Miten joku voi viiä alle 1v. hoitoon!

  • Viestiketjun aloittaja kotimamma
  • Ensimmäinen viesti
Mä vein 18v sitten 10kk vanhan lapseni hoitoon,olin tuolloin yh ja opiskelut kesken.Nyt tilanne erilainen,kun mies tienaa senverran että mulla mahdollisuus olla kotona,mutta mikäli elämäntilanteemme muutuisi tmv.veisin kyllä tämän masuasukin ja muut alle kouluikäiset lapseni hoitoon.
Ihme syyllistämistä aina! :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sai73:
Syitä voi olla monia miks vievät hoitoon.Toisekseen,miksi sit vanhempainloma päättyy lapsen ollessa n9.5kk ikäinen?????
Kaikilla ei ole mahdollisuutta jäädä sen päätyttä kotiin.Ei se lapsi siittä rikki mene,jos on hoidossa.
Niinpä! Ruotsissa, tuossa hyvinvoinnin kehdossa, vanheimpainrahakausi on 390 arkipäivää, 80% palkasta. Tosin isän ja äidin täytyy jakaa tasan tuo jakso ja monet äidit palaavatkin töihin kun vauva 9 kk ja isä jää toiseksi 9 kk:ksi kotiin hoitamaan lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemppa:
Alkuperäinen kirjoittaja skunkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
No minä en veisi, mutta jollain ei ehkä talous kestä?
Tai pää :whistle:
2 erittäin hyvää ja oikeutettua syytä! Kaikkia ei ole luotu siihen että polla kestää p.erseen levittämistä kotona. Sitä kun ei tiedä etukäteen kukaan, millainen äiti on. Ja ainakin minä olen parempi äiti kun saan välillä käydä töissä, jutella aikuisten kanssa ja saan nollattua kotiasiat. Vaikka mies tienaisi niin paljon että sillä elettäisiin kaikki 3, ei mulla silti ylpeys antaisi periksi olla kotiäitinä, sen verran itselläni pitää olla ihmisarvoa.
Ei voi muuta sanoa kuin että veit sanat suustani!!!!!!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sai73:
Syitä voi olla monia miks vievät hoitoon.Toisekseen,miksi sit vanhempainloma päättyy lapsen ollessa n9.5kk ikäinen?????
Kaikilla ei ole mahdollisuutta jäädä sen päätyttä kotiin.Ei se lapsi siittä rikki mene,jos on hoidossa.
Niinpä! Ruotsissa, tuossa hyvinvoinnin kehdossa, vanheimpainrahakausi on 390 arkipäivää, 80% palkasta. Tosin isän ja äidin täytyy jakaa tasan tuo jakso ja monet äidit palaavatkin töihin kun vauva 9 kk ja isä jää toiseksi 9 kk:ksi kotiin hoitamaan lasta.
Tukholmassa näkee itseasiassa aika paljon isejä lasten kanssa pyörimässä kaupungilla. Tuo Ruotsin systeemi on loistava, koska se kannustaa myös isejä olemaan kotona lasten kanssa.
 
Raha on välttämätön paha jotta tällä pallolla pystyy elelemään. Joillakin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä äitiysloman jälkeen töihin. Tosin sitä en ymmärrä, että vaimon on pakko mennä äitiysloman jälkeen töihin kun ei rahat riitä, ja samaan aikaan äijä lomailee etelässä kahden viikon lomalla, yksin... No, asiat tietty tärkeysjärjestykseen, mikä se järjestys sitten on itse kullakin.
 
Joopajoo
Taasko tää alkaa..? Ihan samalla tavalla voitaisiin kyseenalaistaa se, että miten joku voi viettää koko elämänsä "kotiäitinä" yhteiskunnan elättinä.. Että sitä rataa!
 

Yhteistyössä