Miten ja miten sujui imetyksen lopettaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Merika

Vieras
Eli vauvan joka on nyt 10kk. Pikkuhiljaa pitäs kun on päivisin rinnat niin täynnä, jos vauva ei syö yöllä. Päivät olen harjottelussa.

Koska voi antaa tavallista maitoa -mielipiteitä?
joku sanoo 10kk toinen 1v.

huutaako vauva suortaa huutoo tissinperään pitkäänki?

Neiti rakastaa tissiä yli kaiken ja syö sitä niin antaumuksella et en tiedä miten käy jos tyttö ei itse luovu siitä.

Kokemuksia, miten teillä vieroitus sujui.

Imetin jokaista kolmea tyttöäni n. 8 kk ja meillä ei oikeastaan tarvittu vierotusta, sillä vauvat vierottivat itse itsensä. Yöimetys loppui 5-6 kk iässä ja siitä sitten pikkuhiljaa väheni imetyskerrat myös päivisin, kun muuta ruokaa astui kuvioihin (meillä siis tytöt on alusta asti tykänneet soseista eikä meillä ole ollut allergioita).

Pullon kanssa meni pari viikkoa totuttelussa, joten aloin tarjoamaan korviketta n. 6 kk:n iässä, ensin velliä ja myöhemmin korviketta. Ja kun se puoli oli hoidossa, ei tissivierotusta juurikaan tullut edes ajateltua.

Toki olisin etenkin kuopusta voinut imettää vuodenkin vanhaksi, mutta saman kaavan mukaan nämä imetysjutut toistuivat jokaisen lapsen kohdalla eikä siinä sitten poppaskonsteja tarvittu. Olen ihan tyytyväinen "tulokseen".

Kyl se siitä! :) ... ihan siis luonnostaankin.

tyttö 1v3kk vierotettiin kertalaakista, kun yöt alkoivat olla mahdottomia. Yhden yön itki perään, mutta sen jälkeen ei ole kysellyt ja nukkuu yönsä hyvin. Tuttia tai pulloa ei ole koskaan käyttänyt, unihauva kainalossa nukahtaa viereen.

Meillä esikoinen tisumaidolla yli vuoden ikäiseksi. Vieroitus sujui hyvin pikkuhiljaa kun jätin aina yhden ruokinnan pois kerrallaan aloittaen päiväimetysten vähentämisellä. Viimeimpänä aamu ja iltaimetyksen lopettaminen. Sujui ihan hyvin molempien kannalta, äidin maidontuotantokin loppui kivuttomasti. Lehmänmaidon juottaminen kannattaa aloittaa vasta vuoden ikäisenä ainakin omasta mielestäni ja käsittääkseni neuvolan suosituksissakin niin. Ehkä kannattaa lypsää omaa maitoa tai sitten tarjota/totuttaa vähitellen vielä korvikkeeseen... No, nämä on kysymyksiä joissa jokainen tekee omat ratkaisunsa oman harkinnan ja tilanteen mukaan.

Yhteistyössä