Miten helkutin pitkään tuo äitiyspakkaus on ollu kierrossa??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja +
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se itse asia vaan se miten sen muotoilee...

Sun aloituksesta tulee hieman ylimielinen "ihan paskaa, haluan parempaa" kuva.

Ehkäpä vertaus pula-aikaan ei ole oikea tässä kohtaa, joo, ei ne kaikki vaatteet silmiä hivele mutta kiitollisena otan ne tarvittaessa vastaan.

Hö, ei suinkaan semmonen tarkotus ollut. :/ Kyllä jopa mulla ensikertalaisena on aivan tiedossa, että tuo paketti on todella arvokas ja niin kuin sanoin, niin nuo muut jutut on vielä nättejäkin. Ja edelleen; kiitollisena otan paketin vastaan, oli se sitten tämä tai seuraava. Ei todellakaan ollut tarkoitus, että tästä haalariasiasta tarvitsee paisutella. Ja vastauskin löytyi siihen minun asiaani eli se, että pakkaus siirtyy nyt siihen vuosittaiseen ja siksi sitä on nyt näin pitkälle venytetty.

Järkyttää kuitenkin, miten valmiita tämän palstan henkilöt on hyökkäämään ja ilkeilemään...

"Mutta mitä mieltä olette, pitäisikö äitiyspakkauksen vaihtua tiuhempaan? Eikö tässä ole jo riski, että lähekkäin syntyvät sisarukset saavat saman pakkauksen?"

Vitun karmea riski !!!!

Mua taas vähän vaivaa, kun se äippäpakkauksen talvihaalari oli mun talvivauvalle ihan väärän kokoinen. Jäi käyttämättä. Oliskohan mitenkään mahdollista, että sais joko kesä- tai talvivauvapaketin?

Minua taas harmittaa se, että talvipuku on niin iso. Meillä on ollut kaks äp:n toppapukua ja siinä vaiheessa ku ne olis olleet sopivia lapsille on ne olleet jo sen ikäisiä, että ei niitä oikein ole voinut käyttää. Niissä ku ei ole ollut kosteudenpito-ominaisuuksia.

Eli pienempää kokoa toivoisin jatkossa äp:n toppapuvulle. Meillä ei tosin itsellä tule olemaan enää käyttöä sellasille.

Aika kiittämättömältä inisijältä ap kuulostat. No, vielä voi tulla vaikka keskenmeno, niin ei tarvi pukea lasta pula-ajan haalariin. Eikä tule riskiä kahdesta samanlaisesta pakkauksesta... Ole kiitollinen raskaudestasi ja Suomalaisesta äitiyspakkauksesta, jotka saat LAHJANA! Kaikilla ei ole yhtä hyvin asiat.

Minua vaivaa ainoastaan se että joku sanoo pakkauksen olevan pettymys. Kaikki tavarat ovat nähtävillä kelan sivuilla joten miten voi olla yllätys mitä sieltä tulee?

KUKA TEITA VALITTAJIA PAKOTTAA OTTAA KOK AITIYSPAKETTIA, OSTA kaupasta se mika miellyttaa.Kukaan ei pakota sinua pukemaan lastasi samoin kuin kaikki muutkin vuoden samoihin aikoihin syntynytta lasta. Ja teitenkaan se koko paketti ei kay kaikille jo lasten eri koon vuoksi.Lhes viiskiloinen kayttaa avian eri kokoa olevaa vaatetta kuin pari -kolmekiloinen.
Eihan se ole yhteyskunnan asia kustantaa lasesi vaatteita.Osta itse jos ilmaine paketti ei miellyta.

No tokihan siinä on se riski. En tiedä kyllä mitä kamalaa siinä on. Meidän maaliskuussa 06 ja huhtikuussa 07 syntyneet lapset olisivat saaneet saman äitiyspakkauksen. Meilläkin haalari oli sellainen, että eipä tullut käytettyä.

Miten ihmeessä? Ei ole oikein meinaan mahdollista. 2006 vaihtui äitiyspakkaus jossain toukokuun tietämissä. Olet saanut maaliskuussa vielä vuoden 2005 pakkauksen.

Minusta ne äp:n vaatteet olivat jotenkin aivan hellyttäviä - yhteiskunta on ajatellut meidän lastamme ja antanut laatikollisen hyödyllistä tavaraa! Olkoonkin osa ihan susirumia, sen mukavampaa ne oli vauvalle pukea :D

kyllä kiittämättömyys on maailman palkka!! Pakkaus on VAPAAEHTOINEN ja ILMAINEN. Mene ihan itse kauppaan ja osta haalari joka miellyttää. Uskomatonta narinaa aikuiselta naiselta!!!!

Mä en ymmärrä tätä palstaa. Mistä ihmeestä te luette että minä olen joku ökyrikas, kiittämätön trendsetteri, jolle ei kelpaa mikään? Ihme hyökkäys tulee heti, kun koittaa keskustella ihan normaalista asiasta. Ettekö te sanoisi jollekin, että "Tämä on kyllä vähän ruma, mutta olkoot" tms? Jos se vaan on ilmainen, niin siitä on pidettävä? Kyllä minulle kelpaa hyvinkin tuo äitiyspakkaus ja otan sen kiitollisena vastaan, mutta ei se minua saa pitämään tuota haalaria yhtään sen kauniimpana.

Jos siihen haalariin olisi siellä tehtaalla lätkästy Burberryn, Gantin tai muu kallis tavaramerkki, niin kyllä ois joka palstamamman ja vähän paremminkin mieleen :D Ne kun tehdään nuo vaatteet nykyään samoilla Kiinan/Intian tehtailla, lätkitään vaan merkkejä länsimaiseen makuun ja hullut maksavat :D

Musta enemmänkin kannattaisi kiinnittää huomiota vaatteissa kankaiden laatuun. Äitiyspakkauksessa oli ihana aito merinovillahaalari ja puuvillaavaatteita, jotka kestää 95 asteen pesut. Nykyään käytetään tekstiileissä ja vaatteissa ihan liikaa myrkkyjä ja muoviyhdisteitä (polyester, fleece) ja kaikenlaisia kemikaaleja mm. teflonia haalareissa vedenpitävyyden takia.

Vähän asian vierestä, ja aloittaja on kirjoitellut jo aikaa sitten, mutta minua riemastuttii aikoinaan se, että kun minä ja kaksi kaveriani saatiin lapset (kolmen kuukauden sisällä) samana vuonna, niin meidän lapsilla oli jokaisella erinäköinen äitiyspakkauksen talvihaalari. Vuosi oli 1998, eli nyt mun "vauva" täyttää jo 15. :)

[QUOTE="Satu";28361648]Vähän asian vierestä, ja aloittaja on kirjoitellut jo aikaa sitten, mutta minua riemastuttii aikoinaan se, että kun minä ja kaksi kaveriani saatiin lapset (kolmen kuukauden sisällä) samana vuonna, niin meidän lapsilla oli jokaisella erinäköinen äitiyspakkauksen talvihaalari. Vuosi oli 1998, eli nyt mun "vauva" täyttää jo 15. :)[/QUOTE]

Joo huomasin vasta nyt että oli vanha aloitus :) Mutta pakko oli tulla kommentoimaan että sama meillä, yksi on vuosimallia 1998 ja silloin oli joku ihme juttu niiden pakkauksien kans muistaakseni, mulla oli meidän kylän silloin syntyneistä lapsista ihan erilainen kuin muilla vaikka kaikki oli samana kesänä syntyneitä :)

Aloitus on vanha ja aloittaja on mitä ilmeisimmin poistunut närkästyneenä palstalta jo kauan sitten, vaan kannanpa minäkin ajatuksellisen korteni kekoon.

Juu, kaikki äitiyspakkauksen vaatekappaleet ei varmastikaan miellytä jokaisen äidin vaatemakumieltymyksiä, mutta itselleni ei tulisi mieleenkään kitistä ILMAISEKSI SAATAVISTA UUSISTA VAATTEISTA vain siksi, että jonkun yksittäisen vaatteen kuosi ei ole just mun makuuni. Jos joku vaate ei miellytä, sen voi jättää käyttämättä tai vaihtoehtoisesti jättää koko pakkauksen ottamatta ja ostaa omilla rahoilla juuri sellaisia vaatteita, joita sille omalle Luca-Petterille tai Aada-Jannicalle haluaa pukea.

Itse en esim. erityisemmin tykkää tämänvuotisessa pakkauksessa olevasta turkoosista telttakuosista, vaikka se kuinka olisi design Ivana Helsinki (en tiedä onko, samannäköistä kangasta Ivana Helsingillä ainakin on). Olen silti ottanut nekin vaatteet kiitollisena vastaan, pessyt ne ja laittanut valmiiksi tirppaa varten. Tiedän, kuinka ainutlaatuisesta edusta äitiyspakkauksessa on kyse koko maailman tasolla ja olen iloinen siitä, että valtio haluaa osoittaa tukensa uusille kansalaisille lahjoittamalla vanhempien käyttöön järkevästi kootun perussetin vaatteita ja tarvikkeita.

Uusimmat

Yhteistyössä