Miten hoitaisitte tällaisen asian?!

Laulava salapoliisi

Aktiivinen jäsen
25.08.2006
4 271
0
36
Kyse on silmälaseista ja niiden sopimattomuudesta...

Ostin uudet silmälasit. Olen niitä nyt yrittänyt pitää 3 päivää, eikä siitä tule mitään :/ Pää särkee ja tulee huono olo. Tuntuu, ettei se näkökenttä ole jotenkin kohdallaan, enkä muutenkaan näe niillä kunnolla.
Koskaan aiemmin ei tällaista ole ollut ja laseja olen sentään käyttänyt kohta 25 vuotta :whistle:

Ja toinenkin "vika" löytyy... tilasin ohennetut muovilinssit ja sellaiset ne eivät sitten olekaan :/ En hakiessani katsellut niitä niin tarkaan, mutta kotona huomattiin ero oikein selvästi. Piti olla samanlaiset linssit kuin vanhoissa laseissa. Ja kuitenkin lasien hinta oli n. 500 euroa.

No pitkä selitys, mutta olen mietiskellyt kuinka asian hoitaisin opitkkoliikkeen kanssa?! Löytyisikö neuvoja?

Oliskohan noilla mennyt paperit jotankin sekaisin, ja sulle tullutkin linssit jonkun muun vahvuuksilla, ja hionnalla? Pakkohan sinne on mennä asiaa kyselemään, jos ei pysty pitämään. Mulla myös lasit ja piilarit, mutta se etu että oon 10-vuotiaasta asti asioinut samassa liikkeessä, niin ovat niin tuttuja että kehtaisin mennä kysymään...

Tuo sopimattomuus voi johtua ihan siitä että kehykset on huonossa asennossa, joten sinne optikkoliikkeeseen väännättämään niitä kehyksiä. Samalla voi tarkistaa sen linssien paksuudenkin, näkevät kyllä koneelta millaiset linssit on tilattu.
Mutta jos sulla on kovin erimalliset tai pienemmät kehykset nuo uudet vanhoihin verrattuna, niin se linssi näyttää sen takia paksummalta vaikka olisikin ohennettu linssi.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Tuo sopimattomuus voi johtua ihan siitä että kehykset on huonossa asennossa, joten sinne optikkoliikkeeseen väännättämään niitä kehyksiä. Samalla voi tarkistaa sen linssien paksuudenkin, näkevät kyllä koneelta millaiset linssit on tilattu.
Mutta jos sulla on kovin erimalliset tai pienemmät kehykset nuo uudet vanhoihin verrattuna, niin se linssi näyttää sen takia paksummalta vaikka olisikin ohennettu linssi.

Ei voi johtua kehyksen mallista, kun ovat molemmat tuollaisia "hengettömiä".
Luulen, että voisi johtua just hionnasta?!

Ensin tarkistuttaisin, että silmälasien vahvuudet ja muut mitat vastaavat alunperin tilattuja laseja.

Lisäksi kävisin optikolla uudelleen tarkistuttamassa näköni, kenties silmälasien vahvuudet on valittu väärin?
Itselläni silmälääkärissä käynnin jälkeen valitut vahvuudet hieman epäilyttivät ja pyysin ennen lasien tilausta vielä optikon määrittämään vahvuudet uudelleen ja ne muuttuivat.

Mun isälle kävi pari viikkoa sitten samoin.. melkein 3000? oli laseistaan+kehyksistään maksanut eikä sitten voinutkaan käyttää niitä.. iskälle tuli moniteholinssit eikä se nähnyt niillä ollenkaan kauas.. takaisin liikkeeseen se ne vei ja nyt täytyy sitten odotella uusia..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensin tarkistuttaisin, että silmälasien vahvuudet ja muut mitat vastaavat alunperin tilattuja laseja.

Lisäksi kävisin optikolla uudelleen tarkistuttamassa näköni, kenties silmälasien vahvuudet on valittu väärin?
Itselläni silmälääkärissä käynnin jälkeen valitut vahvuudet hieman epäilyttivät ja pyysin ennen lasien tilausta vielä optikon määrittämään vahvuudet uudelleen ja ne muuttuivat.

Minusta tuntuu jotenkin, että siellä liikkeessä ollut myyjä on sekoittanut vähän asioita. On aika uusi, eikä millään lailla kouluttautunut (yhtään väheksymättä). Niin pikaiseen katsoi keskikohdankin... Moneen kertaan vielä tilatessani kysyin, että ovathan varmaan ohennetut. Voi kakka :kieh:
Niin ja sitten tää liike on tuttu...ihan vieraaseen olisi paljon helpompi mennä tekemään reklamaatiota :D

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Mun isälle kävi pari viikkoa sitten samoin.. melkein 3000? oli laseistaan+kehyksistään maksanut eikä sitten voinutkaan käyttää niitä.. iskälle tuli moniteholinssit eikä se nähnyt niillä ollenkaan kauas.. takaisin liikkeeseen se ne vei ja nyt täytyy sitten odotella uusia..

3 TUHATTA euroa, tosi kalliit lasit :0 Mulle nuorena tuli kans linssit joilla en nähnyt mitään, oli hiottu väärin

Kotihengetär, ethän vain imetä tai ole raskaana ja onhan ko. asioista riittävän pitkä aika. Juri yhtenä päivänä oli juttua, ettteivät kaikki tiedä eivätkä kaikki optikot opasta siinä, ettei raskaus- ja imetysaikana eikä välittömästi niiden jälkeen pidä hankkia laseja, koska hormonitoiminta vaikuttaa näkökykyyn!

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:

Kuinka muka lasit voivat maksaa 3000 ?? Kehysten täytyy olla timantein koristeltua platinaa... Vai olisiko isäsi puhunut markoista?

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Kotihengetär, ethän vain imetä tai ole raskaana ja onhan ko. asioista riittävän pitkä aika. Juri yhtenä päivänä oli juttua, ettteivät kaikki tiedä eivätkä kaikki optikot opasta siinä, ettei raskaus- ja imetysaikana eikä välittömästi niiden jälkeen pidä hankkia laseja, koska hormonitoiminta vaikuttaa näkökykyyn!

Voi kääk :o Siis imetänhän minä vielä tuota pikku-ukkoa. Tutusta liikkestä ostin ja tietävät siellä, että meillä on pieni. Joko kelleen ei ole tullut mieleen tai halusivat vaan myydä lasit ;) Yhä edelleen en noilla laseilla mitään näe, vaikka tuskin se siitä mihinkään muuttuisikaan.

Vielä en ole ehtinyt siellä käydä. Pakko siirtää huomiselle, kun tänään en pääse :/

Minä 15-vuotisen lasienkäyttöhistoriani aikana jouduin kerran lasit uusimaan, kun eivät kertakaikkiaan sopineet. Maisema vääntyi ja päätä särki. Menin vain liikkeeseen takaisin, ja kerroin asian olevan näin.

Ei mitään mutinoita tullut, ihminen on erehtyväinen ja syynä voi hyvinkin olla vaikka optikon epäselvästi tekemä ja lasiliikkeen väärin tulkitsema vahvuusmerkintä. Vaikkapa.

Rohkeasti asiaa oikaisemaan, imetit tai et :)

Puolvuotta pitäs ainakin olla synnytksestä, vai oliko imettämisen lopettamisesta että silmät ovat taas *normaalitilassa*, sitä ennen ei kannata laseja laittaa. paitsi jos aikoo jatkuvasti raskautua ja imettää :D

Eihän tuo nyt ole iso juttu. Meet sinne ja ihan asiallisesti kerrot ongelman. Jos olet vakkari niin sitä suuremmalla syyllä ovat halukkaita korjaamaan asian. Tuskin se riitelyksi menee. Selviää varmaan ihan puhumalla. Ehkä on sattunut kämmi jonka on yksin heidän ja sen huomaavatkin.

Eihän tuo nyt ole iso juttu. Meet sinne ja ihan asiallisesti kerrot ongelman. Jos olet vakkari niin sitä suuremmalla syyllä ovat halukkaita korjaamaan asian. Tuskin se riitelyksi menee. Selviää varmaan ihan puhumalla. Ehkä on sattunut kämmi joka on yksin heidän ja sen huomaavatkin.

Eihän tuo nyt ole iso juttu. Meet sinne ja ihan asiallisesti kerrot ongelman. Jos olet vakkari niin sitä suuremmalla syyllä ovat halukkaita korjaamaan asian. Tuskin se riitelyksi menee. Selviää varmaan ihan puhumalla. Ehkä on sattunut kämmi joka on yksin heidän ja sen huomaavatkin.

Yhteistyössä