Miten jaksatte olla kotona?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Olen parhaillaan lomalla, ja voisin ihan hyvin mennä jo töihin. Tympii todella paljon tämä kotona oleilu. Siivoa, laita ruokaa, pese pyykkiä... aargh!
En todellakaan viihdy. Miten te äidit, jotka olette kotona, jaksatte? Kun kaikki päivät on sitä samaa, aamusta iltaan.
 
ironiaa
mut kysyppä ueseimman meidän mieheltä,niin me vain laiskotellaan ja on niin helppoa ja ukko voi vaan huidella menojaan..
mutta, kyllä tää välillä tympii,juuri tehdä vain noita sun edelleä mainittuja asioita,meillä ei tunneta käsitettä että äiti tarvitsisi apua tai lepoa,omaa aikaa.välillä himoitsen töihin että saisi enemmän käyttää aivojaan ja joku arvostaisikin..mutta pieni kohta 11kk ja uuden la on loppuvuodesta joten enpä mene tässä välissä..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hunsvotti:
Eihän ole :eek: jokanen päivä on erilainen. Musta ois ankeeta mennä töihin tekemään joka päivä sitä samaa vaikka sekin päivä joskus koittaa :whistle: . No, aika aikaansa kutakin - kait :D
Mitä te sitten teette,jos kaikki päivät on erilaisia? Ei meillä ainakaan ole, ihan toistensa kopioita on päivät. Ja töissä taas kaikki päivät on erilaisia, ehkä siksi olen niin tympiintynyt.
 
taurus
Nyt kesällä kun ei ole kerhoja ym. niin on kyllä välillä työn takana keksiä tekemistä. Monet kaverit lomailee mökeillään ym. niin ei ole niin paljon kyläpaikkojakaan missä käydä:(

Eli kyllä välillä kysyy hermoja tämä arki!!!!
 
Olen ollut kotona 4 1/2 vuotta ja joskus tympii ainainen ruoanlaitto ja pois korjaus. Mutta uskon, että jos olisin töissä ja lapset hoidossa, niin arki olisi vieläkin raskaampaa. Nyt on kuitenkin aikaa siivota, laittaa ruokaa, käydä kaupassa ilman kiirettä. Miten töissä olevat ehtivät tämän kaiken tehdä? Sitä minä ihmettelen. Tänään olen menossa kampaajalle, se on kotiäidin juhlahetki =)
 
Hyvin. Suoraan sanottuna nautin kotona olosta täysinpalkein, vaikka välillä meneekin hermo. Kai se on osaksi asennekysymys ja luonne, en mäkään voisi toimia patologina. Ihmiset on erilaisia.
 
ironiaa
minuakin kiinnostaa,mullakin kun työpäivät erillaisia...ja päivät kaikki muut ovat töissä niin eipä ole seuraakaan..sitä samaa rataa,lapselle aamupala ja pesut,itselle aamupala,odottelen et pääsen suihkuun joskus kun menee päikkäreille,vaipan vaihtoa,ruokkimista,nukuttamista,perässä juoksemista ja jälkien siivoamista.tiskiä,pyykkiä,siivoamista....
 
mulla lomaa ollu jo puoltoista kuukautta ja edessä vielä kuukausi! ja oon niin kypsä jo!! Tahtois jo töihin..tähän asti on menny kivasti loma mut alkaa tympiin.. Voi olla että säälläkin on osansa siihen että kypsyttää jo, kun vaan sataa:( mut kyl mä tahtoisin jo siihen "normaaliin arkeen" palata:)
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja ironiaa:
minuakin kiinnostaa,mullakin kun työpäivät erillaisia...ja päivät kaikki muut ovat töissä niin eipä ole seuraakaan..sitä samaa rataa,lapselle aamupala ja pesut,itselle aamupala,odottelen et pääsen suihkuun joskus kun menee päikkäreille,vaipan vaihtoa,ruokkimista,nukuttamista,perässä juoksemista ja jälkien siivoamista.tiskiä,pyykkiä,siivoamista....
Tätä se juuri on. Koti on täys työleiri ja työmaa loputon. Meillä isäntä on pitkät päivät töissä ja minä pyörin täällä.Minun henkireikä on työ, jota teen tällä hetkellä keikkaluonteisesti isännän vapailla ja silloin, kun satun saamaan lapsenvahdin. Tapa se on tämäkin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hunsvotti:
Eihän ole :eek: jokanen päivä on erilainen. Musta ois ankeeta mennä töihin tekemään joka päivä sitä samaa vaikka sekin päivä joskus koittaa :whistle: . No, aika aikaansa kutakin - kait :D
Mitä te sitten teette,jos kaikki päivät on erilaisia? Ei meillä ainakaan ole, ihan toistensa kopioita on päivät. Ja töissä taas kaikki päivät on erilaisia, ehkä siksi olen niin tympiintynyt.
Kaikenlaistahan me tehdään, tietysti ruokaa pitää joka päivä laittaa ja sen sellaisia, ainut joka päiväinen toistuva asia mikä mua tympii on tiskaaminen |O . Kyllähän nuo suurimmaksi osaksi lapset pitää huolen, ettei kahta samanlaista päivää ole
:whistle: varsinkin keskimmäiset... meidän kauhukaksikko :D .

Kotona olen ollut kohta 7vuotta.
 
Itse olen ollut yli 5-vuotta kotona kotiäitinä.
Enkä päivääkään vaihtaisi.
Meillä on niin paljon päivisin ohjelmaa että ei se aina ole sitä siivousta,pyykkäämistä,ruuan laittoa päivästä toiseen.
Mä viihdyn kotona hoitamassa lapsia ja tekemässä kotitöitä.
Kaikki ei ole samanlaisia ja toisille sopii ja toisille ei :)
 
Mä olin 4 kuukautta työttömänä ja meinasin hypätä katolta! Kyllä se vauva-aika, 9kuukautta menee, vaikka loppuajasta sitä kaipaa töihin. Töissä on se "toinen maailma", näkee aikuisia ihmisiä, joiden kanssa puhua muustakin, kun lapsista, mistä puhutaan aina leikkikentällä jne paikoissa. Saat unohtaa kodin murheet ja keskittyä työhön, käyttää aivoja ja olla eritavalla tarpeellinen ja saada kiitosta! Ainakin tilipäivänä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Hyvin viihtyy kun välillä käy karaokekeikkaa heittämässä =) Olin 1v3kk kotona ja meinas päälli levitä :/ Nyt onneks pääsee välillä tuulettuu, itekin jaksaa paremmin...
Juu niin kyllä mäkin mielummin oisin taas vaan kotona...

Ja Heiiii Haniiii :heart:
No heiiiiii haniiiiiii :heart: :heart: :heart:

En mä kyllä mielellään päivätöihin mene vielä pitkään aikaan, eikä kyl vielä ole tarviskaan niin kauan kun oon kotihoidontuella...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Puppis:
Olen ollut kotona 4 1/2 vuotta ja joskus tympii ainainen ruoanlaitto ja pois korjaus. Mutta uskon, että jos olisin töissä ja lapset hoidossa, niin arki olisi vieläkin raskaampaa. Nyt on kuitenkin aikaa siivota, laittaa ruokaa, käydä kaupassa ilman kiirettä. Miten töissä olevat ehtivät tämän kaiken tehdä? Sitä minä ihmettelen. Tänään olen menossa kampaajalle, se on kotiäidin juhlahetki =)
Peesi.
Paitsi kotona olen ollut eri ajan enkä ole menossa kampaajalle:)

 
Ei harmainta aavistusta. Tai mikäs tässä kotona ollessa, mutta kun mitään ei saa tehdä, kun pitää ottaa suppareiden vuoksi niin lunkisti. Toivoin jo viimeksi lääkärissä käydessäni, että sais jotain lääkettä, mutta vissin pitää olla kohdunsuu avautunut, ennenkuin lääkintälinjalle lähdetään. Tympii tämä paikallaan olo. Tekemistä olis, mutta kun ei saa tehdä ja tuntuu kyllä jos menee jotakin touhuamaan. Mulla menee hermot |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ironiaa:
minuakin kiinnostaa,mullakin kun työpäivät erillaisia...ja päivät kaikki muut ovat töissä niin eipä ole seuraakaan..sitä samaa rataa,lapselle aamupala ja pesut,itselle aamupala,odottelen et pääsen suihkuun joskus kun menee päikkäreille,vaipan vaihtoa,ruokkimista,nukuttamista,perässä juoksemista ja jälkien siivoamista.tiskiä,pyykkiä,siivoamista....
tällästä myös meidän arki ja pakko myöntää kyllä sitä kaipaa jo töihin, joinain päivinä enemmän ja joinai ei sitte ollenkaa! näin kesällä varsinki on ankeeta ku ei oo kerhoja ja niin seuraa ku monet reissailee ym. Välillä tuntee ittesä niin yksinäiseks ja turhautuneeks tän "oman" arkesa kanssa ku mieski on nii paljon töissä.. ja kiitosta ei saa ku hyvästä ruuasta! mua ei ole luotu kotiäidiski vaikka lastani rakstanki ja koti töistä pidän!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Hyvin viihtyy kun välillä käy karaokekeikkaa heittämässä =) Olin 1v3kk kotona ja meinas päälli levitä :/ Nyt onneks pääsee välillä tuulettuu, itekin jaksaa paremmin...
Juu niin kyllä mäkin mielummin oisin taas vaan kotona...

Ja Heiiii Haniiii :heart:
No heiiiiii haniiiiiii :heart: :heart: :heart:

En mä kyllä mielellään päivätöihin mene vielä pitkään aikaan, eikä kyl vielä ole tarviskaan niin kauan kun oon kotihoidontuella...
Minäkin yhdyn tähän heihettelyyn :wave: :wave: :D
 
Kaalikääryle harmaana
Olen neljättä viikkoa lomalla, ja mä taas puolestani toivon ettei loma loppuis ikinä... Työni on ihan mukavaa, mutta kyllä työssäkäyvän äidin arki (etenkin miehen ollessa reissutöissä) on toisinaan yhtä hullunmyllyä. Tämä loma on ihanaa, kun miehelläkin osui kerrankin samaan aikaan.

Ollaan jaettu kotityöt ja lisäksi yritetään päästä niistä mahd. vähällä. Keinot on monet siihenkin, mutta ei se ehkä ylitunnolliselta onnistuisi... Mulla ei omatunto kolkuta, vaikka en joka päivä käyttäiskään tuntikausia kahden, alusta asti itse tehdyn aterian valmistukseen. Myös päivän aikataulun voi suunnitella joustavammin, eikä ruoka- ja päikkäriaikojen kanssa vahdita kelloa pilkuntarkasti. Näin voi paremmin toteuttaa pieniä ja isompiakin kesäretkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Minäkin yhdyn tähän heihettelyyn :wave: :wave: :D
No heiheit sullekin :wave: Mut pitää taas varmistaa et muistanko oikein... Olitko miitingissä sillon aikaa sitten mukana? Eri nikillä aikasemmin? Hitsi kun on niin kauan ollu kuvioista pois niin on ihan pihalla :LOL: Mutta nyt on kotonakin netti niin jospa pysyis vähän paremmin perillä asioista ja nikeistä :D
 

Yhteistyössä