miten jollain voi olla niin tiukkaa?

  • Viestiketjun aloittaja norsu
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kyllä se vaan voi olla. JOs on pienet tulot, esim. työttömyyttä. Laskut on kuitenkin maksettava. Sitten jos tulee joku yllättävä isompi menoerä, niin talous heittää häränpyllyä pitkäksi aikaa.

Ole onnellinen, jos oikeasti olet tästä täysin tietämätön!
 
jep
Mies otti jalat alleen, minä opiskelen ja tätä piinaa jatkuu jouluun, sitten koittaa kissanpäivät eli tilinauha! Kuten joku sanoi, aika onnellinen olet, jos ei sinun ole tarvinnut penniä ikinä venyttää.
 
alkup.
okei.. mä oon oikeesti varmaan niin pumpulissa eläny etten oikeen tajua.. se on varmasti totta että yh:t joilla lapsia on tässä asemassa, kun on vaan 1 aikuinen rahaa tuomassa..

mutta että semmonen perhe, kenellä mies on töissä ja vaimo kotona lasten kans. meillä on näin, muttei mitenkään tiukkaa rahasta. mies on tavallinen duunari, ite minimi äippärahalla ja 2 alle 2v lasta
 
kop
Eikös itselläsi koskaan ole rahallisesti tiukkaa?!
Kyllä sitä hyvin voi olla rahallisesti tiukkaa ennen tilipäivää ja vain pari päivää olla plussalla tili tilin jälkeen(kuten täällä jo muutama siitä mainitsikin).
Tiedän kyllä minkä laista on elää niin sanotusti kädestä suuhun,sillä pakkohan ne laskut on maksaa ja ostaa lapsille ruokaa...
Mulle lasten hyvin vointi tärkeää(ruoka,puhtaat/ehjät vaatteet,hygienia yms.) Olen vaikka itse vähemmällä,koska rakastan lapsiani yli kaiken ja haluan etteivät he joudu kärsimään siitä että taloudellisesti tiukkaa on aina kerran tai pari kuussa...
Oliko tarkoitus tällä viesti ketjulla saada negatiivisiä reaktioita aikaan?!
 
voi helposti.. jos ainoot tulot on asumislisä(400e), opintotuki(230e), lapsilisä(136e) ja elarit(130e).. siitä kun sitten miinustellaan ekaks melkein 600 euroa vuokraan ja sitten muihin laskuihin milloin mitäkin (laskut mitä tulee on puh.lasku, netti&sähkö, ei tosin joka kk) niin eipä paljoo jää rahaa käteen "tilipäivän" jälkeen.. puhumattakaan siitä että niillä hiluilla pitäisi sitten koko kuukausi pärjätä :D .

mut ei, en valita. itte oon omat valintani aikoinaan tehny ja vastuuni niistä kannan kyllä. vielä ei oo tarvinnu ees sossuun mennä, enkä lainaakaan oo toistaiseksi tarvinnu :D .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
okei.. mä oon oikeesti varmaan niin pumpulissa eläny etten oikeen tajua.. se on varmasti totta että yh:t joilla lapsia on tässä asemassa, kun on vaan 1 aikuinen rahaa tuomassa..

mutta että semmonen perhe, kenellä mies on töissä ja vaimo kotona lasten kans. meillä on näin, muttei mitenkään tiukkaa rahasta. mies on tavallinen duunari, ite minimi äippärahalla ja 2 alle 2v lasta

sä et ymmärrä jos toinen käy töissä ja toinen kotona?mä kyllä ymmärrän niitä mutta mä en ymmärrä sitä jos molemmat vanhemmat käy töissä ja silti ei rahat riitä.se ei mene mun jakeluun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ole köyhä minäkään:
Alkuperäinen kirjoittaja Hiipiliini:
Pienet tulot, suuret menot :D
Köyhä? Kun on köyhä ja sairastuu, niin kyllä ne maksut äkkiä talouden tuhoon vie.
Ei ollut tarkoitus suututtaa ketään. Mua oikeesti vaan tässä tilanteessa huvitti aloitus. Meillä on juuri se tilanne et olen työt aloittanut. Tiukkaa tekee laskujen kanssa ja tiliä tulee vasta kuun viimenen pv. ja tilillä vajaa 1?.. Onneks bensaa on autossa ja ruokaa pakkasessa.

 
mulla on aina tilillä joku pari euroa. Jos rahaa tulee niin ne katoaa melkein samana päivänä laskuihin, bensaan ja ruokaan. Meillä mies töissä, minä opiskelen ja yritän tehdä aina välillä keikkatöitä. Siltikään sitä rahaa tilillä ei koskaan ole.
 
alkup.-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sä et ymmärrä jos toinen käy töissä ja toinen kotona?mä kyllä ymmärrän niitä mutta mä en ymmärrä sitä jos molemmat vanhemmat käy töissä ja silti ei rahat riitä.se ei mene mun jakeluun.
siis mä en ymmärä miten niillä on tiukkaa joilla toinben töissä ja toinen kotona. sama tilanne meillä.

ja joku epäili etä laitoin tän et tulis negatiivisiä reaktioita, en todellakaan! ihan vaan ihmettelen kun niin monesti kuuluu valitusta että ei oo rahaa.

ei mekään tässä tilanteessa oltais, jos ei osattais elää säästeliäästi ja laittaa joka kk rahaa säästöön "pahan päivän varalle"

tästä tulikin mieleen et keltä saa salasanan sinne kerhoon misä voi lahjoittaa juttuja tarvitseville?
 
mutonnelline oon
Alkuperäinen kirjoittaja norsu:
että ennen tilipäivää tili on miinuksella, tai vaan pari ekee plussalla?


mistäs planeetalta sä tipahdit. hyväosasia ja hyvin toimeentulevia löytyy aina. kuten köyhiä ja raha-asiansa sössineitä.

mä olen köyhä ja huonompiosanen. velkaa pirusti. laskuja pinossa. rahaa 5 euroo ja perjantaina tili.

vedän röökii ja törsäilen. elämä on elämistä varten, ei murehtimista. mun velat ei sillä pienene et kituuttaisimme. ja sitten jos on rahaton viikko, niin sitten on. sitä syödään sitten mitä löytyy. näin yssinkertast.
 
Jos toinen vaan töissä ja toinen muksujen kanssa kotona niin ei siihen ihmeitä tarvita et rahan menee silloin kun sitä tulee. monesti perheessä tarvitaan silti 2 autoa, on asuntolainaa ym. Ei siihen tarvita kun sairastuminen tai auton korjaus mikä pistää talouden tiukoille.
 
alkup.
Alkuperäinen kirjoittaja Hiipiliini:
Jos toinen vaan töissä ja toinen muksujen kanssa kotona niin ei siihen ihmeitä tarvita et rahan menee silloin kun sitä tulee. monesti perheessä tarvitaan silti 2 autoa, on asuntolainaa ym. Ei siihen tarvita kun sairastuminen tai auton korjaus mikä pistää talouden tiukoille.
meillä on nuo molemmat mainitsemasi asiat :) mut joo annetaan asian olla.. en mä halunnu pahoittaa kenenkään mieltä
 
Vieras
Pienet tulot, pienet tulot.
Miehen nettopalkka 1150 euroa. Kaikki nettotulot 1750 euroa ja asumisen jälkeen jää 900 euroa. Aina on kyllä ruokaa ja pärjätään, mutta tili on kyllä yleensä tyhjillä, kun seuraavat rahat tulee. Jos sattuu muutma kymppi jäämään niin laitetaan säästöön eli silloinkin se tili on tyhjillä..
 

Yhteistyössä