Miten joku voi viiä alle 1v. hoitoon!

  • Viestiketjun aloittaja kotimamma
  • Ensimmäinen viesti
En minäkään tajunnut ennen... Mutta kyllä se raha vaan ratkaisee. Meillä ainakin, kun on asuntolaina ja tuloni tippuisi 800e/kk jos jäisin pelkälle kotihoidontuelle, niin ei paljoa ole vaihtoehtoja.

Tosin olen niin onnekas, että sain alkaa tekemään osa-aika työtä ja saan ottaa vielä lapsen töihin mukaan, joten varsinaisesti hoitoon ei tarvi pikku-ukkoa vielä viedä :)
 
Tää aika on hyvä aika puhua kuinka ihania lapset on ja kuinka niihin ei ikinä sais mennä hermot,kuinka kukaan ei haluaisi viedä minkäänikäistä lasta hoitoon ,kun ne on niin ihania.

Hyvä aika meinaan sen vuoksi kun ne ihanat on nukkumassa ja niin suloisia siellä sängyissään :heart:

Ette usko vai?Menkää katsomaan =)

Ja kyssäriin....itse en olisi vienyt mistään hinnasta alle 1 vuotiasta hoitoon,mutten tuomitse ketään joka vie.Kaikki me ollaan niin erilaisia!
 
mantelisuklaa
Mä kyllä ymmärrän... Se on monelle varmaan aika paljon "pakkorako", jos on asuntovelat jne. päällä. Itsekin tässä koitan kituutella tuolla kht:lla huonolla menestyksellä ja vakavasti harkinnut, että lähtiskö takaisin töihin, vaikka vakaasti aioin olla sen kolme vuotta kotona... Tosin meillä jo yli yksi vuotias lapsi. Eipä kait sitä kukaan äiti mielellään noin pientä hoitoon laita, mutta joskus vaan ei ole muuta vaihtoehtoa - valitettavasti.
 
Pitäisikö heittäytyä työttömäksi? Sekään ei onnistu hoitoalalla kun satohja työpaikkoja tarjolla. Oma laps aloitti päiväkodin nyt 1v3kk sitä ennen oli tarpeen vaatiessa mummon luona hoidossa.
Raha ei ratkaise, mutta mies on afrikkalainen ja hänen velvollisuus on auttaa sukulaisiaan.
Joskus kannattaa yrittää ajatella asioita vähän laajemmasta näkökulmasta.
 
kotimamma
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Pitäisikö heittäytyä työttömäksi? Sekään ei onnistu hoitoalalla kun satohja työpaikkoja tarjolla. Oma laps aloitti päiväkodin nyt 1v3kk sitä ennen oli tarpeen vaatiessa mummon luona hoidossa.
Raha ei ratkaise, mutta mies on afrikkalainen ja hänen velvollisuus on auttaa sukulaisiaan.
Joskus kannattaa yrittää ajatella asioita vähän laajemmasta näkökulmasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Juu en mäkään tajua, kuinka kukaan voi jättää edes alle 18v. yksin kotiin tai viedä sitä ennen vieraalle hoitoon. Joku laki ny pitäis tässäkin sentään olla??? :eek:

Ei kai moni jätäkään :eek: Ainakin mulla on tässä koneellakin 6-vuotias esikoinen kantoliinassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja skunkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Juu en mäkään tajua, kuinka kukaan voi jättää edes alle 18v. yksin kotiin tai viedä sitä ennen vieraalle hoitoon. Joku laki ny pitäis tässäkin sentään olla??? :eek:

Ei kai moni jätäkään :eek: Ainakin mulla on tässä koneellakin 6-vuotias esikoinen kantoliinassa.

Mä kanssa kirjottelen täältä perhepedistä kaikkien lasten ja miehen keskeltä. :whistle: Ja korkeintaan 30 vuotiaana pääsee meiltä omaan kotiin tai opiskelemaan oman kunnan ulkopuolelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kotimamma:
Voi toki juu, ja voi sitä järkeäänkin käyttää ja ymmärtää, että eri ihmisten elämäntilanteet ovat erilaisia.

Ei munkaan esikoinen ollut hoidossa ennen 3,5 vuoden ikää eikä todennäköisesti tule olemaan kuopuskaan. Silti en pidä itseäni parempana äitinä ja ymmärrän, että monilla ihmisillä ei ole vaihtoehtoja.

 
Ninsku harmaana
Kiitti kun ootte niin pirun umpimielisiä ja ilkeitä oman täydellisen elämän kanssa. oleppahan sitten tajuamatta mitä MUUT tekee..

ja kaikki kotiäidit, jotka tunnen ovat pahimpia valittajia, niin rahasta, lapsista ja jajasta (joka puuttuu, se oma-aika) mutta tietenkään kukaan palstalaisista ei kuulu tähän kategoriaan..

Meillä asuntolaina painaa päälle samoin minun opiskelut, opiskelu on köyhää, mutta vie perhettämme kuitenkin koko ajan eteenpäin. KOulupaikkaa en voinut enää lykätä ja halusin itselleni ammatin.

Tietty pitäis olla sitä harkintakykyä ja hoitaa ensin kaikki koulut ja hommata vakityö ja talo ja koia ja kissa ja farmari auta ja citymaasturi vara-autoksi. mutta kun meitä nyt on moneen junaan niin koittakaa antaa tilaa ja arvostusta muidenkin elämälle!!

P.S. ja tiedättekö onko kenenkään lapsen tai vanhemman elämä mennyt hoitoon viemisen vuoksi pilalle? Vanhemman särkynyt sydän ainakin, mutta se korjaantuu, kun saa iloisen pikku-palleron syliinsä; sitä jaksaa täysillä rakastaa ja arvostaa, kun ei ole koko ajan napitusten! : )
 
:)
Mä haluan myös hoitaa lapseni kotona 3-vuotiaaksi, onneksi siihen on mahdollisuus, kiitos miehen tulojen..Mutta minut on aikoinaan viety hoitoon jo pariviikkoisena, enkä ole siitä pahemmin kärsinyt.:D
 
vieras
Ja monenko äiti on teidätkin vienyt hoitoon 4kk vanhana? Ja aivan normaaleja teistäkin on tullut. Nythän on ruhtinaallista jos voi olla kotona vajaan vuoden. Kysykääpä muuten äideiltänne miten on ollut ennen!
 
Venakko Milanna
Voi ei!!!Mistä te puhutte!Mä en sano ikinä että en anna ikinä ale 1v lasta hoitoon koska mä en tietä mitä mua odotta huomenna,jos joku laitta sinne lasta sit hänellä on hyvä syy ja naurettava jos joku sano että mä en ymmärrä miks jotkut äidit tekevät noin!!! |O |O |O |O Hankikaa elämä! |O :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninsku harmaana:
P.S. ja tiedättekö onko kenenkään lapsen tai vanhemman elämä mennyt hoitoon viemisen vuoksi pilalle?
Ap:n? Mutta senhän ymmärtää, kun kyse on empaattisesta ihmisestä, jolla on aikaa ja halua pitää huolta muidenkin asioista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja monenko äiti on teidätkin vienyt hoitoon 4kk vanhana? Ja aivan normaaleja teistäkin on tullut. Nythän on ruhtinaallista jos voi olla kotona vajaan vuoden. Kysykääpä muuten äideiltänne miten on ollut ennen!
Kuka meistä nyt sitten on normaali? :eek:

 

Yhteistyössä