Miten häätää talosta "kummitukset", vai mitä ne ovat?

Kallialainen
No jos oikeasti talossa on kummituksia ja liikulaisia ja ne pelottavat. Kutsu joku oikea uskovainen... ei mitään huuhaa uskovaista joka rukoilee Vapahtajamme nimessä niin varmasti lähtevät, tai ainakin paljastavat itsensä, voivat kertoa miksi he siellä ovat.
 
"totuus"
Kerro mikä ero on "oikea uskovainen" -huuhaa uskovainen...mulle tuo "vapahtaja"uskovainen on just sitä täyttä skeidaa...oikea uskovainen uskoo vaan siihen mitä itse uskoo totena. Eli haloo, oli se jahve, saatana tai metsätonttu oli se sille sen uskoiselle se just ainoa oikea TOTUUs. Älä tyrkytä omaa totuuttasi ainoana oikeena totuutena, senkin huuhaa.
 
kotikummitus tulee
Olen päättänyt että kun kuolen, niin rupean kummitukseksi. Kummittelen ja olen jäljelle jäävien ilona, aina muistutellen itsestäni sopivalla tavalla. Pidän yllä järjestystä ja jos ei pennut siivoa tarpeeksi hyvin, annan sen kyllä sitten näkyä ja tuntua!
 
mua kiinnostaa tietää
Mitähän ap:lle kuuluu? Onko saanut kuvattua "kummituksia" tai niiden ääniä? Tai saanut entisiä asukkaita kiinni? Vai onko asia selvinnyt jollain muulla tapaa?
 
Haileyyy
Osanottoni tilanteeseenne, tiedän miltä tuntuu kun henkimaailmasta heilahtaa jotain negatiivisempaa väkeä nurkkiin pyörimään :-/ .
Itseäni on aina suuresti turhauttanut näistä "kummitusjutuista" puhuttaessa ne ihmiset, jotka joko eivät ole kyseisiä ilmiöitä koskaan todistaneet tai eivät uskalla edes itselleen myöntää todistaneensa. "Ota lääkkees, heh heh!" "Kuka terve oikeesti uskoo kummituksiin nykypäivänä, eh-he-he-heeh?" Noh. Minä uskon, eikä se ole aina mitenkään mieltä ylentävää ollut :-/. Työskentelen mielenterveysalalla ( voi kyllä, hoitajan ominaisuudessa ihan pyörin vaikka nurkissa käyvät henget hengaamassa ja lääkkeetkin on ottamati :-D ) ja välillä saa tosissaan purra kieltään, ettei tule purskauttaneeksi ulos suustaan mitään "asiatonta" . Minulle kummitukset tai oikeastaan henkimaailma on aina ollut arkipäivää.
Itse koitan ajoittain häätää räyhänhenkiä ja muita "pahiksia" rukoilemalla. Tai sitten vaan käsken tyyppejä häipymään, mikä harvemmin tehoaa,,,,Yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta. Kerran kun odotin kuopustani, oli joku ilkiö käynyt kääntämässä yöllä keittiön radion täysille. Havahduin aamuyöstä siihen, kun radio humisi ja kohisi keittiössä, asema ei ollut kohdillaan ja volyyminappula oli käännetty kaakkoon. Kyllä se hieman kylmäsi :-O !! Toisinaan räpsyvät valot, aukeilevat ovet, pysähtelevät kellot. Verhot heiluvat ja joku kuiskailee huoneissa. Ajoittain tulee vain määrittelemätön, painostava, omituinen TUNNE. Huoneissa saattaa olla oudon kylmä, vaikka ulkona on helle. Myös mieheni ja molemmat lapseni ovat aistineet näitä asioita kotonamme. Nuorempi poikani sanoi usein pienempänä, että parvisängystä jossa minä ja isänsä nukutaan, kuuluu ilkeää naurua. Välillä saatan nähdä hirveitä painajaisia, ja niinä öinä myös kuopus nukkuu hyvin levottomasti ja itkee unissaan. Kun muutimme tuohon asuntoon neljä vuotta sitten, kävi joku koskettamassa minua olkapäälle ja hiuksiin kun tiskasin. Aistin läsnäolon ja ohi kulkemisesta tulleen ilmavirran aivan selvästi. Joskus käy hyviäkin tyyppejä, henkiä, kylässä. Heidän läsnäolonsa aistii sellaisena pohjattomana helpotuksen tai lohdullisuuden tunteena, huoneissa on helppo hengittää. Kaikenmoista joo....:).
Tsemppiä aavejahtiin, ja toivotaan että jättävät teidät rauhaan! Usein näillä hengillä on jotain asiaa, sidoksia joko teihin tai taloon jossa asutte. Ehkä he kaipaavat apua? Mene ja tiedä, toivotaan että tilanne rauhoittuu kuitenkin :) !!
 
"Minna"
Ei sun tai kenekään päässä ole mitään vikaa. Itsekkin asunut sellaisessa talossa, jossa joku hiippaili. Monet kerrat heräsin siihen tunteeseen, että joku on kävelee makuuhuoneen vieressä olevalla käytävällä. Kun kerroin asiasta miehelleni, hän kielsi minua puhumasta moisesta. Kun kysyin häneltä miten hän selittää yläkertaan menevän rappusten narinat ja sen, että joskus jopa kuulen jonkun kävelevän täällä, hän käski olla hiljaa! Häntä pelotti ja sen takia ei halunnut kuulla koko asiasta. Kerran taas heräsin siihen tunteeseen, että joku tuijottaa.. Avasin silmäni ja näin pussihousuisen miehen nojaavan makuuhuoneen ovenkarmia vasten, jostain syystä en pelännyt häntä, ja käskin hänen poistua meidän talosta häiritsemästä yöuniani. En tiedä mitä tapahtui, mutta siihen loppuivat yölliset narinat ja hiiviskelyt.

Ystäväni talossa asustelee koko kummitusperhe. Ulkopuolisetkin ovat kuulleet kun nämät keskustelevat keittiössä keskenään ja kolistavat astioita. Mutta se ei häntä ole häirinnyt, koska tämä tapahtuu päivisin. Ystäväni nauraakin, että hyvä kun talossa aina joku paikalla..

Sukulaisillani oli selvännäkijä tuttavanaan ja he pyysivät häntä katsomaan kuka heillä hiiviskelee. Tämä tuttava oli nähnyt talossa pienen tytön ja vanhan naisen liikuskelevan siellä ja pyytänyt heitä muuttamaan vieressä olevaan vanhaan navettaan. Sen jälkeen ei heilläkään enää kummitellut. Tätä selvännäkijää on käyttänyt mm. Suomen valtion eri instanssit, joten kyseessä ei voi olla mikään huuhaajuttu.

Omakohtaisia kokemuksia tästä ihmisestä on myöskin. Ikinä en ole häntä tavannut, mutta osasi kertoa mistä löydän pitkään kadoksissa olevan isäni ja äitini vihkisormuksesta teetetyn sormuksen. Kertoi siihen liityvän kissan, piirongin ja lankakorin. Ei edes tiennyt, että meillä oli kissa ja että, säilytin sitä sormusta piirongin päällä ja että piirongin vieressä oli pärekori, jossa oli villalankakeriä. Sormus löytyi sieltä.

Näät on oikeesti sellaisia henkimaailman asioita joihin joko uskoo tai ei usko tai on saanut lahjaksi tällaisen kyvyn. Yleensä siihen liittyy myöskin pelkoa, kuten tässä ketjussakin on käynyt ilmi ja sen takia yleensä niitä vähätellään.

En tiedä auttaako kirkko, ennemmin ottaisin yhteyttä tällaiseen selvännäkijään ja hän tulisi tsekkaamaan mitä siellä tapahtuu.
 
"sara"
Minä uskon. Yöllä kuuluu paukahduksia, lamput heiluu ja vanha lattia narisee. Varmaan on ympärillämme sellaista mitä ei näe. Tunne on joinakin iltoina hyvin vahva. En vaan tiedä ketä/mitä ne ovat. En niinkään pelkää, olen lähinnä utelias. Varmaan jos näkisin selvästi, saattaisin ruvetakin pelkäämään, riippuu kuka niitä paukahduksia aiheuttaa. Mistä tietää onko ne hyviä vai pahoja ja onko sukulaisia vaiko täällä ennen asuneita. Yrittääkö ne kommunikoida, miten niile voi vastata. En kuitenkaan millään laudoilla rupea leikkimään...
 
Henkimaailma
Kyllähän henkimaailma on olemassa vai väittääkö nämä jotka ei usko että ihmiset vaan katoais kuoltuansa ja ihmiset olis ainut elävä rotu eläimien lisäksi olemassa ? Nämä on vaan sellasia juttuja joita ei usko ne ketkä ei niistä kärsi ja ne jotka kärsii tietää kyllä mistä puhuu eikä hereillä ollessaan voi kuvitella asioita varsinkaan sellaisia mitä muutkin ihmiset näkee. Lapsena me asuimme eräässä kerrostalossa jossa meni yöllä vesihanakin päälle vähän väliä itsestään ja valot sammuivat vaikka katkaisin oli yläasennossa ja hetken päästä syttyivät taas? Selittääkö joku nämä jatkuvana sähkö- ja putkivikana tai sen miten koko perhe näki kun lehti tippui oven postilaatikosta ja lensi kuin tuulen mukana olohuoneen pöydän eteen vaikka kaikki ovet ja ikkunat olivat kiinni ?? Ja tämä on totta joka sana voi kun olisi ollut videokamera
 
Vier
Mulla oli kaveri (jo kuollut) jonka lähellä tapahtui erikoisia asioita. Esineet liikkuivat vähän matkaa itsestään. Olin hänen kotonaan, tulitikkuaski lensi kirjahyllystä lattialle. Ei ilmavirtaa. Hän oli meillä, kun hän tuli huoneeseen, verho liikkui ikäänkuin vahvan ilmavirran vetämänä häntä kohti. Ei vaan ollut ilmavirtaa. Kerran kun olin yksin ja ajattelin häntä, häneltä saamani kasetti lensi monta metriä huoneen poikki lattialle...
En pelännyt. Uskon että näihin oli luonnollinen selitys, jonkinlainen ihmisessä oleva sähköinen energia joka hänessä oli hyvin vahvaa. Ihan toista olis ollu jos olis ollu jotain pahojen henkien aiheuttamaa kummittelua...silloin yhteys kirkkoon. Kaverini ei harrastanut okkultismia. Itse olen uskossa.
 
"oho"
Jännä kommentti, vier, olet uskossa ja siltikin uskot tuon jollain tavalla. Yleensä kaikki vaan kieltää järjestään, tai puhuu pahoista demoneista jne. Vai sähköinen energia. Jos hän on jo kuollut, tuleeko vielä häntä ajatellessa mitään tavaroitten lentelyä?

Jaa, minä uskon kyllä että ympärillämme on niin paljon muuta mitä näemme. Uskon myös henkimaailmaan, on sattunut paljon juttuja jota ei voi järjellä selittää. Luonnollinen selitys, mikä se kellekin on.

Mutta jatketaan, haluaisin kuulla lisää mielipiteitä niin uskovaisilta, skeptikoilta kuin myös hörhöiltä!
 
"Mie vaan"
En usko henkimaailmaan enkä ole uskovainen. Olen kuitenkin kokenut muutaman kerran järjellä selittämättömän jutun. Eräs vainaja sanoi vielä eläessään, että hänen hautajaisissaan ei sitten saa kuvata. Hänen hautajaisiaan ei saisi muistella vaan aikaa, jolloin hän eli. No tietysti siellä hänen hautajaisissaan sitten otettiin kuvia, useammallakin kameralla. KAIKKI kuvat paljastuivat teetätyksen jälkeen (käytössä siis vielä filmirullat) menneen piloille! Olivat siis täysin mustia! Itse hävitimme kyseiset kuvat, jotkut sukulaiset säilyttivät siinä toivossa, että ne pystyttäisiin vielä jotenkin pelastamaan. Tämäkin voi olla vain jotain sattumaa ja sitten mielessä ynnää yksi plus yksi, mutta aika jännä sattuma!
 
Kannattaa kokeilla
Kannattaa pyytää Esko Jalkaselta kuntoutusta. Riittää pelkkä sähköposti jossa kerrot tilanteen. He suorittavat kuntoutuksen ja lähettävät sinulle takaisin kuntoutus raportin. On täysin ilmaista ja toimiva. Kokemusta itsellä ja sain heiltä avun ???? googlaa niin pääset heidän kotisivuille tekemään kuntoutus pyynnön. Tsemppiä ja ilmoittele miten kävi ja toimiko teidän kohdalla.
 
Ljus
Joten täytä mielesi valolla ja hylkää pelko itseäsi pienempänä energiana. Putsaa nurkat, tuuleta talo, ajattele myönteisiä ajatuksia ja kuvittele, kuinka pienikin palava tulitikku on riittävän voimakas tuomaan valon pimeään tilaan. sytytä kynttilöitä, tee tilasta kaunis ja hyväntuoksuinen, sinähän siellä nykyään asut perheinesi, ei kukaan muu. Joten voit hyvällä omallatunnolla itse asettaa rajat kotiisi saapuville energioille, vain sanot mielessäsi voimakkaasti ja miksei ääneenkin, että talonne on vain hyvien, valon ja rakkauden energioiden tyyssija. Kyse ei ole minkäänlaisesta taistelusta, jos siitä ei tee sellaista, yksnkertaisesti vain toteat näin. On tärkeää myös uskoa siihen itse että se on mahdollista, pyyhi siis pelot mielestäsi. Olemme sieluina puhtainta mahdollista energiaa, eikä meitä voi mikään näin ollen vahingoittaa. Hyvää jatkoa perheellesi, toivottavasti tästä on apua!
 
Gyro Gearloose
Karmiva tarina. Ehdotuksia tullut laidasta laitaan. Ottamatta mitenkään kantaa minkään hengellisen näkemyksen tai uskontosuunnan puolesta tai vastaan, kannattaa selvittää mahdollisen kummituksen olomuoto. Kaikki apu kannattaa ottaa vastaan, myös yläkerrasta. Levitä siis illalla viimeksi perheelle kertomatta pieniä jeesusTEIPIN palasia liima ylöspäin käytävälle ja portaisiin. Nuku hyvin. Käy aamulla tutkimassa perheenjäsenten ja koirien tassut. Älä sitten soimaa sitä raukkaa joka on tietämättään kävellyt unissaan. Voitte sitten vaikka yhdessä katsella kaunista aamua.
 

Yhteistyössä