miten kauan hautajaiset kestävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Muistotilaisuus mukaanluettuna jos maahanlasku on joskus 11-12maissa? entäs milloin on soveliasta ottaa yhteyttä ja kysyä mikä on olo? samana iltana vai seuraavana päivänä?

En yhtään tiedä milloin olisi soveliasta enkä halua tungetella. Mietin vain onko läheisensä haudannut millä mielellä että haluaako olla yksin vai onko hänellä seuraa? Tuntuu pahalta jos on yksin.

voisin itse soittaa jo samana iltana, eiköhän se puhelin ole suljettuna/äänettömällä hautajaisten ajan, joten ei ainakaan pitäisi häiriöksi olla.
viestikin vois olla ihan hyvä, jos ko henkilö ei halua puhua niin helpompi sit viestiin vastata.

(siis joskus 18 jälkeen voisin soitella.Hautajaiset varmaan ohi siinä 16-17 aikaan viimeistään )

Minäkin varmaan laittaisin viestiä nyt illalla.. siinähän voi vaikka tarjota mahdollisuuden jutella, jos ko. henkilö haluaa. Varmasti arvostaa sitä, että joku huolehtii ja välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28521870:
voisin itse soittaa jo samana iltana, eiköhän se puhelin ole suljettuna/äänettömällä hautajaisten ajan, joten ei ainakaan pitäisi häiriöksi olla.
viestikin vois olla ihan hyvä, jos ko henkilö ei halua puhua niin helpompi sit viestiin vastata.

(siis joskus 18 jälkeen voisin soitella.Hautajaiset varmaan ohi siinä 16-17 aikaan viimeistään )

Kiitos sinulle:)

eli taidan laittaa viestin tässä jonkin ajan kuluttua,saa itse sitten soittaa takaisin jos tuntuu siltä että haluaa tai sitten vastata vain viestiin.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Jos olet oikeasti empaattinen ihminen ja kyseisen ihmisen läheinen ystävä, niin ole yhteydessä häneen niin paljon kuin mahdollista. Hän todennäköisesti arvostaa sitä ainakin myöhemmin.
Jos taas olet juoruilunhaluinen hyvän päivän tuttu, älä vaivaudu kuin siihen viestiin. Tällöin toinen saa mahdollisuuden punnita ajatuksiaan ja suhdettaan sinuun lohduttajana.
Yksin jättäminen surun keskellä on pahinta mitä ystävä voi tehdä, mutta väärä ajoitus voi pilata kaiken.

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Mun mielestä;28521899:
Jos olet oikeasti empaattinen ihminen ja kyseisen ihmisen läheinen ystävä, niin ole yhteydessä häneen niin paljon kuin mahdollista. Hän todennäköisesti arvostaa sitä ainakin myöhemmin.
Jos taas olet juoruilunhaluinen hyvän päivän tuttu, älä vaivaudu kuin siihen viestiin. Tällöin toinen saa mahdollisuuden punnita ajatuksiaan ja suhdettaan sinuun lohduttajana.
Yksin jättäminen surun keskellä on pahinta mitä ystävä voi tehdä, mutta väärä ajoitus voi pilata kaiken.

Tietysti olen empaattinen ja oikeasti huolissani jos on illan yksin että miten menee. Ei ole kyllä mikään läheinen läheinen MUTTA ei myöskään hyvän päivän tuttu.Itse tämä henkilö on minulle soitellut ja jutellut niin omasta olostaan kuin myös muista jutuista,kenties että saa ajatukset pois asiasta. Tiedän kyllä 100varmasti että henkilö on mielissään jos edes viestin laitan,näin tietää että on ajatuksissani.
Minulla ei ole tapana juoruta asioita eteenpäin tai uteliaisuuttani kysellä jos en oikeasti ole huolissani.

Jos on sukulaisia kauempaa kylässä tms. niin siinä menee helposti seuraavaan päivään kun vieraat jäävät yöksi, muistelot jatkuu oluen ja saunan parissa helposti.

[QUOTE="Jos";28521944]Jos on sukulaisia kauempaa kylässä tms. niin siinä menee helposti seuraavaan päivään kun vieraat jäävät yöksi, muistelot jatkuu oluen ja saunan parissa helposti.[/QUOTE]

On lähempää ja kauempaa mutta en tiedä onko juuri hänen luonaan yötä,ei maininnut asiasta kun viimeksi juteltiin. Mutta eikai se viestin laittaminen nyt niin paljon voi häiritä...vastaa sitten kun vastaa. Vai olisiko parempi vasta huomenna laittaa viestiä? Mutta sitten mietin että ajattelee etten välitä kun en tänää kysy vointia.

Laitoin viestiä tuossa aiemmin ja ei se ollut virhe:) Ei ollut yksin mutta ei myöskään haitannut että viestin laitoin ja kysyin olotilaa. Nyt on hyvä mieli kun laitoin viestin ja kysyin millanen olo on.

• Tykkää

Yhteistyössä