Hmm. Satanen kuussa olis n. 3 € / päivä. Kuulostaa äkkiseltään vähältä, mutta kyllä mä uskon, että sillä eläisi. Ruoka sitten vain olis aika yksinkertaista eikä yhtään mitään herkkuja voisi ostaa. Mutta aamulla kaurapuuroa (ja pakastimesta niitä marjoja, jos on). Lounaaksi makaronilaatikkoa/perunakeittoa tai pmuuta halpaa, illalla taas kaurapuuroa. Välipalalla itsetehtyä leipää. Kahvi pitäis jättää pois kokonaan. Samoin levite ja leikkeet ja juusto. Tylsää olis noin kitkutella.
Perunakeittoa saa eurolla jo tosi paljon. Ehkä siitä voi sit syödä toisenkin päivänä, ja saa ostettua leikkeleen.Hmm. Satanen kuussa olis n. 3 € / päivä. Kuulostaa äkkiseltään vähältä, mutta kyllä mä uskon, että sillä eläisi. Ruoka sitten vain olis aika yksinkertaista eikä yhtään mitään herkkuja voisi ostaa. Mutta aamulla kaurapuuroa (ja pakastimesta niitä marjoja, jos on). Lounaaksi makaronilaatikkoa/perunakeittoa tai pmuuta halpaa, illalla taas kaurapuuroa. Välipalalla itsetehtyä leipää. Kahvi pitäis jättää pois kokonaan. Samoin levite ja leikkeet ja juusto. Tylsää olis noin kitkutella.
Lasitölkkeihin voi säilöä kuumaa marjahilloa. Säilyvät vuosikausia syömäkelpoisina kannen pysyessä tiiviisti kiinni. Säilyvät huoneen lämmössä ei tarvitse olla kellaria. Riippuu päiväannoksesta 100 grammaa päivässä tekee vuodessa 36,5 kiloa marjoja mahtuvat melko pieneen pakastimeen jos ei ole muuta pakastettavaa.Kuinka iso pakastin pitää olla että sinne mahtuu marjoja JOKAPÄIVÄISEEN käyttöön?
Onhan siellä pakkasessa myös kaikki kalastetut kalat, hirven lihat, miinus 60% lihat s-marketista. Ja sitten pitää olla marjoja myös niihin kiisseleihin, keittoihin ja piirakoihin.Lasitölkkeihin voi säilöä kuumaa marjahilloa. Säilyvät vuosikausia syömäkelpoisina kannen pysyessä tiiviisti kiinni. Säilyvät huoneen lämmössä ei tarvitse olla kellaria. Riippuu päiväannoksesta 100 grammaa päivässä tekee vuodessa 36,5 kiloa marjoja mahtuvat melko pieneen pakastimeen jos ei ole muuta pakastettavaa.
Meillä iso arkkupakastin ja siellä mustikat, mansikat, karpalot, vadelmat, mustaherukat, lakat jne. Vielä on syksyisiä marjoja.Kuinka iso pakastin pitää olla että sinne mahtuu marjoja JOKAPÄIVÄISEEN käyttöön?
No silloin pitää hankkia 500 litran säiliöpakastin, niin pakastimesta voi joka päivä ottaa ruokaa kilon verran syötäväksi, kun sen lataa syksyllä täyteen.Onhan siellä pakkasessa myös kaikki kalastetut kalat, hirven lihat, miinus 60% lihat s-marketista. Ja sitten pitää olla marjoja myös niihin kiisseleihin, keittoihin ja piirakoihin.
Tuleeko syötyä sieniä?Mä olen oikein tyytyväinen niinä päivinä kun mun ja miehen ruokabudjetti pysyy alle kahdessakympissä.
On vissiin kyse sinkusta. Mahtuuko köyhän sinkun kämppään 500 litran pakkanen? Ja nelihenkisellä perheellä monta.No silloin pitää hankkia 500 litran säiliöpakastin, niin pakastimesta voi joka päivä ottaa ruokaa kilon verran syötäväksi, kun sen lataa syksyllä täyteen.
Mut arseenin takia ei yhtään. Kvinoa kasvaa Suomessa[QUOTE='vierailija, post: 34269861"]
Riisikin kannattaa syödä tummana riisinä, jossa huomattavasti vaaleaa enemmän ravinteita.
Meillä ei ehkä riitä mut kurkkuja ei ole ostettu vuosikausiin kun niitä ei ole luomunaAlkuperäinen kirjoittaja -roosaruusa-:Mä olen oikein tyytyväinen niinä päivinä kun mun ja miehen ruokabudjetti pysyy alle kahdessakympissä.
Se vesi on edelleen vettä appelsiinilla maustettuna, eli olemattomasti kaloreita tai ravinteita. Vettä voi juoda vapaasti eikä se pidä hengissä ilman ruokaa.
Lasitölkkeihin voi säilöä kuumaa marjahilloa. Säilyvät vuosikausia syömäkelpoisina kannen pysyessä tiiviisti kiinni. Säilyvät huoneen lämmössä ei tarvitse olla kellaria. Riippuu päiväannoksesta 100 grammaa päivässä tekee vuodessa 36,5 kiloa marjoja mahtuvat melko pieneen pakastimeen jos ei ole muuta pakastettavaa.
Miksi et kasvata itse?Meillä ei ehkä riitä mut kurkkuja ei ole ostettu vuosikausiin kun niitä ei ole luomuna
Tuossa listassa on kyllä paljon asioita, jotka eivät ole halpoja. Esimerkiksi tonnikala ei todellakaan ole mitään halpaa ruokaa.Päiväbudjetti 3,33 €
Kuinka syödä 3,33 eurolla päivä?
Jep. Tonnikala oli halpaa ennen 1980-lukua ja sieltä on se ajatus, että se olisi halpaa opiskelijaruokaa. Toisaalta on kyllä sanottava, että tonnikala toimii vaikkapa pastakastikkeessa melkeinpä mausteen lailla eli sitä voi käyttää tosi vähän ja säästää sillä tavalla. Mutta se on laihdutuskikka eikä halvalla elämisen kikka koska kilohinta tonnikalalla on edelleen hurja.Tuossa listassa on kyllä paljon asioita, jotka eivät ole halpoja. Esimerkiksi tonnikala ei todellakaan ole mitään halpaa ruokaa.
Jep. Tonnikala oli halpaa ennen 1980-lukua ja sieltä on se ajatus, että se olisi halpaa opiskelijaruokaa. Toisaalta on kyllä sanottava, että tonnikala toimii vaikkapa pastakastikkeessa melkeinpä mausteen lailla eli sitä voi käyttää tosi vähän ja säästää sillä tavalla. Mutta se on laihdutuskikka eikä halvalla elämisen kikka koska kilohinta tonnikalalla on edelleen hurja.
Käsittääkseni koko purkkia ei tarvitse syödä kerralla. Varsinkin, jos se on öljyyn laitettu, siinä on tosi paljon kaloreita. Kuten roosaruusa sanoi. Yhdestä purkista vois syödä siis 2-3 kertaa, riippuen siitä, mitä muuta syö päivän aikana.Tuossa listassa on kyllä paljon asioita, jotka eivät ole halpoja. Esimerkiksi tonnikala ei todellakaan ole mitään halpaa ruokaa.
Totta. Itse en vaan siedä sitä öljyn makua kun se on tosiaan niin voimakas se maku. Mutta aikanaan kyllä laihdutin tonnikalapastalla kun siinä ei oikeastaan ollut kuin sellaisen 80 gramman tonnikalapurkin kala, tomaattimurskaa ja pastaa. Välillä joku herne-maissi-paprika-pussi. Sitä söin monena päivänä viikossa. Lisäproteiinia sain sitten herasta, jota naukkailin punttisalin jälkeen, mutta siinäkään ei paljon kaloreita ollut, niin paino putosi melkein huomaamatta. Mutta sitten alkoi tonnikala tökkiä eikä oikein maistu vieläkään.Mutta jos ostaa hieman kalliimpaa oliiviöljyyn säilöttyä ja käyttää myös öljyn tulee siitä energia-laatu-hintasuhteeltaan aikalailla nerokas.
Ainaki jos käy joka päivä kylässä, vaikka sisaruksilla/lapsilla/vanhemmilla/isovanhemmille?Niin mikä oli?
Lihaa, ei makkaraa! Ja luomulihaa ainaTottakai, mutta ei se silti tarvitse 2kg lihaa per kk.
Ei mitään järkeä ostaa sitä mut omasta kasvihuoneesta tosiaan hyvä lisukeKurkku on pääosin vettä ja ravintoarvoltaan vihannesten huonoimpia. No emäksisyyttä saat kehoon.
Ohhoh. Miksi?En ole sama, mutta minä tosiaan haen postin 10 metrin päässä olevalta postilaatikolta autolla.