän puolella ja toinen keskellä ja minä ahtautuneena toiselle reunalle. Keskelle en olisi päässyt ahtautumaan tai olisin varmasti saanut itseni keskelle, mutta istua jäpittäisin siellä varmasti vieläkin, kun ei voisi ollenkaan liikkua tai muuttaa asentoa. (ehkä normaalin kokoinen nainen olisi takapenkille mahtunut paremmin, minä en)

Tuo takapenkillä ahtaassa istuminen ei ainakaan ole minun lajini. Siispä meillä siirryttiin istumaan hieman väljemmin. Eli toinen lapsista eteen ja toinen taakse, jossa myös minä olen, jotta voin tilanteen tullen viihdyttää. (poistatimme airbagin edestä) Näin on matkanteko sujunut paljon paremmin ainakin meillä.

Kielokki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 10:56 Munni kirjoitti:
Pakko kysyä. Miten istuimen tai kaukalon voi kiinnittää keskelle? Meillä ainakin molemmissa autoissa on se pieni, mikä pistevyö nyt onkaan.
Meillä on takana keskellä kolmipistevyö ja tähän saa hyvin kaukalon kiinni. Turvaistuimemme saa muistaakseni kiinni myös keskelle pelkällä lannevyöllä ja niillä turvaistuinten liinoilla sitten istuin kiinnitetään autoon esim etupenkkien kiskoihin.

Yhteistyössä