Miten ihmiset viitsivät mennä balleriinoissa juhliin?

• Viestiketjun aloittaja Tytskyy
  • Ensimmäinen viesti
Tytskyy
Miksi ihmeessä lyhyen tulisi käyttää korkkareita ja pitkän ei? Saatanallisia jalankidutusvälineitä ne vain ovat, jotka haittaavat liikkumista. Ihan turha tulla muuta väittämään. Itse en häpeä lyhyyttäni eikä kukaan ole ihmetellyt, miksei minulla ole juhlissa korkkareita.

Tässä juuri näkyy tämä ihmisten laiskuus.Mihinkään ei voida panostaa täysillä.Ompa nii kamalaa olla edes se yksi ilta koroissa ja seuraavana päivä jos on jalat kipeänä,niin kyllä sen kestää.Toi on vaan helvetin paska tekosyy!

"HöpöHöpö"
Eikö sinusta ole tärkeää pukeutua asiallisesti? Eikö se ole kunnioitusta,että pukeutuu oikein?
Minusta on asiallista arvostaa ihmisiä sen verran että kunnioittaa heidän valinnanvapauttaan omien vaatteidensa suhteen.

Jos on pukeutunut (ei siis paljastele itseään liikaa), vaatteet ovat ehjät ja siistit, eivätkä täysin asiaankuulumattomat (verkkapuku juhlissa), en koe asialliseksi alkaa halveeraamaan toisten pukeutumista.

Mitä kunnioitusta osoitan morsiammelle nostamalla itseni teennäisellä tukirakenteella 10 cm irti maasta?

Peyote
Tässä juuri näkyy tämä ihmisten laiskuus.Mihinkään ei voida panostaa täysillä.Ompa nii kamalaa olla edes se yksi ilta koroissa ja seuraavana päivä jos on jalat kipeänä,niin kyllä sen kestää.Toi on vaan helvetin paska tekosyy!
Ei kaikkien jalat kestä. Jollain voi tulla yhdestä korkkarireissusta jalat viikoiksi kipeäksi. Yrittäkää nyt vähän ymmärtää välillä muitakin.

"V ieras"
Mä ostan mieluummin kalliit ballerinat joille varmasti on käyttöä, kuin korkkarit joita ehkä käyttäisin kerran.

Itsekidutusta
Itsensä vahingoittaminen panostusta? Mä meen juhliin viihtymään enkä kärsimään. Koskaan en ole kuullut juhlakalun ihastelevan muiden korkkareita ja surevan sitä, ettei se Maija mun juhliin edes sen vertaa viittinyt satsata, että korkkarit ois laittanu. Onko teilläpäin yleistäkin tämmöinen?

zurp
Toiseen suuntaan; kun jalka on kokoa 34-35, on korkeet korkkarit aika tyhjä arpa kun ei siinä enää kosketa kuin osa varpaista lattiaan. Lisäksi ne on niin kapeita että meikän räpylää ei niihin tungeta ilman kirurgisia apuvälineitä.

Olen lyhyt ja kuljen järjestään nykyään matalissa kengissä, ei mun tarvitse pituuden vuoksi kivuista kärsiä. Nuorempana käytin kiukulla korkkareita juuri siksi että joku uskotteli mulle että se on kohteliasta muita kohtaan kun olen muuten niin lyhyt(?!?!!?)

No, nyt kolmefemmana mulla on päkiässa ikuinen kovettuma joka kipeytyy ihan saatanallisesti jos käytän oikeita korkkareita, joku 5-6 cm vähän aikaa menee vielä. Lisäksi isovarpaan alin nivel tulehtuu noin viikoksi korkkareiden käytöstä. Ei jaksa innostaa.

Mä sit vissiin olin tosi epäkohtelias omia häävieraitani kohtaan kun menin naimisiin riikinkukonsulin koristelluissa balleriinoissa, ja nekin heitin aika nopeesti jalasta pois ;)

Oikeeta elämää
Voi rakas lapsi kun maailmassa on niin paljon tärkeämpiä asioita joihin "panostaa täysillä". Toisilla on velvollisuuksia ja huolehdittavia joihin se täysi panostus kohdistetaan. Ei siinä jotkut juhlapynttäämiset valitettavasti kovin suurta roolia saa.

Joutilailla on tietysti enemmänkin aikaa tuommoisia miettiä..

Silloin ennen
Jos mä meen joskus naimisiin, nii mun häihin ei kyllä kukaan tuu balleriinoissa!
Oi nostalgiaa! Muistan tuon iän kun mietittiin noita "sit ku mä joskus meen naimisiin" tai "sit ku must tulee miss suomi!"

Ei hätää, siinä vaiheessa kun ap:llä on tarpeeksi ikää päästä naimisiin ilman erikoislupaa ovat balleriinat varmasit jo menneet pois muodista.

Tytskyy
Oi nostalgiaa! Muistan tuon iän kun mietittiin noita "sit ku mä joskus meen naimisiin" tai "sit ku must tulee miss suomi!"

Ei hätää, siinä vaiheessa kun ap:llä on tarpeeksi ikää päästä naimisiin ilman erikoislupaa ovat balleriinat varmasit jo menneet pois muodista.
Oon kyllä 23-vuotias nainen. Seurustellut viisi vuotta miesystäväni kanssa, että ihan voi olla ajankohtaistakin! :)

zurp
Mun ystäväporukka/sukulaiset onneksi tajuaa että arvostan ja kunnioitan heidän persoonallisia tyylejään ja tapojaan enkä koskaan pakottaisi heitä kärsimään kivuista koska MINUN mielestäni kengät joiden alkuperäinen tarkoitus oli pitää sotaväki satulassa ja myöhemmin naiset avuttomina ovat kunniotuksen osoitus.

"Tiksu"
No korkokenkiäkin on aika erilaisia...
Jotkut mustat kulahtaneet korkkarit, jotka eivät sovi asuun? laitan kyllä ennemmin sirot kauniit ballerinat, kun ne ainoat korkokenkäni, jotka ovat mallia joka vuodenaikaan sopivat..
Jos korko on pääasia.. No esim lentokentällä näkee suomalaisia naisia korkokengissä, jotka olisi paremmat roskiksessa, kun korko on ihan lintassa..
En ihan ymmärrä tämän jutun pointtia?
Minusta pääaisia on kauniit laadukkaat asuun sopivat kengät.

Reea
Mulla on niin pahat vaivasenluut ja muita jalkaongelmia, että yksi päivä korkkareilla aiheuttaa moneksi päiväksi jäätävän kivun ja vihlonnan päkiäihin ja varpaisiin. Että ei ole mielestäni sen vaivan ja kivun arvoista, vaikka kuinka haluaisin ja tykkäisin itsekin korkkarit laittaa. Siinä jää sitten viikoksi esim. liikuntaharrastukset ihan jäihin ja muutenkin oleminen on aika tuskaista.

Yhteistyössä