Miten kauan odottaisit vakuutuskorvauksia valittamatta?

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Mikä on normaaliaika niiden käsittelyssä? Paperisen haun olen tehnyt ja hakuhetkellä sanottiin että 4 viikkoa kestää.. nyt on kulunu jo 8 viikkoa eikä vielä ole mitään päätöstä tullut.. miten kauan ite odottaisit valittamatta?

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Jos on sanottu että 4 viikkoa kestää, niin kyllä mä olisin jo kysellyt 6 viikon jälkeen.

Mä kyselinkin.. silloin sanottiin, että "6 viikkoa on tällä hetkellä käsittelyaika.. ja kas mutta tässä hakemuksessahan onkin jo kulunu 6 viikkoa eikä ole vielä edes käsittelyssä"... että mitenhän kauan mun kuuluu vielä odotella.. eikö noissa ole mitään aikoja miten kauan saa kestää? tuskin nekään kauheesti tykkäis jos maksaisin laskun yli 4 viikkoa myöhässä.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse kyselin juuri Tapiolasta. Sieltä sanottiin viime viikolla, että käsittelyaika on tällä hetkellä lapsivakuutuksissa 57 päivää!

Tapiolassa meilläkin vakuutukset.. ja just lapsivakuutuksesta on kyse.. hakuhetkellä aika oli 4 viikkoa ja edellisviikolla 49 päivää.. voiko ne muka aina vaan lisätä aikaa ja sanoa että voi voi, ei voi mitään.. alkaa kohta menemään hermot koko yritykseen..

meillä kesti liian kauan ja kun aloin kyselemään selvisi, ettei meidän papereita ollutkaan lähetetty käsittelijälle asti vaan vakuutusvirkailija oli jättänyt ne jonnekin "odottamaan täydennystä" ilmoittamatta siitä kuitenkaan meille.
Joten mä kyselisin ja vaatisin tarkistuksia heti neljän viikon jälkestä.
nimimerkillä virheistä oppineena

Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
meillä kesti liian kauan ja kun aloin kyselemään selvisi, ettei meidän papereita ollutkaan lähetetty käsittelijälle asti vaan vakuutusvirkailija oli jättänyt ne jonnekin "odottamaan täydennystä" ilmoittamatta siitä kuitenkaan meille.
Joten mä kyselisin ja vaatisin tarkistuksia heti neljän viikon jälkestä.
nimimerkillä virheistä oppineena

Tosi kivaa tollanen.. meillä on vastaavaa tapahtunu kelan kanssa.. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tapiolan lapsivakuutuksia odottelin 3 kk. Sitten meni hermot...ja rahat oli tilillä parissa päivässä sen jälkeen ;)

Ärgh.. mun menee nyt jo hermot.. :headwall: :kieh: jos ei tän viikon aikana tule niin maanantaina soitan kyllä varmasti sinne taas.. saitko mitään korvausta tosta pitkästä ajasta? mun on yks tuttu saanut.. tosin kyllä ihan mielettömän pienen prosentin siitä summasta mutta periaatteessa.. joutuuhan itekin maksamaan viivästyskorkoa.. :kieh:

Pitää alkaa laittaa eräpäivä myös niihin hakemuksiin ;)

Tuollainen käsittelyaikojen pidentäminen turhauttaa asiakkaita, korvauksia haetaan vähemmän ja kenen etuahan se palvelee? Tapiolasta kuulin, että siellä henkilöstöresurssit olisi vedetty tosi tiukalle, joten siitäkin vain palautetta asiakkaat ylemmille tahoille, että saavat tuon tietoonsa ja ehkäpä joskus jotain sille tekisivätkin.

Oletteko kokeilleet sitä sähköistä korvauspalvelua? Siinähän luvataan supernopeasti rahat tilille.

En ole kokeillu kun mulle kerrottiin siitä silloin kun jätin hakemuksen.. ennen en ollu kuullukaan.. jos olisin tienny, että tämä kestää näin kauan niin olisin ottanu paperit takasin ja näpytelly ite kaikki koneelle.. :kieh: olisivat olleet jo 7 viikkoa sitten rahat tilillä..

Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Oletteko kokeilleet sitä sähköistä korvauspalvelua? Siinähän luvataan supernopeasti rahat tilille.

En ole kokeillu kun mulle kerrottiin siitä silloin kun jätin hakemuksen.. ennen en ollu kuullukaan.. jos olisin tienny, että tämä kestää näin kauan niin olisin ottanu paperit takasin ja näpytelly ite kaikki koneelle.. :kieh: olisivat olleet jo 7 viikkoa sitten rahat tilillä..

Niin just.. :/
Meillä on melkein vuoden ajalta nyt lääkärilaskuja yms. Pitäis laittaa ne tuonne sähköseen jutskaan ja katsoa kuinka nopeasti ne sieltä tulee.

Yhteistyössä