Miten jotkut autoilijat ei erota hyviä, kirkkaita valoja pitkistä valoista??

Mietin vaan, kun ajoin tossa to-pe välisenä yönä hiihtoreissusta kotiin niin moni vastaantuleva autoilija vilkuttelivat mulle pitkiä vinkiksi että minä muka ajan heitä vastaan pitkät päällä :eek:
Joka kerta vielä tsekkasin että olin todella kytkenyt pitkät pois päältä, joten vilkuttelin sitten heille pitkiä takaisin että älyäisivät yksinkertaisuutensa :headwall:

(olikohan tarpeeksi sekavaa tekstiä? :xmas: )
 
joo
Jotkut ei vaan tajua olla tuijottamatta vastaantulijan valoja. Vastaantulija unohti lähtiessään suunnata valot, vaikka kontti on täys tavaraa. Xenonit häikäisee toisinaan. Vai ajoitko sumarit päällä?
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mietin vaan, kun ajoin tossa to-pe välisenä yönä hiihtoreissusta kotiin niin moni vastaantuleva autoilija vilkuttelivat mulle pitkiä vinkiksi että minä muka ajan heitä vastaan pitkät päällä :eek:
Joka kerta vielä tsekkasin että olin todella kytkenyt pitkät pois päältä, joten vilkuttelin sitten heille pitkiä takaisin että älyäisivät yksinkertaisuutensa :headwall:

(olikohan tarpeeksi sekavaa tekstiä? :xmas: )
Se johtuu siitä, että valosi on väärin suunattu. Tuskin ne muuten häikäisisi.
 
Vai olisko sulla ne ajovalot sojottanu vähän väärään sunntaan?
Olikos ne siis kohdistettu oikein?

Tai sit teillä on autossa ollu paljon painoa ja siitä syystä on valot näyttäny väärin.

Meillä ainakin on autossa semmonen korkeus säätö sitä varten että voi säätää jos paljon painoa.

Mulla kans vähän sekavaa tää selonteko :xmas:
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Meillä ainakin on autossa semmonen korkeus säätö sitä varten että voi säätää jos paljon painoa.
Se on pakollinen jokaisessa autossa. Joissakin vanhoissa sitä ei ole, mutta enpä ole sellaisiin itse törmännyt enää aikoihin.
 
vieras
Joskus jos valot on ihan väärin suunnattu, niin ne häikäisee. Moni ei huomaa suunnata valoja uudelleen, kun pakkaa autoon suuret määrät painavaa tavaraa, mitä siis yleensä ei autossa ole.
 
Te pidätte mua aivan ääliönä :D
Totta helvatassa tsekkasimme valot uusiksi kun autossa oli täysi kuorma!
Ja auto on ihan uusi, ajettu ulos liikkeestä viime viikolla joten ei tod ole mitään ongelmia valojen suuntauksen tms kanssa.





muoks. autossa siis automaattinen valojen suuntaus, joten ei siinä oikein muuta voi kun todeta että se toimii.
Ja kokeilimme myös itse vastaantulijan ominaisuudessa miltä valot näyttävät, eikä häikäissyt.
 
lol :)
Ettei olisi ollut takakontissa tavaraa, jonka takia ajovalot osottavat tien sijaan vastaantulijan silmään? Kannattaa säätää valoja alemmas, jos vastaantulijat valittaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Te pidätte mua aivan ääliönä :D
Totta helvatassa suuntasimme valot uusiksi kun autossa oli täysi kuorma!
Ja auto on ihan uusi, ajettu ulos liikkeestä viime viikolla joten ei tod ole mitään ongelmia valojen suuntauksen tms kanssa.
No etpä tätä huomannu mainita kun kirjoitit tuon aloituksen.
Me siis arvailimme että mistä olis voinu johtua.

Elä vedä hernettä nekkuun tämmösestä :xmas:
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja lol :):
Ettei olisi ollut takakontissa tavaraa, jonka takia ajovalot osottavat tien sijaan vastaantulijan silmään? Kannattaa säätää valoja alemmas, jos vastaantulijat valittaa...
Kuten sanoin, noin olimmekin tehneet.
Kyllä ne huollossa sitten korjaavat ne valot. Ensimmäiseen katsastukseen mennessä ne on saatava kuntoon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja lol :):
Ettei olisi ollut takakontissa tavaraa, jonka takia ajovalot osottavat tien sijaan vastaantulijan silmään? Kannattaa säätää valoja alemmas, jos vastaantulijat valittaa...
Kuten sanoin, noin olimmekin tehneet.
Kyllä ne huollossa sitten korjaavat ne valot. Ensimmäiseen katsastukseen mennessä ne on saatava kuntoon...
Auto on aivan uunituore, tehtaalla ja liikkeessä valot tsekattu viime viikolla.
 
Ja siis niinku mieheni asian ilmaisi: että ne kaikki (siis vilkuttavat) vastaan tulijathan on ääliöitä??

Mut siis joo kyllä mä huolestuisin mein valoista jos mulle vähän väliä vilkuteltais pitkiävaloja.
Vaikka mulla olis pakasta vedetty auto alla.
 
vieras
Xenonit ovat perseestä vastaantulijoille, mutta tokihan ne omassa autossa ovat kivat.
Se vaan, että voi ne Xenonitki näyttää pikkasen liian korkeelle... Ja näin ollen kirkkaat valot jotka tähtää mihin sattuu häiritsevät oikeasti vastaantulijoita, jolloin esim. sinun takaisin räpsyttelys olis lähinnä aika noloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Ja siis niinku mieheni asian ilmaisi: että ne kaikki (siis vilkuttavat) vastaan tulijathan on ääliöitä??

Mut siis joo kyllä mä huolestuisin mein valoista jos mulle vähän väliä vilkuteltais pitkiävaloja.
Vaikka mulla olis pakasta vedetty auto alla.
Mä en kyllä huolestu kun valot vielä erikseen tsekattiin tän reissun takia liikkeessä lauantaina (ja maanantaina lähdettiin siis reissuun )
 
vieras
Kokeilitko säätää niitä valoja vähäsen alemmas?

Sanoit, että liikkeessä tsekattu valot, mutta oliko teillä kaikki tavarat ja henkilöt siellä silloin kyydissä...?
 

Yhteistyössä