Miten helpoiten sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en taasen ymmärrä tuollaista lusmuilua ollenkaan. Sen vuoksi sitten niidenkin sairaslomia, jotka oikeesti on sen tarpeessa, annetaan esim. 2 viikon pätkissä.

Ihan sama kun ärsyttää ne ihmiset, jotka käyttää hyväkseen sitä, että saikulla voi omasta ilmoituksesta olla 3 päivää. Joidenkin kohdalla tiesin, että krapulapäivät oli sitten aina noita pinnauspäiviä.

Miksi hakea sairaslomaa jos oikeaa syytä ei ole? No mutta vastaus kuitenkin kysymykseesi, niin minä sain sairaslomaa raskauden alussa, koska oli niin kauhea pahoinvointi ja juoksin vessassa oksentamassa ihan yhtenään ja varsinkin, kun elintarvikkeiden kanssa tekemisissä niin eipä ole kovinkaan hygieenistäkään.

Kivaa lukemista... Multa napsahti selkä ihan oikeasti tässä keväällä. Lääkäri kirjoitti 2 vkoa sairaslomaa, josta pidin 4 päivää (todellakin pötkötin koko ajan, istuminen oli ihan yhtä helvettiä ja seisominenkin tuntui hetken päästä pahalta). Meillä on kiirettä töissä, enkä halunnut "lusmuilla" vaan tulla kuntoon...

Ihmekös selkäkivun kanssa taistelevia katsotaan kieroon...

Mä sanoin ihan suoraan viimeisellä työviikolla työterveyslääkärille, etten jaksa enää. Kirjoitti saikkua sen viikon ja sillä hyvä. Työ on pitkälti seisomista ja kävelyä. Lisäksi työmatkat tuottivat ongelmia, oli todella epämukavaa ajaa autoa (70km/suunta)

juu ja tuolla menolla se yhteiskunta elättää varmaan sitten sen sun suurperhees ethän sinä viitsi käyttää ehkäisyäkään kun lapsenteko on ilmaista. mä en tajua tuollaisia lusmuilijoita jotka ottaa saikkua ilman syytä.sitten kun jäävät työttömäksi vievät lapsensa hoitoon koska se on rahallisesti kannattavampaa, yhteiskunta maksaa! mutta kuinka kauan jos kohta puolet työväestöstä odottaa että kaikki tuodaan kultatarjottimella eteen, vaikka ei itse viitsi edes sormeaan napsauttaa oman elantonsa eteen.
sairausloma on tarkoitettu SAIRAILLE, ei ole ihme jos lääkärit eivät meinaa myöntää lomaa niillekään jotka ovat OIKEASTI KIPEITÄ, koska tuollaiset XXXX:t käyttävät sitäkin saavutettua etuutta hyväkseen

Alkuperäinen kirjoittaja v... lusmut:
sairausloma on tarkoitettu SAIRAILLE, ei ole ihme jos lääkärit eivät meinaa myöntää lomaa niillekään jotka ovat OIKEASTI KIPEITÄ, koska tuollaiset XXXX:t käyttävät sitäkin saavutettua etuutta hyväkseen

Aika lailla samoilla linjoilla. Tiedän myös yhden tapauksen joka käyttää häikäilemättä hyväkseen tätä systeemiä. Väärin on, tulee työnantajalle kalliiksi kun pitää maksaa tuplapalkka ja vielä työt kärsii. Jonkun ne poissaolevan työt on tehtävä...

Mä jäin ekan kerran saikulle rv 17 suppareiden takia ja sen jälkeen sitä tuputettiin koko ajan,en vain ottanut ennekuin rv 25 jäin lopulliseti pois töistä koska supparit oli tehnyt tehtäviään.Tyttö syntyi 34+2.Ja siivoustyössä olin josta tykkäsin todella paljon ja mua niin vitutti maata vaan himassa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Valeria:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisi:
Alkuperäinen kirjoittaja Valeria:
Sanot ettet yksinkertaisesti jaksa.

Joo ei todellakaan toimi, testattu on.

Siis kyllä mie sain raskaana ollessani tolla syyllä sairaslomaa, kun en oikeesti enää jaksanu. Kokoajan vaan itkee pillitin. Siis en mitenkään lusmuilu mielessä sairaslomaa hakenu =)

Tuo on sellanen syy, että huomaa helposti jos yrittää vaan saada sairaslomaa. Lähdin joskus töistä kesken päivän. Menin vaan pomolle sanomaan, etten pysty olemaan, enkä ainakaan uskalla trukkia ajaa. Vilkaisi vaan ja kysyi, pääseekö joku hakemaan, en näytä kovin hyvältä :flower:

Yhteistyössä