miten jaksatte asua kerrostalossa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
hih
Mä oisin kyllä mielelläni ostanut rivitaloasunnon, mutta jos halusi asunnon jossa piha ei olisi rajoittunut kokoojakatuun ja bussipysäkkiin, olisi pitänyt tyytyä noin 10 neliön pihaan. Ostettiin mieluummin kerrostaloasunto 21 neliön parvekkeella. Nyt on tilaa ja parvekelasien ansiosta yksityisyyttäkin, niin että voi vaikka alasti kulkea. Lapsellakin on ihan henkilökohtaiset leikkivälineet taloyhtiön pihassa, kun on koko taloyhtiön ainut lapsi. Ja mikä autuus kun ei tarvi rehkiä ruohonleikkurin tai sokkelinmaalauksen parissa.
 
X
En mä tuolla parvekkeellakaan mitään tee! ;) Joskus kesäisin pyykkiä kuivatan tms.
En ikinä suostuisi asumaan muussa kuin kerrostalossa Suomessa asuessamme, en jaksaisi mitään pihan hoitamista, lumiloskatöitä tms. inhottavaa!
 
.v.....
Ai miten, kun ei ole piha ja puutarhatöitä? Helpommallahan siinä pääsee. Ulkoilla voi muutenkin kuin omalla pihalla, joka sinänsä on kyllä ihanaa. Mökillä asutaan sitäpaitsi kesäisin aika paljon. Et silleen :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .v.....:
Ai miten, kun ei ole piha ja puutarhatöitä? Helpommallahan siinä pääsee. Ulkoilla voi muutenkin kuin omalla pihalla, joka sinänsä on kyllä ihanaa. Mökillä asutaan sitäpaitsi kesäisin aika paljon. Et silleen :)
Tuo onkin paras systeemi, kesällä saa nauttia pihahommista sun muusta mökillä, mutta talvella ei tarvitse stressata mistään :D Talonmies hoitaa auraukset, hiekat ja jäätyneet putket.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Meillä on ihanan idylinen piha, on vieressä todella suuri puisto ja jokirannan antimet :heart:
Mä aloin heti miettimään, että missä päin lähellä Aurajokea on suuri puisto? (Etkös asunut Turussa?)
Kyllä. Tässä on kolme isoa puistoa vierekkäin. Jokin niistä on meidän vieressä :D
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Minä kadedin kerrostaloasujia. Itse asun ok-talossa, ja kaikki lapsiperheet tuntuvat ulkoilevan juurikin siellä omalla tontillaan, eikä lapsille meinaa löytyä leikkiseuraa. Ensin pitää vanhempien tutustua ja sitten jos vanhemmilla synkkaa, voidaan sopia leikkitreffejä. Kerrostalossa asia on paljon yksinkertaisempi: senkun menee yhteiselle pihalle leikkimään toisten kanssa.
Tämä muuten yksi syy miksen välttämättä halua omakotitaloon. Olishan se oma piha ja rauha (tosin ei pk-seudulla monestikaan kun talot melkein kiinni toisissaan) mutta sitten on ne pihatyötkin.
Totta että pihalle kun astuu, sieltä löytyy lapsille seuraa.
Ja meidän taloyhtiössä on iso piha-alue grilleineen, ja omahan sekin on, tosin yhteisoma. :D
 
asukas
Alkuperäinen kirjoittaja mismina:
Joskus sitä miettii, että rivari tai OK-talo olis kiva, mutta sitten herää todellisuuteen ja tajuaa, että kerrostalo on sittenkin mukavampi ja turvallisempi.

Ulkoilemaan pääsee, voi nukkua huoletta ikkunat tai partsin ovi auki, ei tarvii pelätä että tulee joku sisään, tänne korkeuksiin ei eksy sisälle ees linnut, metsiemme miehistä puhumattakaan.
Ei tartte leikata nurmikkoa, miettiä istutuksia, kettuuntua naapurin kissaan, joka kusis meidän hiekkalaatikkoon tai hankkiutua eroon etanoista.

Kerrostalo sopii mun hipiälle ja elämäntyylille ihan loistavasti, mua ei saa edes mökkeilemään. Ulkoilualue alkaa tosta ihan kodin vierestä jos metsään kaipaa, ja kasvaa ne retiisit parvekelaatikossakin :LOL:
Kyllä mä voin nukkua okt:ssa maalla ikkuna auki ja sitä paitsi ei edes tarvitse, koska puutalo on viileä, ei pakahdu kuumuuteen koskaan.
Kukaan ei tule sisään, ei hakkaa ulko-ovea tuossa vieressä.
Oma rauha. Ja minä pidän pihalla puuhailusta. Parista etanoista kukaan tuskin elämäänsä pilaa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Meillä on ihanan idylinen piha, on vieressä todella suuri puisto ja jokirannan antimet :heart:
Mä aloin heti miettimään, että missä päin lähellä Aurajokea on suuri puisto? (Etkös asunut Turussa?)
Kyllä. Tässä on kolme isoa puistoa vierekkäin. Jokin niistä on meidän vieressä :D
Mitä, missä :D Tiedän vain sen puiston, mikä on siinä Vaakahuoneen jälkeen. Onko siinä siis jotain muitakin? Kiinnostaa vain ihan sen takia, että uusia puistoja etsitään :) En halua udella asuinpaikkaasi :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jossa omaa ulkoilualuetta on muutaman neliön kokoinen parveke??
Monessa kerrostaloasunnossa on ulko- ovi, jonka kautta pääsee ihan ulos asti, vaikka pihalle tai lähipuistoon :D
mut se, että piha-alue tai puisto ei ole sun. :)
enkä pahalla sano! :)
Onko sun piha sun vai onko "sun piha" pankin? :whistle:
mun piha on mun! ei pankin!! :D
 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jossa omaa ulkoilualuetta on muutaman neliön kokoinen parveke??
Monessa kerrostaloasunnossa on ulko- ovi, jonka kautta pääsee ihan ulos asti, vaikka pihalle tai lähipuistoon :D
mut se, että piha-alue tai puisto ei ole sun. :)
enkä pahalla sano! :)
Onko sun piha sun vai onko "sun piha" pankin? :whistle:
mun piha on mun! ei pankin!! :D
Kuin usein SUN pihassa on muita lapsia lapsiesi seurana?
 
ap

Kyllä mä voin nukkua okt:ssa maalla ikkuna auki ja sitä paitsi ei edes tarvitse, koska puutalo on viileä, ei pakahdu kuumuuteen koskaan.
Kukaan ei tule sisään, ei hakkaa ulko-ovea tuossa vieressä.
Oma rauha. Ja minä pidän pihalla puuhailusta. Parista etanoista kukaan tuskin elämäänsä pilaa.[/quote]

löytyhän täältä yks maalainen! :D
eikö maalla ole ihanaa?? :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jossa omaa ulkoilualuetta on muutaman neliön kokoinen parveke??
Monessa kerrostaloasunnossa on ulko- ovi, jonka kautta pääsee ihan ulos asti, vaikka pihalle tai lähipuistoon :D
mut se, että piha-alue tai puisto ei ole sun. :)
enkä pahalla sano! :)
Onko sun piha sun vai onko "sun piha" pankin? :whistle:
mun piha on mun! ei pankin!! :D
Kuin usein SUN pihassa on muita lapsia lapsiesi seurana?
päivittäin! :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mä voin nukkua okt:ssa maalla ikkuna auki ja sitä paitsi ei edes tarvitse, koska puutalo on viileä, ei pakahdu kuumuuteen koskaan.
Kukaan ei tule sisään, ei hakkaa ulko-ovea tuossa vieressä.
Oma rauha. Ja minä pidän pihalla puuhailusta. Parista etanoista kukaan tuskin elämäänsä pilaa.
löytyhän täältä yks maalainen! :D
eikö maalla ole ihanaa?? :D[/quote]

Ai se menee niin että omakotitaloja on vain maalla :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Meillä on ihanan idylinen piha, on vieressä todella suuri puisto ja jokirannan antimet :heart:
Mä aloin heti miettimään, että missä päin lähellä Aurajokea on suuri puisto? (Etkös asunut Turussa?)
Kyllä. Tässä on kolme isoa puistoa vierekkäin. Jokin niistä on meidän vieressä :D
Mitä, missä :D Tiedän vain sen puiston, mikä on siinä Vaakahuoneen jälkeen. Onko siinä siis jotain muitakin? Kiinnostaa vain ihan sen takia, että uusia puistoja etsitään :) En halua udella asuinpaikkaasi :D
Luostarivuorenpuisto, Samppalinnanpuisto ja Paavo Nurmi stadion (Turun urheilupuisto).
 
cc
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-Bling-Bling:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jossa omaa ulkoilualuetta on muutaman neliön kokoinen parveke??
Monessa kerrostaloasunnossa on ulko- ovi, jonka kautta pääsee ihan ulos asti, vaikka pihalle tai lähipuistoon :D
mut se, että piha-alue tai puisto ei ole sun. :)
enkä pahalla sano! :)
Onko sun piha sun vai onko "sun piha" pankin? :whistle:
mun piha on mun! ei pankin!! :D
Kuin usein SUN pihassa on muita lapsia lapsiesi seurana?
päivittäin! :D
No mites sun rauha? ;) :LOL:
 
asukas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mä voin nukkua okt:ssa maalla ikkuna auki ja sitä paitsi ei edes tarvitse, koska puutalo on viileä, ei pakahdu kuumuuteen koskaan.
Kukaan ei tule sisään, ei hakkaa ulko-ovea tuossa vieressä.
Oma rauha. Ja minä pidän pihalla puuhailusta. Parista etanoista kukaan tuskin elämäänsä pilaa.
löytyhän täältä yks maalainen! :D
eikö maalla ole ihanaa?? :D[/quote]

Kyllä vaan, tunnustan. Ihmisen oikea paikka on luonnon lähellä, ei
missään rotankolossa. Eihän rottakaan osaa kaivata muuta kuin mihin
on tottunut.
Kesällä oleilen maalla, tekee oikeen pahaa kuulla kuinka veljeni
kertoo maalla olostaan..
Niin, ja talvellakin olen maalla.
 
meikä
Täähän on laiskan paratiisi! Ei tartte tehdä pihatöitä tms. Parveke riittää ulkoilualueeksi kun siel käy vaan tupakalla. Lapset tosin ei saa mennä parvekkeelle, heitä ulkoilutetaan läheisessä puistossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mä voin nukkua okt:ssa maalla ikkuna auki ja sitä paitsi ei edes tarvitse, koska puutalo on viileä, ei pakahdu kuumuuteen koskaan.
Kukaan ei tule sisään, ei hakkaa ulko-ovea tuossa vieressä.
Oma rauha. Ja minä pidän pihalla puuhailusta. Parista etanoista kukaan tuskin elämäänsä pilaa.
löytyhän täältä yks maalainen! :D
eikö maalla ole ihanaa?? :D[/quote]

Ei pakahdu kuumuuteen koskaan - talvella on siis pirun kylmä ?
En mä kuumuuden takia nuku ikkuna auki, vaan siks, että raitis ilma tekee hyvää =) On meillä tossa ilmastointi, mutta kun on tottunut niin on tottunut.

Mä olen kaupunkilainen, en osais asua maalla. Joillekin se sopii, mulle ei.
 
Noo
Vallan mainiosti jaksetaan asua.

Matkustellaan vähintään 6 kertaa vuodessa, lisäksi kesällä ollaan merillä useampi kahden viikon jakso.
Helppoa laittaa vain lähtiessä ovi kiinni.

Metsä on kolmen metrin päässä ulko-ovesta.

On asuttu myös omakotitalossa, en muuttaisi takaisin.
 

Yhteistyössä