Miten joku vaan VOI olla niin IDIOOTTI, että käskee masennusta sairastavan ryhdistäytyä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi elämä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi elämä...

Vieras
Osottaa aikamoista tiedon ja empatian puutetta, typeryyttä, en edes tiedä mitä kaikkea, jos tuollaista laukoo! Uskomatonta...

Tässä se kiteytyykin aika hyvin:

"Vakava masennus kestää tavallisesti noin puoli vuotta, joskus toipuminen kestää 3-4 vuotta. Vakavaan masennukseen pitää hakea aina apua mahdollisimman pian, sillä kyseessä on sairaus, joka voi hoitamattomana syvetä ja helposti uusiutua. Masentunutta ei pidä neuvoa ottamaan itseään niskasta kiinni tai ajattelemaan positiivisesti, sillä depressiosta ei selvitä tahdonvoimalla. "

http://www.geocities.com/miukumauku_2000/masennus.htm

Ei aina meinaa uskoa korviaan, kun kaveri kertoo mitä kaikkea äitinsä törttöilee... :/ Tuollaista esim sanoo...

eräät ovat pilanneet oikeasti masentuneiden sairauden. töissä on eräs, joka aina 'masentuu' kun muut ovat esim. kesälomalla tai jalka poikki. siis silloin kun sen pitäisi tehdä niitten työt. se on ihan luumu.

Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
on vain laiskuutta.

Entäs välittäjäaineiden takaisinvirtauksesta johtuva masennus? Mitäs se sitten on? Vai tiedätkö edes mistä puhun?

Keitäppä vähän itteäs ja lue vähän masennukesta sairautena. Ei sitte enää tarvii tollasia sammakoita suusta päästellä.

Mä luulen että semmoiset ihmiset ei vaan tiedä mitä masennus on. En mä ainakaan muuta selitystä asialle keksi. Mutta se on kyllä kommenttina kuin iskisi märän liinan päin naamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
on vain laiskuutta.

Entäs välittäjäaineiden takaisinvirtauksesta johtuva masennus? Mitäs se sitten on? Vai tiedätkö edes mistä puhun?

Keitäppä vähän itteäs ja lue vähän masennukesta sairautena. Ei sitte enää tarvii tollasia sammakoita suusta päästellä.

siis KEHITÄppä

Siis masennushan on yhtä lailla itse hankittu tila kuin yksinhuoltajuus tai työttömyys :xmas:

Ehkä joillain sekaa nämä 'muotimasentuneet' siis kun kaikki tunnutaan laatikoidun yhden ja saman masennusdiagnoosin alle. Oikea kunnon masennus on sairaus jota ei aina niin vain ajatuksen tasolla hoidetakaan.

Aika paljon on ihmisiä, joiden on pakko aina sanoa oma mielipiteensä asiasta kuin asiasta, vaikkei juuri siitä aiheesta tietäisikään hevon p**kaa. Mutta silti julistetaan totena ties mitä potaskaa, joka ei perustu tietoon, ainoastaan kyseisen henkilön omaan oletukseen, joka usein vielä perustuu hämmästyttävän suppeaan elämänkatsomukseen. |O

Vuosikaudet lapsettomuudesta, sekä toistuvista depressioista (osin liittyen em. syyhyn) kärsineenä noita kaikkitietäviä tupsahti aina jostain selkää taputtelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä luulen että semmoiset ihmiset ei vaan tiedä mitä masennus on. En mä ainakaan muuta selitystä asialle keksi. Mutta se on kyllä kommenttina kuin iskisi märän liinan päin naamaa.

Näin. Ja osittain asenteet myös johtunee näistä "masentuneista" jotka käyttää hyväkseen tuota sanana saadakseen saikkua, ja voidakseen lusmuta ihan rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
hmm no mitä sen sitten pitäsi tehdä? olla vaan ja masentua lisää?

Et VOI olla tosissas?????

Kai ymmärrät, että masennus on sairaus!?

Hyvin monella se masennus johtuu elämäntilanteesta. Ei siinä pelkät pilleritkään silloin auta, jos masennukseen johtaneet syyt eivät muutu miksikään..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mitä esim syöpäsairaan pitäisi tehdä?

Ei ainakaan vain maata sohvan pohjalla sairauttaan märehtien. Tutkitusti tahdonvoimaa omaavat toipuvat sairauksistakin paremmin.

No riittääkö, jos se syöpäsairas reipastuu ja ottaa itseään niskasta kiinni?

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

No mitä esim syöpäsairaan pitäisi tehdä?

Ei ainakaan vain maata sohvan pohjalla sairauttaan märehtien. Tutkitusti tahdonvoimaa omaavat toipuvat sairauksistakin paremmin.

No riittääkö, jos se syöpäsairas reipastuu ja ottaa itseään niskasta kiinni?

Ei se tietenkään paranna, mutta voi hyvinkin paljon edesauttaa toipumista ja olotilaa.

Yhteistyössä