Miten ihminen voi haista niin hiton oksettavalle?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksu

Vieras
Eräs iiiiiso ihminen haisee aivan järkylle. Koko kotimme haisee nyt sille... kusen, hiivan, paskan ja hienkin sekoitus.
Vessa haisee hänen jälkeensä tälle joten tuleeko haju hänen "sieltä"!

Ikkunat auki joka suuntaan mut tää haju vaan on ja pysyy

YÖÖÖÖRK :O

Jos on kyseessä nais ihminen ja jo vaihdevuosi iässä syy saattaa löytyä hormoneissa. Vaihdevuosien hormoni muutokset saattaa hyvinkin muuttaa naisen ominaistuoksua.

Ei peseydy eikä vaihda vaatteita tarpeeksi usein. Onko hänellä joku sairaus, diabetes ehkä? Sekin aiheuttaa pahaa, happamanmakea, hiivaistakin hajua, jos sokeritasapaino ei ole kohdallaan.
Onko hän niin läheinen , että voisit jotenkin nätillä tavalla ottaa puheeksi tuon peseytymisjutun ja hygienian? Se on kyllä vaikeaa, edes lähiomaisilleen ei olisi helppoa puhua noin henkilökohtaisista asioista.

Tiedän. Yksi sukulaisnainen (nuorehko) haisee myös omituiselta. Hien ja pesemättömien vaatteiden sekoitukselta. Harvoin käy,mutta kyllä saa oikeasti kauan tuulettaa ja pestä, että saa sen hajun talosta pois...

Nuori ihminen ja käy suihkussa päivittäin. En pysty sanomaan asiasta.
Haju vaan pahenee jos menee vähänkään pidempi aika peseytymisestä mutta haisee heti suihkusta tultuaankin.
Oliskohan tuo diabetesta, haju on tosiaan imelä!

Ei sais sääliä ketään mut säälittää jos se ei itse haista ja kaikki muut TAKUULLA haistaa

Jos sillä on se haisemistauti, trimethylaminuria. Yleisin tyyppi siitä on että ihminen haisee mädälle kalalle tai vanhalle virtsalle, mutta voi haista myös ummehtuneelle, tai jopa ulosteelle. Haisee vaikka miten pesisi itseään, se on aineenvaihduntasairaus. Haju erittyy hien mukana ja ihohuokosista.

Kun minulla oli aikoinaan sytohoidot päällä, haisin jotain kuoleman ja yleisen käytävän väliltä.
Yksikään läheinen, ystävä tai tuttava tms. ei asiasta minulle maininnut vaan pysyivät rinnallani - ilmeenkään värähtämättä.
Sitä kutsutaan rakkaudeksi?

:)

Yrität tässä saada minut tuntemaan oloni paskaksi kun "haukun" toista ihmistä. Tää ihminen on tosi ihana ja tärkeä mutta tämä haju on aivan kamalaa :(
Kunpa tietäis miten auttaa

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Haju voi johtua myös muista sairauksista, kuin tuosta kalanhajusyndroomasta.

Esim. krooninen hikirauhastulehdus voisi olla kyseessä, kun on kerran ylipainoinen henkilö.

Kun minulla oli aikoinaan sytohoidot päällä, haisin jotain kuoleman ja yleisen käytävän väliltä.
Yksikään läheinen, ystävä tai tuttava tms. ei asiasta minulle maininnut vaan pysyivät rinnallani - ilmeenkään värähtämättä.
Sitä kutsutaan rakkaudeksi?

:)

Eiköhän sytostaattihoidoista nyt tulisi muitakin haittavaikutuksia kuin pelkkä haiseminen? Että ap olisi varmaan huomannut muutakin muutosta tuon ihmisen tilassa, jos sillä tällaista olisi?

Kauanko olet tuntenut hänet? Onko hän haissut aina noin, vai vasta lähiaikoina alkanut haisemaan?
Siinä kalanhajutaudissa haisee aina, ihan lapsesta asti ja murrosiässä hajuvaan pahenee. Siitä tuli joskus telkkarista dokkari.

[QUOTE="tota noin";26061751]Kauanko olet tuntenut hänet? Onko hän haissut aina noin, vai vasta lähiaikoina alkanut haisemaan?
Siinä kalanhajutaudissa haisee aina, ihan lapsesta asti ja murrosiässä hajuvaan pahenee. Siitä tuli joskus telkkarista dokkari.[/QUOTE]

On haissut niin kauan kuin tunnettu, 6v

Olen huomannut, että itse haisen todella kummalle silloin kun kilppariarvot on pielessä. Haju on semmonen tunkkasen imelä. En osaa oikein tarkoin sanoa mitä se haju muistuttaisia. Hyh, ja sit se kunnon hiki joka tulee esim. urheillessa on todella pistävä. Onneks bodysplas tuoksut vähän helpottaa ongelmaa silloin kun sit esiintyy.

Yksi merkillinen seikka nykyisessä terveydenhoidossa on se että lääkärit kirjoittavat virsatietulehduksiin liian lyhyitä antibioottikuureja. On kuin he vartavasten kehittäisivät antibiooteille vastustuskykyisiä bakteerikantoja. Koska ihmiset on opetettu "pelkäämään" lääkäreitä he eivät uskalla hakea uutta lääkekuuria vaikka sellaisen tarvitsisivat. Näin heidän elimistönsä on jatkuvassa hälytystilassa ja bakteerien hyökkäyksen kohteena. Jokainen kroonista viertsateitulehdusta sairastava tuntee oman kehonsa reaktiot ja tietää milloin lääkeuuri loppuu kesken. Toistuvasti liian lyhyet kuurit lannistavat ihmisen ja hän tyytyy kestämään kivut kunnes joutuu munuaistautipotilaaksi bakteerien vallatessa ylimmät virtsatiet. Ei voi kuin ihmetellä tätä bakteerien suosimista. Onko lääkäreillä sopimus jonkun lääkefirman kanssa että pitää olla tiety menekki ja sen takaamiseksi pidetään näitä reservejä. EIKÖ LÄÄKETIETEEN TARKOITUS OLE TAISTELLA JA NUJERTAA HAITALLISET BAKTEERIT TAI SELLAISEKSI JONKUN ELIMISTÖSSÄ ÄITYVÄT?

On tietysti monta syytä miksi kukin haisee, esim. iän myötä meidän jokaisen ominaistuoksu muuttuu. Ja ihminen itse tuntee sen myös. Minulla on alkamassa vaihdevuodet ja on kilpirauhashaastetta ja nyt todettiin kohonneet sokeritkin. Vaikka kuinka peseydyn ja vaihdan 2x vuorokaudessa vaatteet, on outo, ennen kokematon haju. Heitän joitakin vaatteita pois ja ostan uusia. Käytän tuoksuja, mutta mikään ei peitä ihme haisua. Yritän kaikkeni, mutta mikään ei taida riittää. Olen jopa ajatellut, että vika on nenässäni. Mutta ei ole. Olen tulossa mummoksi. Haisen mummolle.