Miten kauan teillä on mennyt ensimmäisistä kipeistä ja säännöllisistä supistuksista

Pin
lapsen syntymään? Kauan siedit niitä kotona ennen lähtöä sairaalle?

Näitä on tullut nyt neljä päivää kaiket yöt tiheään(2-10min väli) ja eilen alkoi jo illasta ja jatkui neljään asti yöllä, nyt alkoivat jo iltapäivällä ja siedettävää kipua vielä josta en lähtisi sairaalalle. Mulle on tulossa sektio, joten siinä vaiheessa kun supistukset muuttuu sietämättömiksi, lähdetään veitsen alle. Mutta kuinka hiton kauan näitä voi tulla näin tiheään ilman, että ne yltyy tappopoltoiksi?

Nää eivät siis ole niitä kivuttomia harkkasupistuksia vaan sellaisia jotka jo pysäyttävät hengittelemään, mutta pysyvät tasaisesti tällaisina ja kestääkin vain 30-45 sek. :mad:
 
Pin
Mä olen ilmeisesti aika huonosti lukenut sun viestisi aikaisemmin. Luulin, että sulla on vaan 2 poikaa? Ja nyt siis tyttö tulossa.

Mutta joo, eikö 1.1.2017 olisi ihan kiva syntymäpäivä? Jos vielä syntyisi vaikkapa yöllä 01.01 tai sitten 10.10.
Olisi joo jos sinne asti päästään, tosin olen jo niin luovuttanut toivon, että eiköhän tässä vielä kärvistellä kolmanteen päivään asti ja mennä kiltisti suunniteltuun sektioon. :unsure:
 
vierailija
Kivuttomat, mutta säännölliset supistukset (5 min välein, 1 min pituiset) alkoivat puolen yön aikaan, muuttuivat tasaisesti voimakkaammiksi, aamukahdeksan aikaan sai jo hengitellä, puolenpäivän aikaan alkoi kohdunkaula vasta avautua ja samalla tulivat myös niin kovat kivut, että huusin kurkku suorana, ja siitä tunnin päästä muksu oli syntynyt. Sairaalaan menin jo yhdeksältä, mutta kätilöiden mielestä synnytys ei ollut käynnissä, ja sitten kun synnytys kätilönkin mielestä oli puolenpäivän aikaan käynnissä, oli synnytys niin pitkällä ettei kivunlievitystä enää ehditty antamaan.
Koko raskauden aikana minulla ei ollut säännöllisiä supistuksia, ei edes kivuttomia, muulloin kuin sinä päivänä, kun vauva syntyi.
 
vierailija
Päiväkausia. Supistukset pisti kiroilemaan ja tekemään kaikenlaista, kohdunsuu ei avautunut yhtään. Sitten alkoi supistukset, jotka pisti huutamaan, eikä kohdunsuu avautunut siltikään. Sektioon päätyi. Oli rankka, kivulias ja väsyttävä kokemus (taisin valvoa n. viikon supistusten vuoksi).
 
vierailija
Niin ja en siis sietänyt kotona kauaakaan, kävin tarkistuttamassa tilannetta. Huutosupistuksia ennen olin jo saanut epiduraalinkin... Sain käsittämättömän määrän kivunlievityksiä ja kohdunsuu avautui hieman vasta vesien menojen jälkeen mutta tyssäsi taas siihen...
 
Pin
Päiväkausia. Supistukset pisti kiroilemaan ja tekemään kaikenlaista, kohdunsuu ei avautunut yhtään. Sitten alkoi supistukset, jotka pisti huutamaan, eikä kohdunsuu avautunut siltikään. Sektioon päätyi. Oli rankka, kivulias ja väsyttävä kokemus (taisin valvoa n. viikon supistusten vuoksi).
Mikä on "päiväkausia" arviolta? Siinä vaiheessa tää revittäis ulos kun yltyis nyt vaan, ihan tälleen epätoivoisena kysyn :D

Tuntuu super turhalta valvoskella näissä kun tietää, että kuitenkin joutuu leikattavaksi. Ei siis motivoi yhtään...
 
vierailija
supisteli joo,mutta supistelut muutti sävyä kun tuli ne "oikeat" toisaalta kipukynnys kaikilla eri. oliskohan mulla joskus 11 aikaa yöllä oikeen alkanut polttamaan orjallisesti menin suihkuun otin panadolia yritin nukkua, 6aikaa herätin miehen että nyt ei enään pysty->synnärillä 3cm auki lapsi syntyi 23h myöhemmin kiireisellä sektiolla.
 
vierailija
Esikoisen synnytys alkoi supistuksilla, ekasta supparista tytön syntymään 7h.

Kuopuksen synnytys lähti käyntiin vesien tihkumisella, siitä 8h niin alkoi supistukset. Kaksi tuntia ehti supistella ja sit oli poika sylissä.

Mitään harjoitussupistuksia tmv. en kokenut kummallakaan kertaa. Heti oli tosi kyseessä kun supisteli :D
 
vierailija123456
Mulla ei mennyt kun kolmisen tuntia kipeistä supistuksista siihen, että lapsi syntyi. Sitä ennen oli pari tuntia ei niin kipeitä supistuksia. Mutta mun ystävällä (joka sai toisen lapsensa) oli tosi kipeitä supistuksia yli kolme päivää ja synnytys päätyi lopulta sektioon. :/
 
vierailija
Ekasta ensimmäisestä kipeästä supistuksesta (olivat heti suht. säännöllisiä, välit 5-15min) meni 48h tuntia vauvan syntymään. Synnärillä viimeiset 12h. Ei paljon nukuttu öisin.

Tokasta heräsin kipeään supistukseen klo 6 aamulla, jatkuivat n. 10min välein, mutta eivät pahentuneet. Vauva syntyi 36h ekasta supparista, sairaalassa n. 6h.
 

Yhteistyössä