miten kauan hammaspoiston jälkeen voi särkeä?

• Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti
"tietämätön"
Viikko poistosta ja edelleen vähän jomottaa, liekö normaalia? Vai pitääkö jo lähteä takaisin hammaslääkäriin?

Kunnolla ei ole särkenyt edes heti poiston jälkeen, mutta miten kauan jomotus on normaalia? Osaako joku neuvoa?

vieraskin.
Mulla viisurin poiston jälkeen viikon ajan oli tosi kipeä, vaikka burana 600 mg ja panadolia söin. Leikkaus oli maanantaina ja seuraavana sunnuntaina tuli telkkarista elokuva, jota olin odottanut. Ei puhettakaan että olisi kivun takia jaksanut keskittyä elokuvaan. Viikon ajan oli siis selvää kipua, siitä sitten lähti pikkuhiljaa kipu väheneen.

En tiedä millainen kipu ja jomotus on normaalia. Oletko ottanut kipulääkettä?

Hephei
Mullakin viikko poistosta ja tänään eka päivä kun ei tarvinnut koko hereillä oloaikaa olla buranassa. Olin jo eilen soittamassa päivystykseen, mutta tänään vähän parempi, joten oon luottavainen että olis parantumassa. Toki vieläkin jomottaa, muttei tartte lääkettä.

mätä hammas
Mulla särki viikon, ja oikeastaan paheni vain viimeisinä päivinä. Lääkäri käski soittaa, jos tuntuu, että on tulehtanut. No soitinkin eilen ja sain antibioottikuurin. Toivotaan, että nuo vähän helpottaisi. Viimeisimmän viikon vetänyt buranaa ja panadolia maksimiannoksilla, eikä ole kipu pysynyt poissa.

natusan
Mulla poistettiin juurihoidettu hammas, joka aiheutti tulehdusta ikeneen ja sen takia erikoista kipuilua. Poiston jälkeen ei ollut oireita, mutta joskus, ehkä viikon päästä alkoi oudosti "ilmoittelemaan itsestään" se haava.. Ja tulehdus oli, joka sitten saatiin antibiootilla kuriin. En kauheen kauan odottais tommosen säryn kanssa, vaan ottaisin yhteyttä hampilääkäriin. Jos on tulehdus, niin voi nopeaankin levitä ja olla vaarallinen. Tsemiä!

xsxs
Kaksi viikkoa söin maksimiannokset buranaa ja panadolia, sen jälkeen helpotti. Viikko on hammaslääkärin mukaan normaali aika, maksimissaan kaksi viikkoa pitäisi olla kipeä. Toisen hampaan poiston yhteydessä lääkäri tikkasi haavan, silloin särki "vain" viikon eikä kipukaan ollut kovin paha eli maksimiannoksia ei tarvittu.

Yhteistyössä