Miten ihmeessä tavalliseen verhotankoon saa laitettua paneliverhot limittäin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ajattelin hommata erillisiä panelitankoja, jotka kiinitetään verhotankoon, mutta sitten huomasin, että ripustustankoja ei voi laittaa ylhäältä päin vaan on pujotettava verhotangon päästä.
No, jos pujotan sen verhotangon päästä ja laitan sitten toisen paneliverhon varsinaiseen verhotankoon, en saakaan enää ripustustankoon laitettua verhoa toisen taakse limittäin vaan ne jäävät vierekkäin.
Sama ongelma jos ostan myös toisille verhoille ripustustangot, niitä ei saa limittäin jos niitä ei saa laitettua päältä verhotankoon.
On siis pakko olla tuplatangot??

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Ei mitenkään. Siihen tarvitaa kaksi tankoa tai sellainen toiseen tankoon ripustettava pikkutanko.

Sais helposti jos ripustustangot olis tangon päältä (ylhäältä) laitettavia eikä siis tangon päästä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mitenkään. Siihen tarvitaa kaksi tankoa tai sellainen toiseen tankoon ripustettava pikkutanko.

Sais helposti jos ripustustangot olis tangon päältä (ylhäältä) laitettavia eikä siis tangon päästä... :(

Mä en kyllä valitettavasti ymmärtänyt tätä selostusta. Minkä sais helposti? :D

mutta minä laitan ne niin että laitan eken verhon pikkutangon pään verhotangolle, sitten toisen verhon pikku tangon ja laitan sen verhotangolle ja slopuksi ekan verhon pikkutangon toisen pään verhotangolle ja viimeksi toisen verhon pikkutangon toisen pään verhotangolle. hemmetti että vaikea selittää mutta tuollai minä laitan ne limittäin.

http://www.jotex.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=42598&productId=199893&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Joo toi ois muuten hyvä (lenkit tarpeeksi avonaiset), mutta tanko on liian lyhyt :( Pitäis olla 60cm, että tulee tarpeeksi limittäin toisen verhon kanssa, joka 40cm leveä.
Siinä vieressä oli 60cm tanko, mutta siinä nuo lenkit on taas liian umpinaiset :(

Alkuperäinen kirjoittaja vaikea selittää:
mutta minä laitan ne niin että laitan eken verhon pikkutangon pään verhotangolle, sitten toisen verhon pikku tangon ja laitan sen verhotangolle ja slopuksi ekan verhon pikkutangon toisen pään verhotangolle ja viimeksi toisen verhon pikkutangon toisen pään verhotangolle. hemmetti että vaikea selittää mutta tuollai minä laitan ne limittäin.

tossa ne pikkutangot joista puhin siis jotex linkissä tuolla ylempänä.^^^

Alkuperäinen kirjoittaja vaikea selittää:

Niin mutta mulla onkin ekat (tai toiset, ihan miten vaan) verhot laitettu suoraan verhotankoon ei siis ripustustankoon.

http://www.jotex.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=42598&productId=199893&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Joo toi ois muuten hyvä (lenkit tarpeeksi avonaiset), mutta tanko on liian lyhyt :( Pitäis olla 60cm, että tulee tarpeeksi limittäin toisen verhon kanssa, joka 40cm leveä.
Siinä vieressä oli 60cm tanko, mutta siinä nuo lenkit on taas liian umpinaiset :(

Voisko tuon laittaa siihen toisen verhon päälle? Mä en taaskaan ymmärtänyt, että mitä tarkoitit tuolla tarpeeksi limittäin jutulla. :D Varmaan mun ällissä vikaa. Laittaisin ensin verhon verhotankoon ja sitten ripustaisin siihen eteen tai taakse tuon pienen tangon. Sitä voisi siirtää niin, että toista verhoa näkyy sopivasta. Tietysti, jos sulla ei ole 40 cm leveä verho, niin ei käy.

Voisko siitä toisesta mallista taivuttaa lenkkejä avonaisemmaksi?

Tuohon pikkutankoon laitettavan verhon voi siis laittaa toisen verhon päälle tai alle, koska tangon pitäisi mahtua oikean verhotangon ja seinän väliin. Löytyy näköjän eri kokojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ompele kaksi paneliverhoa limittäin toisiinsa kiinni ylhäältä ja tee uusi yhtenäinen tankokuja

Ei toimi, kokeiltu on. Verhot jää alhaalta repsottamaan rumasti. Pitäis ommella koko matkalta alas asti.

Tuohon pikkutankoon laitettavan verhon voi siis laittaa toisen verhon päälle tai alle, koska tangon pitäisi mahtua oikean verhotangon ja seinän väliin. Löytyy näköjän eri kokojakin.

Korjaan: voi laittaa siis verhotangon eteen tai taakse.

Voisko tuon laittaa siihen toisen verhon päälle? Mä en taaskaan ymmärtänyt, että mitä tarkoitit tuolla tarpeeksi limittäin jutulla. :D Varmaan mun ällissä vikaa. Laittaisin ensin verhon verhotankoon ja sitten ripustaisin siihen eteen tai taakse tuon pienen tangon. Sitä voisi siirtää niin, että toista verhoa näkyy sopivasta. Tietysti, jos sulla ei ole 40 cm leveä verho, niin ei käy.

Voisko siitä toisesta mallista taivuttaa lenkkejä avonaisemmaksi?

Limittäin siis niin että alimmäinen verho on osittain etummaisen takana. Eihän niitä paneliverhopareja vierekkäinkään laiteta.
Kirjoitit "Laittaisin ensin verhon verhotankoon ja sitten ripustaisin siihen eteen tai taakse tuon pienen tangon."
Noinhan mäkin sitä just ajattelin, mutta ei se onnaa jos ripustustangon lenkurat niin umpinaiset ettei niitä saa kuin tangon päästä laitettua.
Ehkä tuon isomman ripustustangon lenkkejä sais tosiaan taivutettua avonaisemmaksi...?

Jos sulla on mies ja pihdit tai edes jompi kumpi, niin uskoisin taivuttamisen onnistuvan. Kysy vaikka myyjältä, että onko kokomuksia asiasta eli miten jäykkää materiaali on.

Yhteistyössä