N
Nimim. EVO
Vieras
Odottelen ensimmäistä lasta syntyväksi näinä viikkoina, enkä oikein tiedä mistään mitään... Hyvät lähtökohdat siis ja silleen.
Imetyksestä oon lukenut eri keskustelupalstoilta, se tuntuu jotenkin haastavalta hommalta, vaikka sen kai pitäis olla yks luonnollisimmista asioista.
Joten, jos viitsitte, niin neuvokaa tyhmempää:
Minkä ikäiseksi asti vauvaa pitää imettää? Sen tiedän, että taaperoimetys ei tule olemaan mun juttu, mutta voiko/pitääkö imetystä lopetella sitten, kun lapsi on totutettu soseisiin ja kiinteisiin ruokiin?
Entä miten käy imetyksen lopettaminen? Pitääkö ensin lopettaa yösyötöt ja sitten vähitellen päivällä imettäminen? Ja miten se käytännössä onnistuu, pitääkö lapsen maitomäärää vähä vähältä pienentää, ettei rinnat taas pakkaudu täyteen maitoa, vai kuinka?
Kaikenlaiset neuvot ja kokemukset ovat tervetulleita!
Imetyksestä oon lukenut eri keskustelupalstoilta, se tuntuu jotenkin haastavalta hommalta, vaikka sen kai pitäis olla yks luonnollisimmista asioista.
Joten, jos viitsitte, niin neuvokaa tyhmempää:
Minkä ikäiseksi asti vauvaa pitää imettää? Sen tiedän, että taaperoimetys ei tule olemaan mun juttu, mutta voiko/pitääkö imetystä lopetella sitten, kun lapsi on totutettu soseisiin ja kiinteisiin ruokiin?
Entä miten käy imetyksen lopettaminen? Pitääkö ensin lopettaa yösyötöt ja sitten vähitellen päivällä imettäminen? Ja miten se käytännössä onnistuu, pitääkö lapsen maitomäärää vähä vähältä pienentää, ettei rinnat taas pakkaudu täyteen maitoa, vai kuinka?
Kaikenlaiset neuvot ja kokemukset ovat tervetulleita!