Miten ihmisillä on varaa rakentaa taloja?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhee talokuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ostettiin ensin huonokuntoinen kerrostaloasunto, rempattiin se ja myytiin voitolla kahden vuoden päästä. Sitten ostettiin toinen huonokuntoinen kerrostaloasunto, rempattiin se ja myytiin voitolla kahden vuoden päästä. Sen jälkeen alettiin rakentamaan taloa. Ollaan molemmat insinöörejä, joten osattiin itse suunnitella lähes kaikki, itse rakennettiin lähes kokonaan ja palkkatyöstäkin saadaan ihan ok korvaus.

Oon tässä nyt selaillu talopaketteja ja siis TÄÄÄÄÄÄÄH?!?!!? Miten jollakin on varaa rakentaa taloja? Sit siihen talonhintaan kun tulee vielä tontinhinta ja sitten pitää kai työmiehillekkin jotain maksaa.. Joka ikiseen taloon pitäis olla vähintään tyyliin 200000...
Okei, siis kertokaa mitä ihmettä meiän pitää tehä että voidaan joskus saada oma talo? Kertokaa teidän tulot, kuin paljon ootte ottanu lainaa, kuin paljon talo tullu maksamaan yhteensä?! Ja minkä ikäsiä ootte nyt ja sitte ku talo on saatu maksettua?? :D

no mun kaveripiirissä on nuoret parit rakentanu kun on saatu tontti ilmaiseksi omilta vanhemmilta ja vanhemmat on osallistunu rakennuskustannuksiin tai vähintään taanneet lainan. Rakennusmiehet tuttuja, tehty paljon talkoilla. ne, kellä pappa inte betalar, ei oo niin hienoja taloja kuin niillä joilla pappa betalar sekä talon, tontin että joillekki vielä antavat elämiseen rahaa. helppohan se silloin on 200t euron taloja pystytellä.

Niin ja tuntuu olevan noissa uusissa et jos otat halpaa ja valmista niin sit on pohjat homeessa. Ei tässä vanhemmassa talossa mitään vikaa ole eikä ole olemassa taloa jota ei tartte ikinä rempata. Voihan ottaa valmiiksi rempatun vanhan talon (tosin itse en ottas) tai halvan talon ja teettää remppa siihen jollain firmalla). Uusissa taloissa tuppaa oleen sitä vikaa et elementit elää ekojen vuosien aikana ja seinä repeilee eli joka tapauksessa tapetointia ja seinien paikkailua tulee kuitekin. Ainakin näin mun kavereilla joilla uudet talot.

Ostettiin 7v.sitten vanhempi ok-talo(v.-77 rak.)hintaan 80 000e ja ollaan rempattu pinnat,keittiö uusittu.sauna ja pesuhuone nyt vuorossa.piha valmis.puutarha valmis.velkojen kanssa pärjää mainiosti,lyhennys on 340e/kk

No täälläpäin tulee halvemmaks rakentaa itse. Vanhat pienet talotkin voivat maksaa yli puoli miljoonaa ja alle 300 000 ei saa mitään. Tolla rahalla saa jo hyvin rakennettua kun tontit maksaa alle 100 000.

Yhteistyössä