miten joku voi oikeasti asua kerrostalossa?!?!?

• Viestiketjun aloittaja lucifer
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
ollaan nyt asusteltu kerrostalossa viis yötä... ei helevetti mitä helvettiä tää olis jos tätä joutus kestämään aina.

Anteeksi vain kun pahoitin kaikkien palstaemäntien mielen, mutta pakko avautua elämän kurjuudesta!

lucifer
ainut positiivinen asia on se ettei tarvi tehä lumitöitä, tosin senkin saa käännettyä negatiiviseksi kun on tottunu ne tekemään niin tuntuu oudolta katsoa kun joku muu ne tekee:D

yöllä täällä oli kunnon pilleet, ei uskos että eläkeläisistä lähtee noin paljon ääntä kun juopottelevat yläkerrassa:whistle:

Yhden kesän katseltiin kerrostaloasumisen "ihanuutta".
Toivottavasti ei enää ikinä, ikinä tarvitse muuttaa kerrostaloon, edes väliaikaisesti.

Miten jotkut jaksavat sellaista? Ikkunoita ja ovia ei voi pitää auki kun tupakansavut puskee sisään, just tuo öinen mekkala, yhhh. :(

hellsbells
Sä voit soittaa sinne poliisit jos sielä joku oikeesti yötä myöten pitää kamalia pilleitä.

Ite tykkään asua omakotitalossa / tai edes rivitalossa, mutta selvisin hengissä ja mukavaakin oli asustella muutama vuos kerrostalossa.

Mä tykkään asua nimenomaan kerrostalossa, en haluaisi asua ok-talossa millään.

Kai se on paljon kiinni siitäkin, missä kerrostalossa asuu.
Mä en ole vielä ikinä kuullut naapureista juuri mitään, eikä hajuhaittojakaan ole ollut naapurissa lojunutta ruumista lukuunottamatta.
Mä oon kyllä muutenkin aika suurpiirteinen, enkä edes huomaa jokaista ääntä ja tuoksua mitä talossa mahdollisesti on.

Asutte varmaan jossain aika huonolla alueella, kun noin kamalaa on?

Hyvin voin asua. itse en viihtyisi rivi- tai paritalossa. Kerrostalossa on usein myös enemmän yksityisyyttä kiin nykyaikaisissa omakotitaloissa, joista monet rakennetaan niin, että tuijotetaan omista ikkunoista toisten ikkunoihin. Nykyaikana myös monet omakotitalojen pihat ovat kuin näyteikkunoita.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Minä valitsisin ehdottomasti lapsettomana kerrostalon, sen helppouden vuoksi. Voi jösses oli luksusta vaan soittaa huoltomiehelle kun hana valutteli tiivisteestä, patterin termostaatti meni rikki, viemäri oli tukossa jne..
Ei tarvinnut aamulla nousta sen takia puolta tuntia aikaisemmin että raivaa autolle tien portille asti..
Asuttiin kyllä rauhallisessa ydinkeskustan kerrostalossa, kaikki omistusasuntoja ikähaitari pääosin asukkailla 30-80v..

Lapsien kanssa en kerrostaloon enää muuttaisi, meteliäkin lähtee hippasen enemmän ei olisi kivaa naapureillekkaan. Ja ulkoilumahdollisuudet on paremmat omalla pihalla, ja lähellä on muutakin kuin asfalttiviidakko..

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Mä tykkään asua nimenomaan kerrostalossa, en haluaisi asua ok-talossa millään.

Kai se on paljon kiinni siitäkin, missä kerrostalossa asuu.
Mä en ole vielä ikinä kuullut naapureista juuri mitään, eikä hajuhaittojakaan ole ollut naapurissa lojunutta ruumista lukuunottamatta.
Mä oon kyllä muutenkin aika suurpiirteinen, enkä edes huomaa jokaista ääntä ja tuoksua mitä talossa mahdollisesti on.

Asutte varmaan jossain aika huonolla alueella, kun noin kamalaa on?
NO hyi! Pahin kaikista mahdollisista.

hellsbells
Heh, tosta yksityisyydestä vielä.. Mä olen luonteeltani vähän yksinäinen susi, mua ei paljon kiinnosta kahvitella tuttujen kanssa. Kerrostalossa oli ihanaa sen takia, että alaovi oli lukossa ja kukaan ei tullu koputteleen ikkunaan että ootteko kotona. Nyt harva se päivä joku tulee ovelle koputtelemaan / paukkaa suoraan sisälle kun harvoin on ovi lukossa.. Mrr :) Joo toki voisin pitää oven lukossa ja piiloutua sohvan taakse kun joku koputtelee ja kurkkii ikkunoista, mutta se tuntuis vähintäänkin tyhmälle ja kersanpirut paljastais meitit kumminkin... :D

"hmm"
Kysymys teillle jotka tykkäätte asua kerrostalossa: Asuitteko lapsuudessanne kerrostalossa vai jossain muussa?
Ihan mielenkiinnosta kysyn :)

En minäkään mielelläni kerrostalossa asuisi, se olisi suorastaan hirveetä kun on koirakin. Eikä hirveen inhimillistä kuunnella toisten kolinoita, kopinoita, ovien paiskomista, haistella savuja...uuh ei kiitos. Rivarikin on tarpeeksi paha. Ei ikinä enää kiitos mullekaan kerrostaloelämää jos luoja suo :)

[QUOTE="hmm";27972030]Kysymys teillle jotka tykkäätte asua kerrostalossa: Asuitteko lapsuudessanne kerrostalossa vai jossain muussa?
Ihan mielenkiinnosta kysyn :)

En minäkään mielelläni kerrostalossa asuisi, se olisi suorastaan hirveetä kun on koirakin. Eikä hirveen inhimillistä kuunnella toisten kolinoita, kopinoita, ovien paiskomista, haistella savuja...uuh ei kiitos. Rivarikin on tarpeeksi paha. Ei ikinä enää kiitos mullekaan kerrostaloelämää jos luoja suo :)[/QUOTE]

Mulla on jokseenkin nostalgiset lapsuusmuistot kerrostaloelämästä. Miten paljon lie ajat muuttuneet siitä.

"harmaa"
Asuinalueetkin vaikuttaa.
Ja paljon parjattu luokittelu onko ihmiset vuokralla vaiko omassa vaikuttaa uskomattoman paljon ;)
Vuokralla aikoinaan asuessani oikeasti minä itkin kun ei vielä ollut varaa omakotitaloon ja päätimme lopulta kokeilla osaketaloa jossa siis ei yhtään sijoitusasuntoja,
ja ah tätä rauhalisuutta ja hiljaisuutta :)
Ei vaivaa yölliset metelit ei naapurian tappelut ei tavitse pelätä että ovikranssit revitään ja varastellaan ja mikä parasta voi pitää ovia ja ikkunoitakin auki kun ei tule mitään tupakansavuja sisälle :)
Joten luovuin nyt loplta omakotia asumisesta sillä tämä on juuri sitä mitä haluan, helppoa asumista ja kuitenkin rauhallinen talo.

"vieras"
hahahaha meidän kerrostalossa ei kuulu naapurin aivastukset eikä mikkää muukaan, ja on rauhallisella alueella. Pihatyöt toimii mutta saa tonne itekkin mennä kolaamaan jos tahtoo, kuka kieltää auttamasta talkkaria? :O

rötvä
itse tykkäsin asua kerrostalossa, oli rauhallista. Mutta rivitalo, voi helv! Naapuri luukutti bassojansa niin että lattia tärisi, röökille tultiin just siihen oman oven eteen vaikka toisilla oli ovet ja ikkunat levällään tai jos vauva nukkui siinä oven eessä rattaissa, hirveitä bileitä aamuun asti. Toinen naapuri puuttui toisten asioihin ja kyttäsi. KOlmannen koira räksytti kaikki päivät ulkona yksinään jne. Ei omaa rauhaa ollenkaan.

Omakotitalo, 1 lähinaapuri ja mä niiiiiin nautin!

Yhteistyössä