Miten ihmiset voi asua kerrostalossa??

• Viestiketjun aloittaja saturday
  • Ensimmäinen viesti
saturday
en tajua, varsinkaan lapsiperheet!!
teksin vaikka mitä työtä, tai opiskelisin vaikka miten lisää, että olisi varaa ostaa omakotitalo tai saada sellainen vaikka vuokrattua!

onnellinen okt-asuja
En ymmärrä minäkään.
Kauheen ahdistavaa kommuunielämää. Pieniä lapsiakaan ei voi laittaa ulos ilman, että itsekin joutuu lähtemään. Aidattu okt:n pihalle voi laittaa ja tehdä vaikka ruokaa samalla. Ja ne kerrostalojen pihatkin on kyllä... noh, kamalia.

mam
Siinäpä kysymys! En tajua minäkään! Ei ole yhtään omaa tilaa ulkona. Heti ku ulos menee niin siel on kaikkien silmien alla. Mä niin tykkään yksityisyydestä, et en voi ikinä kuvitellakaan asuvani siellä.

cs
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen okt-asuja:
En ymmärrä minäkään.
Kauheen ahdistavaa kommuunielämää. Pieniä lapsiakaan ei voi laittaa ulos ilman, että itsekin joutuu lähtemään. Aidattu okt:n pihalle voi laittaa
Ootko vähän laiska o_o!

lumi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan hyvin. Mikäs tässä on asuessa, ja mikä parasta, ei tarvi tehdä pihahommia, joita inhoan yli kaiken
Siinäpä se ero onkin. Määä RAKASTAN yli kaiken pihahommia, tylsistyisin täysin jossain kerrostalossa jossa ei pääse joka päivä laittamaan käsiään multaan.

plm
Ahaa, lauantain provo vai?
Mun mielestä juuri lapsiperheille kerrostalot sopii hyvin. Useimmiten pihassa leikkimahdollisuudet ja kavereita muista lapsista.
Ei pihatöitä joten vanhemmilla aikaa lapsilleen.
Mä ainakin asun ihan kivassa kerrostalossa jossa on viihtyisä piha.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ahaa, lauantain provo vai?
Mun mielestä juuri lapsiperheille kerrostalot sopii hyvin. Useimmiten pihassa leikkimahdollisuudet ja kavereita muista lapsista.
Ei pihatöitä joten vanhemmilla aikaa lapsilleen.
Mä ainakin asun ihan kivassa kerrostalossa jossa on viihtyisä piha.
peesi :)

onnellinen okt-asuja
Alkuperäinen kirjoittaja cs:
En ymmärrä minäkään.
Kauheen ahdistavaa kommuunielämää. Pieniä lapsiakaan ei voi laittaa ulos ilman, että itsekin joutuu lähtemään. Aidattu okt:n pihalle voi laittaa
Ootko vähän laiska o_o!
Joo, laiskat just asuu omakotitaloissa :LOL:
Laiskat pitää taloa itse kunnossa, samoin pihaa ja puutarhaa. Kt:ssa samat työt tekee joku seppo taalasmaa eikä mihinkään asiaan voi itse vaikuttaa.

cs
En ymmärrä minäkään.
Ootko vähän laiska o_o!
Laiskat pitää taloa itse kunnossa, samoin pihaa ja puutarhaa. Kt:ssa samat työt tekee joku seppo taalasmaa eikä mihinkään asiaan voi itse vaikuttaa.
No kyllä olet laiska jos et jaksa lastesi kanssa edes ulkoilla.

liisu
Mikäs tässä on asuessa. Ei mua yhtään haittaa, että "joudun" itsekin menemään pihalla lapsen kanssa. Eikä me tossa meidän kerrostalon pihalla kykitä, vaan käydään paljon puistoissakin :) Ja kun asuntolaina otettiin, niin sillä olis saanut täältä okt:n myös, mutta me ei haluttu. Rivari ois saattanu olla yks vaihtoehto, mut tykätään kuitenkin asua kerrostalossa.

onnellinen okt-asuja
No kyllä olet laiska jos et jaksa lastesi kanssa edes ulkoilla.
Jos mun lapset viihtyvät esim. kesäisin ulkona aamusta iltaan, pitäiskö mun kökkiä siellä sama aika? Kuka esim. ruokaa sitten tekee, pyykkiä pesee jne?

Tosi hauska yleistys, että kun okt:ssa voi tarvittaessa antaa lasten olla "yksin" pihalla, niin vanhempia ei kiinnosta lasten kanssa ulkoilu ollenkaan :D
Palstameininkiä :LOL:

Non compos mentis
En ymmärrä minäkään.
Ootko vähän laiska o_o!
Siinä olet kyllä väärässä. Kyllä vuokrataloissakin on omat hallituksensa, jotka miettivät näitä asioita ja siellä pääsee sanomaan oman mielipiteensä. Aika monella kerrostaloasujalla on kuitenkin se kesämökki, jossa voi sitten itse päättää perennat.

Minulle on tärkeää päästä julkisilla kulkuvälineillä joka paikkaan. Haluan myös tehdä mieluista työtä, enkä juosta rahan perässä pelkästään. Pk-seudun okt:t aivan liian hintavia minulle. Ja sijaitsevat yleensä huonojen kulkuyhteyksien päässä, koska okt-ihmisillä on autot.

Asun kaupungissa, koska se on parempi meille. On koulut ja muut paikat meidän perheen tarpeita varten. Luultavasti muuttaessani ulkomaille saan hankittua okt:n, kenties Mongoliasta tai vaikka Keniasta.

vieras
niinjust, omakotitalossa asuva on laiska kun pitää lapset välill keskenään ulkona, ja kerrostalossa asuva perustelee ulkoilun helppoutta ahkerana kun on leikkikavereita, eli ei tarvii itse leikkiä lasten kans...

onnellinen okt-asuja
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En ymmärrä minäkään.
Ootko vähän laiska o_o!
Siinä olet kyllä väärässä. Kyllä vuokrataloissakin on omat hallituksensa, jotka miettivät näitä asioita ja siellä pääsee sanomaan oman mielipiteensä. Aika monella kerrostaloasujalla on kuitenkin se kesämökki, jossa voi sitten itse päättää perennat.

Minulle on tärkeää päästä julkisilla kulkuvälineillä joka paikkaan. Haluan myös tehdä mieluista työtä, enkä juosta rahan perässä pelkästään. Pk-seudun okt:t aivan liian hintavia minulle. Ja sijaitsevat yleensä huonojen kulkuyhteyksien päässä, koska okt-ihmisillä on autot.

Asun kaupungissa, koska se on parempi meille. On koulut ja muut paikat meidän perheen tarpeita varten. Luultavasti muuttaessani ulkomaille saan hankittua okt:n, kenties Mongoliasta tai vaikka Keniasta.
Niin, hallitus päättää yhdessä. Mutta onhan siinäkin eroa, että saatko päättää asiasta yksin vai jonkun hallituksen kanssa.
Me asutaan kaupungissa vaikka ei ydinkeskustaa olekaan (hyi, sinne en edes haluaisi) ja julkiet kulkee. Lainaa ei tarvinnut niin paljoa ottaa, että se vuoksi pitisi niska limassa töitä painaa. Teen mukavaa työtä ja asutaan mukavasti.

Sitten kun minusta tulee vanha ja vaivanen, voisin ostaa jonkun kt-asunnon jos löytyis mieluisa. Teen tällä hetkellä työtä, jossa näen paljon erilaisia asuntoja, ja täytyy todeta että harvassa on kivat kt-kämpät.

Yhteistyössä