Miten jatkatte eron jälkeen eksän kanssa väleissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Happygirl-91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Happygirl-91

Aktiivinen jäsen
25.08.2013
7 113
13
38
Oletteko pysyneet ystävinä, tuttuina vai kiertäneet toisessa kaukaa? Mulla on se tilanne että asun samassa kaupungissa eksän kanssa ja kokoajan ahdistaa ja mietityttää, että ihan oikeasti miten elämä tästä sen puoleen, että kun kohdataan esim. yöelämässä niin miten siinä olet niin kun korrektina ja aikuismaisesti, että "hei! Ai kiva sulla on joku seuralainen, no terve vaan.." Jotenkin itsellä on hirveä vimma nyt päästä baariin että toipuisi ja piristyisi edes hieman, koska kotona neljän seinän sisällä miettiessä ja samoja ihmisiä nähdessä alkaa jo ottaa vähän päähän... Onneksi on edes jotain mikä nostaa hieman spirittiä ja kaverit kun on niin messissä<3 Vaikka viimesillä rahoilla ;D

No me asuimme ensin pari viikkoa erosta vielä saman katon alla, sitten pidettiin ihan tarkoituksella pari viikkoa ettei otettu mitään kontaktia toisiimme. Sen jälkeen on kyläilty ja soiteltu, käyty yhdessä olusella ja oltu kuin ystävät on. Molemmilla jo uudet puolisotkin ja lapsiakin tullut tehtyä (meillä ei yhteisiä), mutta niin vaan meidän ystävyys on säilynyt ja nähdään perheiden kera nyt sitten. Ollaan ystävystytty siis myös niiden uusien kumppaneiden kanssa ja vietetään aikaa yhdessä.

Mutta me hoidimmekin eron ilman salaisuuksia eikä suhteessa ollut koskaan mitään pettämistä tai muuta paskaa. Hyvä suhde, hieno mies, miksi ihmeessä olis pitänyt kartella eron jälkeen?

Ollaan oltu ihan kavereita ja olen ihan aidosti onnellinen jos hänellä menee hyvin. En tiedä onko tunne molemminpuoleinen, mutta toivon ainakin niin :D

Mutta toisaalta meillä nyt ei ollutkaan mitään salailuja tai pettämisiä, ei vain oltu toisillemme sopivia.

Toivotko sinä siis että mies löytää jonkun toisen vai toivotko että hän ois ihan rikki siitä että on menettänyt, ah niin täydellisen, naisen?

Entäs se mormonipoika? Etkö ole enää sen kanssa? Sori, olen ollut sairaalassa enkä ole päässyt palstailemaan.

Joo, kavereina nähdään ja hengataan :) En kuitenkaan voi sille mitään että mulla on kokoajan sen seurassa sellainen huono omatunto, koska a) se on niin nuori b) sen perhe "hyväksyisi" sen mukaan hyvän suomitytön kanssa seurustelun, mut ei se riitä. Haluan jo tässä elämänvaiheessa enemmän ja se ei saa tuntemaan mun oloa siltä mitä mieheltä haluan. Vaikea selittää, mutta aivan loistotyyppi ja hänestä tulee joku onnekas jenkki saamaan hyvän puolison ja isän lapsilleen<33

[QUOTE="näin meillä";29694548]No me asuimme ensin pari viikkoa erosta vielä saman katon alla, sitten pidettiin ihan tarkoituksella pari viikkoa ettei otettu mitään kontaktia toisiimme. Sen jälkeen on kyläilty ja soiteltu, käyty yhdessä olusella ja oltu kuin ystävät on. Molemmilla jo uudet puolisotkin ja lapsiakin tullut tehtyä (meillä ei yhteisiä), mutta niin vaan meidän ystävyys on säilynyt ja nähdään perheiden kera nyt sitten. Ollaan ystävystytty siis myös niiden uusien kumppaneiden kanssa ja vietetään aikaa yhdessä.

Mutta me hoidimmekin eron ilman salaisuuksia eikä suhteessa ollut koskaan mitään pettämistä tai muuta paskaa. Hyvä suhde, hieno mies, miksi ihmeessä olis pitänyt kartella eron jälkeen?[/QUOTE]

upeaa ja ihanteellista toimintaa:O Se vaan tuntuu niin kaukaiselta että katsoisi kun toinen edes juttelee toisen naisen kanssa saatikka että pariutuu, on niin käsittämätöntä miten elämä muuttuu hetkessä :ashamed: mutta noin meilläkin ehkä tulee tulevaisuudessa olemaan, eri asia miten äkkiä.. :(

upeaa ja ihanteellista toimintaa:O Se vaan tuntuu niin kaukaiselta että katsoisi kun toinen edes juttelee toisen naisen kanssa saatikka että pariutuu, on niin käsittämätöntä miten elämä muuttuu hetkessä :ashamed: mutta noin meilläkin ehkä tulee tulevaisuudessa olemaan, eri asia miten äkkiä.. :(

Jos tuntuu niin pahalta, niin anna sille aikaa. Ei ystävyyssuhdetta voi väkisin luoda eikä jokainen pari jatka eron jälkeen ystävinä, me taidamme olla aika harvinaisia siinä mielessä. Oli vaan niin rankkoja kokemuksia suhteen aikana, että ne jotenkin nivotti meidän polut yhteen sitten ainiaaksi. Eikä se välittäminen tosiaan loppunut mihinkään vaikka ero tulikin, ei vain sovittu kumppaneiksi toisillemme. Aina puhuttiin suhteessa ihan kaikesta ja erotilannekin oli sellainen koko päivän kestävä vuoropuhelu jossa käytiin ihan kaikki läpi ja selvitettiin, että onko mitään mahdollisuuksia jatkaa ja jos on, niin minkälaista suhdetta.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Miksi te erositte?

haluttiin eri asioita, mä olen enemmän kotisuuntautunut ja haluan että koti ei ole mikään pyörähdyspaikka jossa käydään syömässä, suihkussa ja nukkumassa ja siinä se. En voinut kertoa mieltä painavista asioista vaikka ne just pitäis jakaa ja parisuhteessa muutenkin olla halukas näkemään vaivaa toisen eteen. Toisaalta en tiedä oliko oikea päätös koska järkisyistä mä alunperinkin halusin tauon.. tunteet ei valitettavasti ole kuolleet :( Toivottavasti mä en ole niitä naisia jotka haikeana vuosienkin jälkeen muistelee "hän olisi ollut se oikea". Mut nyt olen varmaan vuosia sinkkuna, en kestäis uutta eroa pitkään aikaan.

haluttiin eri asioita, mä olen enemmän kotisuuntautunut ja haluan että koti ei ole mikään pyörähdyspaikka jossa käydään syömässä, suihkussa ja nukkumassa ja siinä se. En voinut kertoa mieltä painavista asioista vaikka ne just pitäis jakaa ja parisuhteessa muutenkin olla halukas näkemään vaivaa toisen eteen. Toisaalta en tiedä oliko oikea päätös koska järkisyistä mä alunperinkin halusin tauon.. tunteet ei valitettavasti ole kuolleet :( Toivottavasti mä en ole niitä naisia jotka haikeana vuosienkin jälkeen muistelee "hän olisi ollut se oikea". Mut nyt olen varmaan vuosia sinkkuna, en kestäis uutta eroa pitkään aikaan.

Ja koska ihastuit jenkkiläiseen mormonipoikaan, josta oli tulossa sun elämäsi mies. Eikös se nyt kuitenkin ollut todellinen syy alunalkajaan, ettei pääse unohtumaan?

Välit exiin on ei minkäänlaiset. En kaipaa heitä ja hekään tuskin minua. Jos kerran 15 vuodessa satutaan jossain siwan kassalla törmäämään niin moikkaan ja vaihdan nopeasti maisemaa. Ei niissä suhteissa mitään sen kummempaa draamaa ollut, mutta itse vaan koen että parempi näin.

Jos nykyisestä miehestäni eroisin, asiat olisi järjesteltävä uudella tavalla. Koska meillä on yhteinen lapsi. Eroon ei pääse vaikka haluais :D

tuota noin... Tää lähtee nyt täysin lapasesta mutta kai mä olen koukussa tuohon yöelämään PITKÄSTÄ aikaa :D Taas ollaan lähdössä... :ashamed: Onko kellään muulla tällöistä hinkua viihteelle näin kevään tullen?

Toisen eksän kanssa ollaan tosi hyvissä väleissä, kahvitellaan kun hakee poikaa jne. Oli auttamassa remppahommissa ja muutenki tulee hätiin jos on jotain, missä hän nimenomaan voi auttaa. Toisen eksän kanssa ei mitään välejä, asuu aika lähellä ja joka kerta ku lähen vaikka kauppaan, pelkään, että törmätään.....

Toisen eksän kanssa ollaan tosi hyvissä väleissä, kahvitellaan kun hakee poikaa jne. Oli auttamassa remppahommissa ja muutenki tulee hätiin jos on jotain, missä hän nimenomaan voi auttaa. Toisen eksän kanssa ei mitään välejä, asuu aika lähellä ja joka kerta ku lähen vaikka kauppaan, pelkään, että törmätään.....

No niin mäkin, en kestä jos näen sen juttelemas toisten naisten kanssa mutta ei toista voi enää omistaa. PItää antaa oikeus onneen. Ensirakkauden suhteen olin mustasukkainen vielä vuosi eron jälkeen ja menin ihan tolalta kun hän alkoi seukkaa toisen kanssa. :| Ihana että tuutte lapsen vuoksi toimeen noin hyvin, rehtiä toimintaa.

No niin mäkin, en kestä jos näen sen juttelemas toisten naisten kanssa mutta ei toista voi enää omistaa. PItää antaa oikeus onneen. Ensirakkauden suhteen olin mustasukkainen vielä vuosi eron jälkeen ja menin ihan tolalta kun hän alkoi seukkaa toisen kanssa. :| Ihana että tuutte lapsen vuoksi toimeen noin hyvin, rehtiä toimintaa.

MÄ en pelkää sitä, että näkisin hänet jonkun kanssa, vaan sitä, etten halua nähä kuinka pahaan jamaan on itsensä meidän eron jälkeen juonut :(

Riippuu ihan eksästä. Esim avioeron jälkeen asuttiin eksän kanssa monta kuukautta saman katon alla, seurusteltiin tahoillamme, vietettiin silti aikaa keskenämme jne. Sitten meni välit joksikin aikaa tosi tulehtuneiksi, nykyään ollaan väleissä taas ja jutellaan ihan luontevasti. Voisin kuvitella että jopa voitais ihan kavereina viettää aikaa ilman että tuntuisi oudolta.

Yhden ex-poikaystävän näin eilen, kävelin ohi kuin en olisi huomannutkaan.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä