Miten karkottaa kyykäärmeet tontilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienet kyyt ovat pahimpia, eivät lähde pois, ja meinaa astua päälle. Armotta kuolemantuomio. Lapio on paras kyyn tappoväline. Joku mainitsi Australian terrierin....tappaako Kyyn ?
Kaikki Kyyt tapetaan pihallamme, nyt jo neljä. Muu on heh...heh touhua.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyy

Tuolta lopusta näkee, kyy EI ole rauhoitettu. Joten sen saa vapaasti tappaa.
Että en todellakaan lähtisi kyytä rehaamaan millään laatikoilla metsään, henki pois vaan.

Enkä kyllä ihan heti usko tuohon, että kyyt ovat vähenemässä, tänä ja viime vuonna noita on ollut paikoin runsaastikin.

Ja tömistely ei auta pätkääkään, käärmeitä tuli viime kesänäkin useampi leirille, jossa paljon lapsia ja todellakin töminää. Ja kyyt tulivat ihan hiekkapihalle ja lyhyelle nurmikolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Sika:
Kyyllä on loppujenlopuksi aika pieni reviiri. Ei tarvitse siis edes kovin kauaksi kantaa.

Mä en kyllä silti lähtis kantamaan, viikate heilahtaisi ja hyvin iloiseen, jos niitä meidän tontille ilmaantuisi.

Ei ole kyllä näkynyt. Osansa voi tietysti olla sillä että tontilla tömistää vaihtelevasti 4-7 hevosta.
Ilmeisesti liikaa tantereen tutinaa niille matelijoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mäkin oon kuullu että kun kyyn polttaa, lähtee kaverit kauas ja hyvin äkkiä.

"Miten saan käärmeen syttymään?"
Mä luulen, että tässä asiassa vanha kansa ei olekaan oikeassa

en tiiä. Isä kertoi että olivat saaressa heittäneet käärmeenraadon nuotioon eikä ole sen jälkeen siinä saaressa käärmeitä tavattu...

Kusiaisia jos on, niin ei ole käärmeitä.

Vanha kansahan neuvoi, että kyy pitäisi polttaa elävältä ja vieläpä raahata sitä raatoa tontin rajoja pitkin.
Käärmeestä lähtee kuulemma semmoinen ääni, että eivät seuraavat enää tule.

Toimiiko toi en tiedä, kun en ole kokeillut.

Meillä oli valta-osa kyistä naaraspuolisia, joten eipä ollut pelkoa, että ne joskus kaikkoaisivat.
Kyyt onkin se mitä en uudessa kodissa kaipaa, vaikka noi kusiaisetkin joskus käy hermoille :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Kusiaisia jos on, niin ei ole käärmeitä.

Vanha kansahan neuvoi, että kyy pitäisi polttaa elävältä ja vieläpä raahata sitä raatoa tontin rajoja pitkin.
Käärmeestä lähtee kuulemma semmoinen ääni, että eivät seuraavat enää tule.

Toimiiko toi en tiedä, kun en ole kokeillut.

Meillä oli valta-osa kyistä naaraspuolisia, joten eipä ollut pelkoa, että ne joskus kaikkoaisivat.
Kyyt onkin se mitä en uudessa kodissa kaipaa, vaikka noi kusiaisetkin joskus käy hermoille :whistle:

Käärmeen polttaminen ja raahaaminen perustuu siihen, että tuhkasta tulee lipeää, eivätkä matelijat halua raahata mahanahkaansa lipeässä...

Kuulemma kalkin tai tuhkan ripottamine ajaa saman asian: tekee "muurin".

P.S. Meillä on yleensä sekä kusiaisia, että kyitä...

Yhteistyössä