Miten järjestäisitte tapaamiset (isovanhemman kanssa)?

Mulla on siis tilanne, että lasten isä ei tapaa lapsiaan. Lapsilla on kuitenkin isoäiti, isän puolelta siis, jonka olen kuullut olevan muuttamassa tähän lähistölle. Aikaisemmin on asunut ihan toisella puolen Suomea, emmekä ole juuri tavanneet emmekä muutenkaan ole tekemisissä. Mietin vaan, että isoäiti haluaa varmaankin tavata näitä lapsiaan, eikä mullakaan mitään sitä vastaan ole.. Periaatteessa, mutta käytännön toteutus onkin sitten eri. Isoäiti ei voi tulla mun luokseni, eikä lapset ainakaan alkuun voi mennä hänen luokseen, koska epäilen, että isä yrittäisi tätä kautta luikerrella tapaamisiin lasten kanssa ns. epävirallista tietä.
 
---
Kahvilassa, leikkipuistossa, avoimissa kerhoissa jne. Ulkoilun merkeissä? Onhan noita mahdollisuuksia. Itse vien lapset isoäidille, ja olen heidän kanssaan siellä noin tunnin tai kaksi. Tämä kerran kuussa.
 
[QUOTE="vieras";24407827]Valvotut tapaamiset sossussa?[/QUOTE]

Niin.. sosiaalitoimistossa ei kyllä onnistu, koska mulla ei ole arkisin vapaata, ja ne toimii vain arkisin. Täällä on kyllä paikka, jossa ne järjestää valvottuja tapaamisia, mutta se on hyvin kallis, ja mä en sitä ainakaan voi maksaa. Hartaasti epäilen, että meidän sosiaalitoimistokaan ei niitä ryhdy maksamaan. Lisäksi sinne kulkeminen kahden lapsen kanssa viikonloppuisin on musta vähän hankalaa ja vaivalloista : /
 
Kahvilassa, leikkipuistossa, avoimissa kerhoissa jne. Ulkoilun merkeissä? Onhan noita mahdollisuuksia. Itse vien lapset isoäidille, ja olen heidän kanssaan siellä noin tunnin tai kaksi. Tämä kerran kuussa.
Joku leikkipuisto vois olla kyllä hyvä vaihtoehto.. ajattelin vaan, että olis kivaa, jos isoäiti sais silleen aidosti olla lasten kanssa, jos me ollaan leikkipuistossa niin lapset vaan leikkii. :D No, kahvila vois ehkä siinä mielessä olla hyvä, että siellä lapset ainakin juttelis rauhassa isoäitinsä kanssa. :)
 
Onko siitä sitten jotain haittaa jos isä käy lapsia tapaamassa?
On. Ikävä kyllä. Isällä ei ole oikeutta muihin kuin valvottuihin tapaamisiin, ja isoäiti ei ole kykeneväinen valvomaan, että isä on päihteetön, sitoutuu tapaamisiin tai ei kirstä/urki lapselta tietoja siitä missä me asutaan. Samasta syystä isoäiti ei voi tulla meille, jos se tulis, niin isä välittömästi urkkisi siltä esiin tiedon siitä missä me asutaan ja kohta se olis tossa ovella uhkailemassa.
 
"Milla"
Mulla suht sama tilanne, isä ei tapaa lastaan mutta isovanhemmat kyllä. Isovanhemmat asuvat n. 500 km päässä meistä, ensimmäiset vuodet kävivät meillä kylässä parin kk välein, ja me oltiin heidän luonaan joka kevät n. viikon verran :) Viime kesänä lapsen ollessa reilu 4v kävi mummi hakemassa lapsen heidän luokseen "yksin" kyläilemään, ja hienosti oli mennyt. Sen jälkeen lapsi on ollut heidän luonaan neljä-viisi kertaa, joka kerta suunnilleen sen viikon. Lapsen isä on muuttanut pari vuotta sitten vanhempiensa lähettyville naapurikaupunkiin. Nyt nämä isovanhemmat ovat alkaneet viimeisinä lapsen kyläily kertoina suunnitella lapsen ja isän tapaamisia mun selkäni takana. Isä ei siis osaa päättää haluaako olla lapsen elämässä vai ei, mielipide muuttuu vähän väliä. Mun mielestä se ei ole reilua lasta kohtaan, joten tein päätöksen isän puolesta ja käskin pysytellä poissa. Loppuupahan ainainen jahkailu ja lapsen pään sekoittaminen.

Jatkossa isovanhemmat saavat siis aloittaa meillä kyläilyn kun tulee lasta ikävä.
 
Kysymys
Jos isoäiti kerran muutta teidän lähellenne, niin saattaapi hyvinkin olla, että hän saa selville muuta kautta missä kotinne on ja exän mahkut bongata teidät sitä kautta. Miksi isoäiti muuttaa sinnepäin? Onko nimenomaan kyse siitä, että haluaakin lähellenne?

Mutta joo, tapamisiin ehdottaisin että joka toinen viikonloppu aluksi jossain julkisella paikalla. Onko mummo sillai hyvässä kunnossa, että voisi mennä joskus lasten kanssa uimahalliin? Tai vaikka elokuviin? Tapaisitte noiden paikkojen liepeillä. Tosin en kyl tiedä lapsien ikääkään.
 
Jos isoäiti kerran muutta teidän lähellenne, niin saattaapi hyvinkin olla, että hän saa selville muuta kautta missä kotinne on ja exän mahkut bongata teidät sitä kautta. Miksi isoäiti muuttaa sinnepäin? Onko nimenomaan kyse siitä, että haluaakin lähellenne?

Mutta joo, tapamisiin ehdottaisin että joka toinen viikonloppu aluksi jossain julkisella paikalla. Onko mummo sillai hyvässä kunnossa, että voisi mennä joskus lasten kanssa uimahalliin? Tai vaikka elokuviin? Tapaisitte noiden paikkojen liepeillä. Tosin en kyl tiedä lapsien ikääkään.
No mä en ihan heti usko, että mun olinpaikkaa saa selville muuten kuin siten, että joko seuraa meitä tai kysyy lapsilta. Isoäidillä ei silleen varmaan mitään hinkua ole sitä selvittää mikä meidän osoite on, ja muistaakseni hän itsekin joskus sanoi, että on parasta ettei hän sitä tiedä ettei poika yritä sitä hänen kauttaan selvittää. Isoäiti on kai muuttamassa tänne seudulle, koska hänellä asuu muuta perhettä ja sukua täällä. Ei nyt ihan samaan kaupunkiin, mutta lähikaupunkiin. :) Joku uimahalli tms voisi olla ihan hyvä.. isoäiti ei nyt mitenkään kamalan hyvässä kunnossa ole, mut silleen ihan ok, että voisi pari tuntia ehkä lasten kanssa viettää ihan hyvin. Hyviä ehdotuksia :)
 

Yhteistyössä