miten joillain nuorilla -alta 30v voi olla niin paljon jo kaikkea..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olen tyhmä, i know
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olen tyhmä, i know

Vieras
ihan sairaan hieno uusi talo rakennettuna hyvillä materiaaleilla, luhtan pyyhkeitä, tripp trappeja, bmw ja audi pihassa, iittalanastioita , huonekalut kalliita ja näyttäviä..

olen kateellinen joskus, vaikka itselläkin on paljon, mutta kuitenkin :(

Velaksihan voi nykyisin ostaa mitä tahansa. Toinen vaihtoehto on se, että vanhemmat avustavat rahallisesti. Näitäkin näkee ja omaankin tuttavapiiriin muutama sellainen siipeilijä kuuluu.

No kun ostaa laadukkaampaa niin ne kestää pidempään, esim. Luhdan pyyhkeet. Ja meillä ainakin kalliimmat astiat ja kattilat jne. ovat joko ALE:sta ostettuja tai esim. hää- tai valmistujaislahjaksi saatuja. Huonekaluja varten säästetään rahaa... Autot meillä ei ole tosiaankaan hienoimmasta päästä...
Omakotitalo hulppealla rantatontillakin löytyy tai on parhaillaan rakenteilla, mutta me ollaan naimisissa toistemme lisäksi pankin kanssa vielä pitkään talon ansiosta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Velaksihan voi nykyisin ostaa mitä tahansa. Toinen vaihtoehto on se, että vanhemmat avustavat rahallisesti. Näitäkin näkee ja omaankin tuttavapiiriin muutama sellainen siipeilijä kuuluu.

Ei mieleesi tullut että jotkut käy ihan oikeasti töissä?

Kyllä tgunnen 30 vuotiaan miehen joka tienaa 7000? kuukaudessa ja yliopistotutkinto taskussa. Valmistui sika nopeaan ja tehnyt töitä ja ollut hyvässä nousussa työrintamalla. on tosin iso perheen elättäjäkin. mutta voi siis olla, jos vaimokin tienaa hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:

Ei mieleesi tullut että jotkut käy ihan oikeasti töissä?

Voihan ne jotkut käydäkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Me:
Tiesitkö että ihmiset käy töissä? Meillä on kaikkea uutta, hienoo, merkkikamaa, ikämme 26 v, 24 v. velkaa ei oo muuta kun asuntolaina.

tiedän, mekin käydään töissä jne. Ei minun tarkotus ollut arvostella näitä joilla jo hyvin nuorena tuntuu olevan "kaikki" jo parasta mahdollista ja varaa tehdä ja ostaa ja hankkia.
JOSKUS vaan se laittaa itsekseen ihmetyttämään että miten on varaa. Ja tyhmänä harmistumaan, kun itsellä ei ole sitä hulppeaa taloa eikä siihen mahdollisuuttakaan - ainakaan vielä vuosiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiesitkö että ihmiset käy töissä? Meillä on kaikkea uutta, hienoo, merkkikamaa, ikämme 26 v, 24 v. velkaa ei oo muuta kun asuntolaina.

tiedän, mekin käydään töissä jne. Ei minun tarkotus ollut arvostella näitä joilla jo hyvin nuorena tuntuu olevan "kaikki" jo parasta mahdollista ja varaa tehdä ja ostaa ja hankkia.
JOSKUS vaan se laittaa itsekseen ihmetyttämään että miten on varaa. Ja tyhmänä harmistumaan, kun itsellä ei ole sitä hulppeaa taloa eikä siihen mahdollisuuttakaan - ainakaan vielä vuosiin.

Jos sä olet työelämässä niin miksi sulla ei ole mahdollisuutta omaan taloon? Kuitenkin on varaa elättää vuokranantajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No kun ostaa laadukkaampaa niin ne kestää pidempään, esim. Luhdan pyyhkeet. Ja meillä ainakin kalliimmat astiat ja kattilat jne. ovat joko ALE:sta ostettuja tai esim. hää- tai valmistujaislahjaksi saatuja. Huonekaluja varten säästetään rahaa... Autot meillä ei ole tosiaankaan hienoimmasta päästä...
Omakotitalo hulppealla rantatontillakin löytyy tai on parhaillaan rakenteilla, mutta me ollaan naimisissa toistemme lisäksi pankin kanssa vielä pitkään talon ansiosta. =)

Samat sanat, oli melkein kuin mun elämästä.
Paitsi että Luhdan pyyhkeet on ostettu kans alennuksesta Anttilasta. Ja marimekon pyyhkeitä saatu joulu ja synttärilahjoiksi. Meillä sukulaiset kysyy mitä haluisimme lahjoiksi, joten lahjaksi ei tuu jokaiselta jotain pientä rihkamaa jota emme tarvitse. Vaan he mieluummin yhdistävät ja ostavat yhden kunnollisemman lahjan.

Sitten vaatteita ostelen kirpparilta. Lapsillani ei ole kovinkaan monta vaatetta jotka olisin itse ostanut täydellä hinnalla kaupasta. Sitten teini-ikäisinä saan varmasti maksaa ihan tarpeeksi hienoista merkkivaatteista joita he alkavat vaatia. Vielä eivät vaadi. Itse pukeudun halpa-hallin ja H&M:n vaatteisiin, samoin kuin mieheni. Eli ei mene paljoa rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos sä olet työelämässä niin miksi sulla ei ole mahdollisuutta omaan taloon? Kuitenkin on varaa elättää vuokranantajaa?

No minä ja mies ollaan työelämässä, mutta ei meille myönnetä lainaa kun ei ole takaajia tai omia säästöjä.

Yhteistyössä