Jos sataa ja joudun kävelemään, niin avaan sateenvarjon, mutta hyväksyn sateen.Jos jokin asia hyväksytään, sitä ei yritetä korjata.
Kukaan ei tekisi lapsia maailmassa, jos ei suostuisi kipuun, kivunlievityksestä huolimatta.
Jos sataa ja joudun kävelemään, niin avaan sateenvarjon, mutta hyväksyn sateen.Jos jokin asia hyväksytään, sitä ei yritetä korjata.
Viaton lapsi meni taivaaseen, samoin uskovainen mummo.Hyvä jumala tappoi ystäväni 2-vuotiaan ilman mitään syytä. Vai onko se syy se, että vanhemmat eivät paljoneet jumalaa riittävän hyvin? Lapsi siis kuoli ns. kätkytkuoleman, aamulla oli sängyssään kuolleena. Hyvä jumala tappoi mummoni syöpään. Hän oli kuitenkin äärimmäisen harras ja uskova ihminen, mutta niin vain sai kärsiä elämänsä viimeiset vuodet tuskaa ja kipua. Näiden tapausten jälkeen en ole uskonut hyvään jumalaan, vaikka lapsena ja nuorena uskoinkin.
Väärä tulkinta. Raamatullinen tulkinta niin pitkä, eikä mahdu tähän. Jobin kirja pitää.lukea kokonaan, siinä on happy end.Raamatun vastenmielisin tarina on minusta Jobin tarina. Jumala lyö vetoa saatanan kanssa, ja sen takia ihminen saa kärsiä valtavat menetykset. Siis sen takia, että jumala haluaa todistaa saatanalle olevansa oikeassa. Hän siis käyttää Jobia hyväkseen. Sairasta.
Aika harvalla se.Ihmisillä on vapaa tahto.
Ja se vanhin versio aina.Väärä tulkinta. Raamatullinen tulkinta niin pitkä, eikä mahdu tähän. Jobin kirja pitää.lukea kokonaan, siinä on happy end.
Kyllä se vapaa tahto on kaikilla, mutta ihmiset eivät osaa käyttää sitä, kaikki eivät ole edes kuulletkaan siitä. Ihmiset haluaa mennä massan mukana, se on turvallisempaa.....Aika harvalla se.
Et ole lukenut Raamattua Etkä tiedä siitä mitään, näköjään. Suosittelen perehtymään asiaan ennenkuin lausuu mielipiteensä.E
En sanonut ettekö uskoisi jumalaan. En vain usko hyvään jumalaan. Jumala on raamatunkin mukaan pikkumainen, julma ja äkkipikainen. Ei mikään rakastava isähahmo.
-Se 2-vuotias on Taivaassa, missä on loputon ilo ja rauha. Miljoona kertaa parempi paikka kuin tää maapallo.
-Mummosi kuitenkin sai elää suht pitkän elämän. Suomen lääketieteen kivunlievitys sen sijaan on surkeaa syöpähoitojen kohdalla.
Itse pelkään kivuliasta syöpää, en haluaisi kokea sellaista viimeisinä vuosina.
Mutta en mä Jumalaa silti jonkun kipujakson takia olemattomana pitäis.
Mä koen nytkin Hänen läsnäolonsa. Joku ajallinen tuska verrattuna ikuiseen Taivaaseen jossa ollaan miljoona potenssiin miljoona vuotta...
....niin. Ihminen on huono suhteuttamaan asioita.
Jumala ei tuomitse ihmisiä palvonnan mukaaan, vaan jokaisen omalla mittapuullaan, muistaakseni ja jos perimätieto pitää paikkaansa.
Kuolema on kärsimystä eloonjääville, emme tiedä, mitä se on kuoleville.
En tiedä, miksi Jumala on laittanut maailmaan kivun ja säryn. Epätoivon ja pahan mielen. Hirmuisen määrän julmuutta ja sitä rataa.
Mutta silti täytyy kysyä, voisimmeko parantaa syövän tai keksiä paremmat kipulääkkeet, jos itse sitä tekisimme, emmekä sotisi ja haalisi muiden rahoja.. Kunnioittaisi valtaa yli muiden onnen.
Nii, ja tuska on aina suhteellista. Se ei ole ollut sitä samaa, mitä se on nykyisin. Syövän kanssa ei ole tarvinnut kärvistellä vuositolkulla, siihen on kuoltu paljon nopeammin.
Ymmärrän kyllä hyvin, mitä tarkoitat, että Jumala ei ole hyvä. Ja ei ehkä meidän mielestä olekaan. Oikeaa vastaustahan emme tiedä. Mistä me tietäisimme, mikä loppupeleissä on hyvää ja mikä on pahaa. Ei se silti vähennä sitä potutusta, että emme tiedä.
Oletko muuten ikinä miettinyt, mikä saisi kaiken kärsimyksen omalta kohdaltasi loppumaan, tai ettei kärsimystä tulisi? Meillähän on toi kuuluisa valinnan vapaus. Mitä tekisit, miten eläisit? Itse tulin siihen tulokseen, että miten tahansa elämäni järjestänkin, niin jotain surua sinne tulee kuitenkin.
No entä tahtoisinko surun otettavan pois? Jos en olisikaan rakastanut vanhempiani, en olisi surrut heidän kuolemaa. Olisinko ollut tyytyväinen, jos en olisi rakastanut. Näin, siinä on noidankehä, jota jotkut kutsuu elämäksi.
Eikös raamatussa sanota, että jumala kostaa isiensä teot vielä seitsemäntee polveen jälkeläisille? Joten ehkä tässä nyt sitten kärsitään jostain, mitä joku minun esi-isistäni teki joskus 1700-luvulla.Jumala ei tuomitse ihmisiä palvonnan mukaaan, vaan jokaisen omalla mittapuullaan, muistaakseni ja jos perimätieto pitää paikkaansa.
Ai happy end on se, että Jobin vaimo ja lapset kuolee, sitten Job menee uusiin naisimiin ja saa uudet lapset? Ne uudetko korvaa ne vanhat. Joo, kuolleet kai sitten pääsi taivaaseen, mutta ei itseäni kyllä kovin lohduttaisi uudet lapset, jos nykyiset kuolisi.Väärä tulkinta. Raamatullinen tulkinta niin pitkä, eikä mahdu tähän. Jobin kirja pitää.lukea kokonaan, siinä on happy end.
Kipu on merkki jostakin ja ilmoittaa: nyt riittää!Tai sit sulla on liian nykyaikainen kuva kärsimyksestä.
Entisaikaan ajateltiin että kipu ja kärsimys kuuluu elämään, nykyään se halutaan raivata pois - mikä tietty on ihmisen tehtäväkin, siihen pitää pyrkiä, mutta silloin kun ihminen ei siinä onnistu, niin ihmetellään.
Toiseen tai kolmanteen, ei seitsemänteen. Mikä toteutuu suvuissa aika hyvin: väkivallan, mitätöinnin tai alkoholismin haitat näkyvät usein lapsenlapsillekin asti.Eikös raamatussa sanota, että jumala kostaa isiensä teot vielä seitsemäntee polveen jälkeläisille? Joten ehkä tässä nyt sitten kärsitään jostain, mitä joku minun esi-isistäni teki joskus 1700-luvulla.
Juu on, ja mäkin oon kipuherkkä ihminen. Mutta kaikkea kipua ei elämästä saa pois.Kipu on merkki jostakin ja ilmoittaa: nyt riittää!
Tuota Job-ajattelua oli vielä 100 vuotta sitten. Jos sodassa kuoli lapsi, sitä surtiin, mutta ei surtu loputtomiin. Elämä jatkui.Ai happy end on se, että Jobin vaimo ja lapset kuolee, sitten Job menee uusiin naisimiin ja saa uudet lapset? Ne uudetko korvaa ne vanhat. Joo, kuolleet kai sitten pääsi taivaaseen, mutta ei itseäni kyllä kovin lohduttaisi uudet lapset, jos nykyiset kuolisi.
Kaikkivaltias, joka ei valtaansa jaa.Niin on
Jos joku asia on hyvin, sitä ei pidä muuttaa.Jos jokin asia hyväksytään, sitä ei yritetä korjata.
Se aurinko on ollut kauan sitten himmeämpi.Ja polttaa!
kärventääJa polttaa!
No kun ei ole mitään sellaista olentoa aikuisten oikeastiEi ole mitään hyvää Jumalaa.
Katsokaa ympärille. Koronaa, sotaa, kuolemaa. Elämme Helvetin kiirastulessa jo.