miten hävitätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
Miten hävitätte esim. vanhat palkkakuitit tai muut paperit joita ette välttämättä halua kenenkään näkevän? Siis jos ei ole esim takkaa jossa polttaa ne? Uskallatteko heittää vaan paperinkeräykseen vai sit sekajätteen mukana?

silppuriin menee..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
mut eikö sua pelota se, et niissä on varmaan sun henkilötunnus, jonka joku voi varastaa.

Kuka mun henkilätunnuksella mitään tekee? Senhän saa muutekin niin helposti. Tässä asuu aika lailla vaan mummoja lähellä et tuskin ne niitä rikollisiin toimintoihin käyttää. :D Toistaseks ei oo mitään tapahtunu.

Ja mä en vaan jaksa uskoa että joku ihan huvikseen alkais tuntematonta kiusaamaan.

juu mut onhan noita juttuja ollu et joku tilaa jonkun muun hlötunnuksella jotain tai ottaa vaikka pikavipin...

ei hlö tunnuksellakaan mitään pysty tilaamaan... Pikavipissäkin pitää tili olla vipin ottajan nimissä että vipin saa jne.
Ihmiset on ihan älyttömän vauhkoja näissä asioissa, vaikka tuostakaan ei oikeasti ole (juurikaan) haittaa...

mut eikö sua pelota se, et niissä on varmaan sun henkilötunnus, jonka joku voi varastaa.

Kuka mun henkilätunnuksella mitään tekee? Senhän saa muutekin niin helposti. Tässä asuu aika lailla vaan mummoja lähellä et tuskin ne niitä rikollisiin toimintoihin käyttää. :D Toistaseks ei oo mitään tapahtunu.

Ja mä en vaan jaksa uskoa että joku ihan huvikseen alkais tuntematonta kiusaamaan.

Musta taas on parempi olla varovainen. Sen verran ilkeitä tarinoita tiedän tapahtuneen toisten henkilötiedoilla, että en tahallani levittele papereitani minnekään. Samasta syystähän autojen rekkareitakin varastetaan.

H&M:ltä tilanneet ovat varmaan huomanneet, että lähes kaikissa mainosposteissa on täydet tiedot toisen nimissä tilaamiseen, eli myös se henkilökohtainen nettikoodi. Tosi fiksua painaa se joka helvetin lipareeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

juu mut onhan noita juttuja ollu et joku tilaa jonkun muun hlötunnuksella jotain tai ottaa vaikka pikavipin...

ei hlö tunnuksellakaan mitään pysty tilaamaan... Pikavipissäkin pitää tili olla vipin ottajan nimissä että vipin saa jne.
Ihmiset on ihan älyttömän vauhkoja näissä asioissa, vaikka tuostakaan ei oikeasti ole (juurikaan) haittaa...

Joo, ja häiriintyneet ihmiset on älyttömän kekseliäitä, mitä tulee toisten ihmisten kiusaamiseen. Et taida tuntea ketään identiteettivarkauden uhriksi joutunutta?

Mun exän tiedoilla oli tilattu laskulle hobbarista tai netanttilasta elektroniikkaa. En nyt muista kummasta firmasta eka, koska kummastakin oli tilattu. Oli annettu puhelinnumero johon voi laittaa viestin koska paketin voi hakia. Postissa ei tarkistettu tietoja ja lappu oli vasta seuraavana päivänä exällä. Sen jälkeen tuli vielä toinen paketti, mutta siitä posti ilmoitti heti exälle. Sitten vielä selvisi sellainen, että exän osoite oli muutettu Helsinkiin.

Eli ei kannata laittaa tavalliseen roskikseen sellaisia papereita missä oma henkilötunnus.

Yhteistyössä