miten ihmeessä saan töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
miten ihmeessä saan töitä, oman alan töitä ei oikein ole tarjolla. Muihin töihin en ole päässyt. yritystä jo vuosi kohta. olen niin surullinen tämän takia.

piilotyöpaikat hakuun, luet esim lehdestä, jos joku firma aikoo laajentaa tms ja soitat sinne ja laitat hakemuksen, vaikkei oiskaan paikkoja just nyt auki. ite oon näin saanu monta paikkaa. nykysen sain kävelemällä yritykseen sisään, vakkaripaikan sain. sitten haet tietenkin kaikkia paikkoja.

Hommatkaa järkkärikortti. Kesäisin keikkaa ympäri suomea ja arkisin ravintoloissa

just kahtelin viikkarin hakemusta:

Meillä on jatkuva tarve JÄRJESTYSMIEHISTÄ lyhytaikaisiin sijaisuuksiin laivoillemme. Voidaksesi työskennellä järjestysmiehenä tulee sinulla olla vähintäin järjestyksenvalvojan peruskurssi sekä siihen liittyvät voimankäyttö- sekä kaasusumutinkoulutuksen yleinen osa. Sinulla on aikaisempaa työkokemusta alalta. Kielitaito kutakuinkin sujuva suomi sekä ruotsi. Sinulla täytyy olla voimassa oleva lääkärintodistus meripalvelua varten voidaksesi työskennellä merillä.

Mä sain Varamiespalvelun kautta - NOPEESTI. Keikkahommaa tosin vaan, mutta torstaina illalla yhdeksältä laitoin avoimen hakemuksen netissä, perjantaina soittivat jo ennen kymmentä, kävin haastattelussa puolelta päivin ja lauantaina eka keikka. Mun 2 ystävälle ja miehelle Varamiespalvelun keikat on poikineet vakkariduunin.

ja sitkeetä hakua päällä kaikkiin mahdollisiin avoimiin paikkoihin! Mä laitoin yli 10 hakemusta ja nyt jo yksi haastattelu takana! :D Tuskin pääsen, mutta kokemus lisää siitäkin!

Ei auta muuta kuin ahkeruus. Sinun tulee PÄIVITTÄIN seurata avoimia työpaikkoja työkkärin sivuilta ja muilta työnhakusivuilta. Lisäksi ilmoittaudut kaikkiin mahdollisiin rekryfirmoihin (Varamiespalvelu, Adecco, Eilakaisla, Manpower jne.) listoille ja seuraat myös niiden firmojen hakuja joka päivä. Usein työpaikat voivat mennä päivässä tai parissa varsinkin rekryfirmojen kautta, joten kannattaa olla aktiivinen.

Lisäksi otat yhteyttä kaikkiin sinua kiinnostaviin ja lähellä sijaitseviin yrityksiin mieluiten henkilökohtaisesti. Etsi myös netistä ja puhelinluetteloista ym. lisää yrityksiä ja paikkoja, joista voisit kysellä. Voit ottaa yhteyttä myös entisiin työnantajiisi (jos teit työsi hyvin) ja kysellä, olisiko heillä vinkkiä työnhakuun. Usein "puskaradio" tuo parhaat vinkit työpaikoista. Kuuluta siis työttömyyttäsi myös sukulaisille, ystäville ym.

Kirjoita CV ja hakemus jokaiseen paikkaan erilaiseksi ja korosta juuri siinä työssä tarvittavia taitoja ja ominaisuuksiasi. Jos olet epävarma oikeinkielisyydestä/kirjoitusvirheistä, tarkistuta hakemus jollakin asiantuntijalla. Itse heitän heti sellaiset hakemukset pois, joissa on kirjoitusvirheitä (useita!), sillä tällä alalla ei voi mitenkään suvaita kirjoitusvirheitä tai tönkkökirjoitusta.

Työnhaku on kokopäiväistä puuhaa. Itse hain noin 30 paikkaa ennen kuin sain nykyisen työpaikkani ja sekin oli vielä vähän. Suurin osa hakemistani paikoista löytyi täysin muita kanavia pitkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä sain Varamiespalvelun kautta - NOPEESTI. Keikkahommaa tosin vaan, mutta torstaina illalla yhdeksältä laitoin avoimen hakemuksen netissä, perjantaina soittivat jo ennen kymmentä, kävin haastattelussa puolelta päivin ja lauantaina eka keikka. Mun 2 ystävälle ja miehelle Varamiespalvelun keikat on poikineet vakkariduunin.

ja sitkeetä hakua päällä kaikkiin mahdollisiin avoimiin paikkoihin! Mä laitoin yli 10 hakemusta ja nyt jo yksi haastattelu takana! :D Tuskin pääsen, mutta kokemus lisää siitäkin!

No näin nimenomaan...toi on niin nopea tapa työllistyä ja sitten siinä on vielä extrana että jos tekee vaan sitä keikkaa niin voit todella päättää että teetkö tällä viikolla töitä vai et.
Ja sitten on mahdollisuus saada just se vakipaikka johonkin firmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja wicer:
Alkuperäinen kirjoittaja haha:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
työkkärin kautta?

tämä on varmaan vitsi?

Nuoren iän puolesta hän ei ilmeisesti tiedä mistä puhuu. :) sori vaan, mutta työkkäristä viimeiseksi sais töitä.

Joo, työkkäri on kyllä viimeinen paikka mistä kannattaa odottaa mitään työpaikkaa. Mutta tosiaan, nuori kun flow87 on (oletan, että on -87 syntynyt )...

Jos ei nyt löydä töitä itselleen niin koska sitten?
Seuraavat pari vuotta Suomella menee taloudellisesti huonommin joten työnsaanti on vaikeampaa jollei jopa mahdotonta...

Yhteistyössä