miten joku voi oikeasti asua kerrostalossa?!?!?

• Viestiketjun aloittaja lucifer
  • Ensimmäinen viesti
+00+
1 hyvä tapa arvioida kerrostaloa on katsella sitä yöllä ja aamulla klo 06.00 jälkeen..
Jos ösiin on paljon valoja päällä ja aamulla ei missään niin kannattaa vältellä

Ihan hyvin pystyy asumaan, jos kestää että ,joskus voi kuulua naapurin äänet tai musiikkia
omaan kämpään.
Useemman vuoden asuin kerrostalossa ennen kuin muutettiin luhtitaloon yhessä mieheni kanssa.

"talvi"
Voi sitä omistamisen ihanuutta, oma koti talo. Mutta ulkona haukottelee sama harmaa taivas heti kun päänsä kirkasvalolamppujen loisteesta ulkoilmaan pistää. Paratiisisaaret tarjoavat pimeyteen vain hetken lievityksen. Okei, omakotitalo on kiva, mutta niin on myös kaupunkiasunto Roomassa.

Rollolainen
[QUOTE="harmaa";27972058]Ihan mielenkiinnosta vastaan että asuimme aina isossa omakotitalossa,
muutimme kerran ja ostimme vieläkin isomman omakotitalon ;) (ja tosiaan tilaa oli, ensimmäinen omakotitalomme oli päälle 200neliöinen ja toinen mihin muutettiin oli himpun yli 300)
Ja silti nyt asun kerrostalossa ;)
Tykkään asua täällä jo tämän helppouden vuoksi :)[/QUOTE]

Asuin noin 7 vuotiaakis kerostalos, kaksiossa meitä oli 4 ihmistä. sie pästiin omakotitaloon asumaan, mua joksus pelotti iltisin / öisin ykisn ollessa sielä talossa., Kaiki normaalitänet kuulosti kammottavailta, vaika oli mojt ataloa lähellä. kerostalossa oli mukavampaa.

hahhaa
ollaan nyt asusteltu kerrostalossa viis yötä... ei helevetti mitä helvettiä tää olis jos tätä joutus kestämään aina.

Anteeksi vain kun pahoitin kaikkien palstaemäntien mielen, mutta pakko avautua elämän kurjuudesta!
Niin?
Puolet elämäni asunut keerostalossa enkä vieläkään näe mitään ongelmaa. Aina löytyy puutteessa olevia yh-eukkoja vailla munaa ja sehän mulle sopii.

ei musta kodikasss
mun ei häiritse kerrostaloelämässä hajut eikä meteli ihan kiva vaan et jotain ääntä jostain kuuluu MUTTA se vaan tuntuu et olis petoniseinien sisällä loukussa..ei tunnu kodilta vaan joltain kämpältä. Oma piha ja sen laittaminen ja maantasalla asuminen tuo musta niin paaaljn et toisottavasti en ikänä joudu takas kerrostaloon..:/ ehkä vanhana mummona...

Voi olla näinkin
Oma piha ja sen laittaminen ja maantasalla asuminen tuo musta niin paaaljn et toisottavasti en ikänä joudu takas kerrostaloon..:/ ehkä vanhana mummona...
Heh, mä sit taas asuisin mieluummin muualla kuin maantasalla, koska pelkään hämähäkkejä :D Pari kolme kerrosta maanpinnan yläpuolella kun asuu, hämpit ja muut ikävät ölliäiset vähenee kummasti :)

Kukaan täysjärkinen pystykkään jos ei ole pakko.. Köyhät hullut ja juopot näissä majailevat.
No me ei olla köyhiä (jos ny ei roopeankkojakaan), juoppoja meistä ei meidän juominkifrekvenssillä saa tekemälläkään ja hullun voi tietty määritellä jokanen tykönään, mut noin yleisten normien mukaan ei kyllä mahduta siihenkään kategoriaan.

Mä olen kerrostaloissa asunu aina ja mies koko aikuisuutensa (lapsuus maalla). Nyt on ihana yli 100 neliön kämppä rauhallisella alueella, valtavan leikkipuiston vieressä, 2,5 km Turun keskustasta. On iso sauna ja vielä isompi parveke, mukavat, hiljaset naapurit ja järkyttävän halpa vuokra. Kumpikaan ei tykkää remppahommista tai lumenluonnista ja mä saan tunkea käteni multaan kesämökillä 3kk vuodessa, mikä on enemmän kun tarpeeks.

Pois ei lähetä, kun siinä tapauksessa, että mä saisin vakityöpaikan muusta kaupungista. Mut sillonkin muutettais ihan satavarmalla kerrostaloon. Repikää siitä!

En halua asua maantasolla, tykkään näköalasta. Kakkoskerros olisi matalin kerros, joss suostuisin asumaan. Yhtä outo ja pelottava kokemus olisi varmasti meikäläisen siirtyä asumaan maantasolle :)
Taloissa on eroja ja nykyinen talo on varsin rauhallinen. Eli onko elo sopuisaa, niin riippuu pitkälti naapureista.
Lisäksi pk-seudulla vähäinenkin rivarinpätkä omakotitalosta puhumattamaan maksaa aivan liikaa.

[QUOTE="vieras";27974183]Nykyisin on jo rakentamista säätelevät normit äänieristyksestä ihan toisenlaiset. Sanoisin, että 200-luvulla rakennetut vastaavat 50-60-luvuilla rakennettuja, kokemusta on molemmista. 80-luvulla rakennetut kerrostalot niitä "pahviseinäisiä".[/QUOTE]

Äänimaailman puolesta suosittelen lämpimästi tällaista 80-luvun alun susirumaa betonimörskää. Ei muuten myöskään nurkista tuule, kun joka puolella on 30 cm betonia. Myös väliseinät :D

Pahimpia mun kokemuksen mukaan on 90-luvulla rakennetut ohuen ohuet pikkusievät elementtitalot. Sukulainen asuu sellaisessa, ja siellä todella tulee naapurin suolen toiminta ja sukupuolielämä tutuksi. Ja sadevedet seinistä läpi :/

"jaapajaa"
[QUOTE="hmm";27972030]Kysymys teillle jotka tykkäätte asua kerrostalossa: Asuitteko lapsuudessanne kerrostalossa vai jossain muussa?
Ihan mielenkiinnosta kysyn :)

En minäkään mielelläni kerrostalossa asuisi, se olisi suorastaan hirveetä kun on koirakin. Eikä hirveen inhimillistä kuunnella toisten kolinoita, kopinoita, ovien paiskomista, haistella savuja...uuh ei kiitos. Rivarikin on tarpeeksi paha. Ei ikinä enää kiitos mullekaan kerrostaloelämää jos luoja suo :)[/QUOTE]

Mä vietin idyllisen lapsuuden omakotitalossa ja sen suurella pihalla.
Silti itse aikuistuttuani viihdyn kerrostalossa. Mua ei haittaa elämisen äänet, musta on ihan luonnollista, että ihmiset asuu tiiviisti yhdessä. En kaipaa lumitöitä ja soitan sata kertaa mielummin huoltomiehelle kuin alan itse korjailemaan pikkuvikoja.

Musta on hassua kun sanot, ett ei oo "inhimillistä" kuunnella toisten kolinoita jne. No, musta se just on inhimillistä. Ei ihmiset kovin hyvin yksin oo ikinä pärjänneet, toisiamme me ollaan tarvittu ;)

"Anne"
Omakotitalossa asuttu, ei tykätty, en tykkää asua maan tasalla ja on muutakin tekemistä kuin piha- ja lumityöt.
Rivarisysteemit tuppaa täälläpäin olemaan arsesta kaikin puolin. Vuokrat törkeitä että viitsisi edes kokeilla, kiertävät pihatyöt joten niistäkään ei pääse ja vielä jos huonosti käy niin naapurit jotka möykkää kuin omakotitalossa mutta ovat yhtä lähellä kuin kerrostalossa.

Tykätään miehen kanssa, että kerrostalossa on helppoa, ja kun on rauhallinen talo, niin mikäs tässä on ollessa, huoletonta elämää.

lucifer
[QUOTE="eee";27981242]Ennemmin kannattaisi ap:n vissiin kysyä, että miten joku voi asua noin paskalla alueella kuin hän itse.[/QUOTE]en mä aluetta syyttäisi, vuonna 2012 valmistunut taloyhtiö ja kaikki asuu omistusasunnoissaan. kyllä tässä puitteet ilmeisesti pitäisi olla mitä mahtavimmat.

"lumikide"
Lapsena asuin omakotitalossa, mutta tällä hetkellä kerrostalo on hyvä valinta monesta syystä
esim.

- kesäisin vietämme paljon aikaa 2 mökillä + isovanhempien luona, ei olisi aikaa omakoti talon pihan hoitoon
- pojailla paljon kavereita pihassa
- ei oo asuntolainaa, voidaan matkustella paljon

"vieras"
Asutaan kerrostalossa, meillä on onneksi ihanat naapurit ja tosi kiva koti. Ollaan tykätty kovasti asua täällä, vaikka jossain vaihessa oma piha olis kiva. Tällä hetkellä ei mahdollisuutta ostaa tältä alueelta mitään muuta, kun nää kerrostalokolmiotkin on järkyttävän hintaisia ja tällä alueella halutaan pysyä. Tingitään siis mielummin muusta kuin alueesta :)

---
Ison kaupungin ydinkeskusta, ylin kerros korkeassa kerrostalossa. Kivat näkymät ja kaikki lähellä, iso remontoitu asunto. En muuttaisi pois, vaikka lasten kanssa olisikin ehkä helpompaa joku muu kuin kerrostalo.

Yhteistyössä