Miten ihmeessä saan taas maidon riittämään?

NäkymätönNinni

Aktiivinen jäsen
12.11.2004
1 017
0
36
Poju on nyt 3kk ja viime keskiviikkoon asti riitti oma maito hyvin. Sit keskiviikkona olin sappileikkauksessa ja sen jälkeen ei oo enää oma maito riittäny. Tuntuu, ettei maito nouse enää samalla lailla. Olin vuorokauden imettämättä nukutuksesta johtuen ja lypsin tietty sinä aikana maidon pois. Nyt on pitäny joka päivä antaa lisäksi maitoa pakastimesta tai korviketta ja haluasin pois siitä kierteestä äkkiä! :/
Voiko tuo leikkaus tosiaan vaikuttaa näin paljon? Ja pitääkö mun vaan tyytyä siihen, et lisämaitoa tarvitaan? :(

Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Poju on nyt 3kk ja viime keskiviikkoon asti riitti oma maito hyvin. Sit keskiviikkona olin sappileikkauksessa ja sen jälkeen ei oo enää oma maito riittäny. Tuntuu, ettei maito nouse enää samalla lailla. Olin vuorokauden imettämättä nukutuksesta johtuen ja lypsin tietty sinä aikana maidon pois. Nyt on pitäny joka päivä antaa lisäksi maitoa pakastimesta tai korviketta ja haluasin pois siitä kierteestä äkkiä! :/
Voiko tuo leikkaus tosiaan vaikuttaa näin paljon? Ja pitääkö mun vaan tyytyä siihen, et lisämaitoa tarvitaan? :(

Luotat itseesi, että maito riittää. Jos kaiken aikaa epäilet mielessäs sen riittävyyttä, tekee elimistö kepposet ja sitten sitä ei ainakaan nouse. Yksi keino mitä voi myös koittaa on juoda kotikaljaa. Se ainakin minulla itsellä lisäsi maidon tuotantoa.

Kun ei se nyt riitä oikeesti! Äskenkin imetin, mut lopulta piti antaa korviketta, kun poju huusi jo suoraa huutoa, kun ei riittävästi saanu. Pullosta veti 80ml niinku ei ois ikinä ruokaa saanu.
Saa kerran kaks päivässä tuota korviketta, kun muuten huutaa nälkäänsä, muuten imetän, mutta haluaisin eroon koko korvikkeesta..
Ehkä se taas pikkuhiljaa nousee paremmin, kun kivut vielä hellittää..