Miten hoitaa ero "hyvin" kun liitossa 3 lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miraelina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miraelina

Vieras
Olo on lamaantunut. Mies otti ja lähti. Jätti 3 lasta ja kaiken muun kuningas alkoholin takia. Lapset kyselee isänsä perään enkä osaa vastata mitään kun häntä ei ole näkynyt. Miten hoidetaan ero siististi niin ettei lapset kärsi enempää? Olen itsekin aivan rikki ja nyt vanhin lapsi yrittää ottaa hoivaajan roolin. Hänelle olen sanonut ettei munulla ja teillä lapsilla ole hätää. Asiat järjestyy ja äiti ja isä rakastaa teitä lapsia. Ei tarvitse murehti, nämä ovat aikuisten murheita.

Ole onnellinen lastesi ja itsesi takia , kun miehesi jätti teidät alkoholin takia.

Alkoholismi, läheisenkin ihmisen, tappaa tunteet.

Aina olet joutununt katselemaan sitä.

Ole helpottunut!

Anna itkun tulla.

Älä suostu yhteishuoltajuuteen, vaadi yksinhuoltajuus alkoholismin takia.

Yleensä mies suostuu .

Teette säännöt selviksi.

Itse en voinut luottaa mieheen ,jos lapset olisivat mneet loksensa.

Voi jättää lapset yksinkin viinan takia.

Pyydä valvotut tapaamiset, jos et halua itse olla mukana.

Ja vaadi että nähdessä on selvinpäin.

Pääset yli kyllä.

Voimahaleja!

Teidän elämänne tulee olemaan paljon laadukkaampaa ilman juopottelevan miehen katselua.

Itse aikoinaan jouduin katsomaan juoppoa isää.

En halua samaa omille lapsille.

Olen pahoillani puolestanne. Raadollisia ovat nämä elämän kuviot ja viina vie ihmisiä mennessään. Miehesi teki kuitenkin päätöksensä, surullisinta on että lapsesi saavat siitä kärsiä. Mutta sinä pärjäät! Olet jo hyvin vastannut lapsillesi että huolehdit heistä (vaikka varmasti pelottaakin!). Onko sinullla mitään tukiverkkoa? Isovanhempia (lasten), ystäviä? Miten talous? Varaa tarvittaessa aika pankkiin neuvotteluun jossa käytte virkailijan kannssa lävitse tulot ja menot. Sitten tarvittassa tukia hakemaan sos.puolelta, älä sitäkään harmittele, jos näin käy. Sinä ansaitset kaiken tuen mitä yhteiskunnalla on tarjota, kasvatathan yksin kolmea uutta veronmaksajaa. Voimia ja halauksia sinulle!

[QUOTE="Äitee";24878015]Olen pahoillani puolestanne. Raadollisia ovat nämä elämän kuviot ja viina vie ihmisiä mennessään. Miehesi teki kuitenkin päätöksensä, surullisinta on että lapsesi saavat siitä kärsiä. Mutta sinä pärjäät! Olet jo hyvin vastannut lapsillesi että huolehdit heistä (vaikka varmasti pelottaakin!). Onko sinullla mitään tukiverkkoa? Isovanhempia (lasten), ystäviä? Miten talous? Varaa tarvittaessa aika pankkiin neuvotteluun jossa käytte virkailijan kannssa lävitse tulot ja menot. Sitten tarvittassa tukia hakemaan sos.puolelta, älä sitäkään harmittele, jos näin käy. Sinä ansaitset kaiken tuen mitä yhteiskunnalla on tarjota, kasvatathan yksin kolmea uutta veronmaksajaa. Voimia ja halauksia sinulle![/QUOTE]

Kiitos vastauksista.
Yksinhuoltajuutta vaadin ensin mieheltä, jos ei suostu, saan sen muita teitä varmastikin. Pelottaa kamalasti, ahdistaa, itkettää ja välillä olen vain helpottunut tai vihainen miehelle. Lasten isovanhemmat ovat luvanneet auttaa kaikin tavoin, mutta silti pelottaa miten pärjään lasten kanssa. Talous niin hyvin mallillaan että ensi viikolla saan jo toimeentulotukea. Mies ostaa minut ulos omakotitalostamme joten en jää aivan tyhjän päälle.

Tällähetkellä tuntuu toivottomalta mutta eiköhän tästä selviä. :( Lasten takia en halua enää yrittää miehen kanssa. Surettaa kun tämä on nyt lopullista eikä siihen hyvään mitä meillä on ollut, ole enää mahdollista palata. :(

Tsemppiä! Ja usko pois lapsesi kyllä selviävät! Kerro heille ja älä anna lapsesi huolehtia. Keskustelu on avainsana lasten kanssa. He käsittelevät asian omalla yksinkertaisella tavallaan ja et saa antaa lastesi alkaa huolehtia liikaa. Uskon, että pärjäätte :) On kuitenkin oikein, että lapsesi saavat säilyttää suhteen isäänsä niissä mitoissa, kun se on turvallista lapsille. Muistakaa myös pitää riita tilanteet poissa lasten silmistä. :)

Yhteistyössä