miten jollain on oikeesti vara ostaa

onhan niitä "halpoja",eikä oo pakko asuu keskustassa..tai edes välittömässä läheisyydessä.
espoosta tosin ei varmaan halpaa löydy,se on semmonen kaupunki se =)
mutta suurmetsästä löyty vielä viime elokuussa 60neliöö kaksio 67tonnilla..joutu remppaamaan mutta hyvä tuli ;)
 
kun ei ole vaihtoehtoja niin on pakko. :/ On tuolla alueella halvempiakin asuntoja. Oman asunnon neliöhinta oli muistaakseni ostohetkellä noin 10000mk/neliö. Ja se oli maksimi hinta mitä me suostuttiin maksamaan. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:26 jybis kirjoitti:
onhan niitä "halpoja",eikä oo pakko asuu keskustassa..tai edes välittömässä läheisyydessä.
espoosta tosin ei varmaan halpaa löydy,se on semmonen kaupunki se =)
mutta suurmetsästä löyty vielä viime elokuussa 60neliöö kaksio 67tonnilla..joutu remppaamaan mutta hyvä tuli ;)
mut jos haluaa asua vähänkään lähempänä keskustaa niin hinnat on pilvissä :/

ja ku ei silleen tunne paikkaa niin sitä kuulopuheiden perusteella koittaa katella lapsiystävällistä asuinaluetta niin johan ollaan jo ihan kivasti 200 000e lähellä :ashamed:
 
Ja minä taasen en halua asua mistään rahasta kehä kolmosen ulkopuolella. Espoossa asutaan pankin paritaloasunnossa. Palvelut, harrastukset, sukulaiset, päiväkodit, koulut (sekä suomen että ruotsinkieliset) lähellä. Silti omassa pihassa pari omenapuuta ja marjapensaita, ihanasti vihertääkin nyt, sipulikukat kukoistavat. Kasvimaata haaveilen laittavani viikonloppuna, jos edes herneitä lapsille ja salaattia, yrttejä kenties.

Ja ihan tavallisia tallaajia ollaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:45 MendedHearts kirjoitti:
Velkaa vaan hemmetisti, viis siitä saako sitä koskaan ees maksettua? :xmas:
mun serkku osti just meijän autotallin kokosen yksiön ja maksaa sitä 35vuotta :snotty:

ehkä sitä täällä "maalla" on vaan oppinu "liian hyvälle" :whistle:

mut ei tässä ny ainakaan kovin extempore voi sille suunnalle muuttaa :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:45 MendedHearts kirjoitti:
Velkaa vaan hemmetisti, viis siitä saako sitä koskaan ees maksettua? :xmas:
Jaa meilläkö? Onhan sitä velkaakin, mutta tulee se maksetuksi, pari sataa enemmän maksetaan kuussa asumisesta, kun saman kokoisesta vuokrakämpästä, vastaavaa ei tosin edes löydykään.

Jossain vaiheessa tulee perintöäkin vanhemmilta, tosin emme me senkään varaan laske. Eikä meillä ole ökyomakotitaloa, vaan sopiva koti juuri meille.
Edes kaikille lapsille ei ole omaa huonetta ;-D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:50 pirkko kirjoitti:
Muuttakaa Riihimäkeen ;)
Riihimäellä on ruotsinkieliset palvelut aika nollassa! Eipä muuteta!

Tiedättekö sen tunteen, kun joku tuntee jonkun paikan sydämessään kodikseen? Se tunne on minulla juuri nyt. Onnen tunne, kun katselee omaa pihaa, ja omaa kotia. Se tunne, kun tultiin asuntoesittelyyn ja nähtiin tämä. Tiedettiin heti, että tämä halutaan.

Kynnys muuttaa kehä kolmosen ulkopuolelle on suuri. Olen syntyjäni espoolainen, mies helsinkiläinen, minä olen viettänyt nuoruusvuodet vantaalla, muuttanut Espooseen vuonna -92, ja siitä lähtien tämä on nyt viides asunto Espoossa, neljäs samalla alueella, yksi asunto ennen tätä on tuntunut kodilta, se oli tosi kallis vuokra-asunto v. 2002 muutettiin siitä pois, ja silloin tuon paritalokolmion vuokra oli 1040 euroa.
 
Täällä vilkuttelee kanssa espoolainen omakotiasuja. Oma talo rakennettiin, mutta kaupungin vuokratontille (=halpa) ja mies on rakennusalan ammattilainen, joten saatiin rakennusmateriaaleista paljon alennusta sekä myös itsellä oli taitoa tehdä ja valvoa rakennusta. En väitä, että halvaksi olisi rakentaminen tullut, mutta tämänkokoista valmista taloa ei olisi ollut rahaa ostaa :whistle:

Hassua on se, että lehdistä saa lukea, kuinka asutaan ökyalueella, mutta kaikki ihmiset meidän naapurustossa ovat ihan tavallisia perheitä, joilla on pienet lapset yms.
 
remppamami
niinpä...meillä mies töissä ja minä lasten kanssa kotona. Ostettiin Kirkkonummelta asunto 100 000 euroa. vuokratkin hirvittävät, joten kivempi maksaa pankille korkoja ja asua sellaisessa asunnossa mistä tykätään.

Sitä tosin ihmettelen kellä oikeesti vara rakentaa omakotitaloa tänne etelään??? Pelkkä tontti maksaa aivan liikaa...?+

p.s. haaveillaan paluusta pohjoiseen
 
:wave:

Tää asunto on ostettu (kolmio) 90-luvun alkupuolella ja viimeiset rippeet maksettu nelisen vuotta sitten, jolloin mies osti asunnosta osan.
Nyt pitäs katsella isompaa, saahan tästäkin asunnosta joptain mutta totta, meillä kattohinta (pyynti) on 320000 eli ihan kamalasti :/

Mutta kun ei Kehä III ulkopuolella oo elämää...vai onko? ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 21:15 Lentokala kirjoitti:
:wave:

Tää asunto on ostettu (kolmio) 90-luvun alkupuolella ja viimeiset rippeet maksettu nelisen vuotta sitten, jolloin mies osti asunnosta osan.
Nyt pitäs katsella isompaa, saahan tästäkin asunnosta joptain mutta totta, meillä kattohinta (pyynti) on 320000 eli ihan kamalasti :/

Mutta kun ei Kehä III ulkopuolella oo elämää...vai onko? ;)
On siinä muutaman huonekalukaupan kohdalla ;) Ne kun jää just kehän väärälle puolelle :whistle:
 
Ollaan lähdetty pienestä asunnosta liikkeelle ja aina isompaan vaihdettu.

Ja huom.! :kun asuntojen hinnat ovat korkealla, niin saahan silloin omastakin korkean hinnan!

Ensiasunnon ei tarvi olla ok-talo tai 100 neliötä Eirasta ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:21 pienenhetken kirjoitti:
joku yksiötä isompi asunto helsinki-espoo alueelta? :eek:

*palaa takasin maanpinnalle* :snotty:
No mun veli asuu tossa Espoon Vermossa, kävelymatkan päässä Sellosta. :) Mut se nyt onkin sellasessa paikassa töissä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 21:04 poikia3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:50 pirkko kirjoitti:
Muuttakaa Riihimäkeen ;)
Riihimäellä on ruotsinkieliset palvelut aika nollassa! Eipä muuteta!

Tiedättekö sen tunteen, kun joku tuntee jonkun paikan sydämessään kodikseen? Se tunne on minulla juuri nyt. Onnen tunne, kun katselee omaa pihaa, ja omaa kotia. Se tunne, kun tultiin asuntoesittelyyn ja nähtiin tämä. Tiedettiin heti, että tämä halutaan.

Kynnys muuttaa kehä kolmosen ulkopuolelle on suuri. Olen syntyjäni espoolainen, mies helsinkiläinen, minä olen viettänyt nuoruusvuodet vantaalla, muuttanut Espooseen vuonna -92, ja siitä lähtien tämä on nyt viides asunto Espoossa, neljäs samalla alueella, yksi asunto ennen tätä on tuntunut kodilta, se oli tosi kallis vuokra-asunto v. 2002 muutettiin siitä pois, ja silloin tuon paritalokolmion vuokra oli 1040 euroa.
ni ompa joo kallis ollu vuokra. meillä oli n. 300 ?+vesi ja sähkö/kk. ja oli kuitenkin ihan kaksio... täälläpäin tuolla rahalla olisi asunut jo palatsissa!
 
Liiiiikkkis
Me ollaan ihan tavallisia, hieman alle keskituloisia ja meillä ainakin oli varaa ostaa omakotitalo Vantaalta. Lähes saman verran olisimme joutuneet maksamaan vuokraa kerrostaloasunnosta Helsingissä (josta muutimme) kuin nyt maksamme omasta talosta.

Meidän elämäntyyliin ei kuulu turha tuhlailu, vaikkei toisaalta jouduta pihistelemäänkään, paitsi hoitovapaalla, jolloin ajattelimme laittaa toisen auton seisontaan. Jos on vähänkään taloudellista tajua, niin keskiverto työssäkäyvälle perheelle 200 000 euron laina ei ole lainkaan kohtuuton.
 

Yhteistyössä