Miten EX pitää lasten vaatteet puhtaina?

  • Viestiketjun aloittaja tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
juu
Toisaalta: tiedän että on ihan oikeasti olemassa aika omituisia etäisejä.

Kaveri vaati että isi ottaisi eron jälkeen lapsen luokseen. Otti sillä ehdolla, että äiti pakkaa ruuat mukaan :attn:

Niinpä äiti pakkasi mukaan aamupalavoileivät, iltapalaeväät, luonaat, päivälliset...

Tämä kaverini, yh-Äiti muuten pyysi, että isä ostaisi fillarin, koska hänellä ei työttömänä ole varaa. isi ostikin. Mutta mutta.. lapsi on 8 vuotias, ja isä ostin käytetyn pyörän, jossa on 26" renkaat :headwall: Kverini ilmoitti, ettei lapsi voi tommosella ajaa, kun ei yllä satulaan edes, isi sanoi että pyörä on hankittu, toista ei tule. =)
No, sai se lapsi sopivan fillarin, renagaskoko taisi olla siinä 20".

Että on oikeasti siis tämmösiä kummallisia etäisejä. Tällä etäisillä ei edes ole sitä ilkeää äitipuolta = uutta kumppania vahtimassa rahapussia, vahtii ihan itse.
 
Meillä miehellä on 4v poika toisen kanssa, erosivat äidin ollessa 6kk raskaana, me tavattiin pari kuukautta sen jälkeen ja ollaan oltu siitä asti yhdessä. Äiti ei minua siedä koska pitää minua vielä 4 vuoden jälkeen syyllisenä heidän erostaan..

Ollemme tulleet siihen päätökseen että on parasta pitää oma vaatekaappi pojalle isän kodissa varmistaaksemme että lapselle aina löytyy tarvittavat vaatteet. Äiti valittaa kun tietää pojalla olevan oma huone täynnä vaatteita ja leluja isänsä luona eikä anneta mitään äidin kotiin mukaan. Äiti kuitenkin pakkaa jonkinlaisen kassin aina pojalle mukaan mistä puuttuu milloinkin mitä, viimeksi jäi puhtaan kalsarit pois niin onneksi niitä löytyy myös omasta kaapista.

Pesemme aina vaatteet joissa poika tulee ja käytetään sitten "omia" vaatteita pojan ollessa meillä ja viimesenä päivänä puemme sitten valmiiksi äitin ostamat vaatteet kotiinlähtöä varten.

Pojalle ostetaan aina pieni syntymäpäivälahja ja joululahja minkä hän saa äitinsä luona ja sitten isommat lahjat avataan sitten isällä.

Toivomme vielä että äiti tajuaisi sen että tilanne on mikä on, asiat voi sitten tehdä vaikeasti tai helposti..
 
Blondi
Meillä kyllä isä pesee lasten vaatteita jos hänen luonaat pidempään ovat. Joskus laittaa likaisena pussissa kotiin pestäväksi, mikä on ok! Pääasia, ettei vaatteet jää toiselle paikkakunnalle kun niitä kotonakin tarvitaan. Toisaalta nykyisen mieheni lasten vaatteita laitan usein heidän äidilleen pestäväksi, koska siellä on enemmän kuivaus tilaa, kuin meillä. Pesen heidänkin vaatteitaan kyllä tarpeen vaatiessa ja lomien aikana.
Järki käteen ja hyvää tahtoa peliin. Katkeruudella ja kateudella pilaa vain oman elämänsä!
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 17:42 Merenneito kirjoitti:
Voi Herranjestas teitä äitejä!! Se vanhempi kumpi saa lapsilisät, asumistuet ja elarit (eli valitettavasti useimmiten äiti) on mielestäni myöskin lapsen vaatettaja numero yksi. Ja tietysti sen vanhemman, kumman luona ne vaatteet likaantuvat, tulisi myöskin huolehtia pesemisistä. Aina se ei tietenkään onnistu jos vaatteet likaantuu päivää ennen kodinvaihtoa. Silloin tietty voi hyvin lykätä likasen vaatteen pussissa lapsen mukana. Rikkoontumisille nyt ei kukaan mahda mitään. Lapsen kuuluu saada elää ja leikkiä lapsen lailla ja se nyt on välillä vaatteille vähän kuluttavaa..

Olen itse kahden lapsen, joilla eri äidit, äitipuoli. Lapset ovat meillä, isänsä luona, n. puolet kuukaudesta. Ja meillä hankitaan vaatteita, urheiluvarusteita, Nintendopelejä, puhelimet jne jne lapsille, kuljetetaan harrastuksiin meillä ollessa ja maksetaan harrastuksista. Ja isukki, mieheni siis, maksaa elarit molemmista. Lisäksi äidit saavat tietty vielä asumistuen ja lapsilisät. Kenen mielestä se kuulostaa reilulta???
Ahneet äidit, HÄVETKÄÄ!!

Kyllä minä pesen lasten vaatteet siinä missä omani ja miehenikin, ettei tarvii äitien alkaa niitä putsaamaan, no problem siinä. Mutta mielestäni meidän tapauksessa mieheni ei tulisi maksaa elareita. Onneksi toinen näistä äideistä sattuu olemaan sen verran ystävällinen ja hyvällä maalaisjärjellä varustettu ihminen, että hän jopa on välillä palauttanut elarin ja antanut lapsen lapsilisän meille. Toinen äiti taas sattuu olemaan vähän rahanahneempi...
Tietääkö joku, onko elareista mahdollista päästä eroon isän osallistuessa täysin lapsen elämään, niin rahallisesti kuin muutenkin?
Sä oot varmaan tosi mukava äitipuoli? Oletko koskaan miettinyt, mitä kaikkea äiti lasten elämään rahoillaan hankkii. Nintendoilla, puhelimilla yms. kun ei vielä elä. Tarvii niin pajon muutakin.... Onko sulla omia lapsia ollenkaan kun oot noin pimentoon jäänyt?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2006 klo 21:31 hohhoijaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 17:42 Merenneito kirjoitti:
Voi Herranjestas teitä äitejä!! Se vanhempi kumpi saa lapsilisät, asumistuet ja elarit (eli valitettavasti useimmiten äiti) on mielestäni myöskin lapsen vaatettaja numero yksi. Ja tietysti sen vanhemman, kumman luona ne vaatteet likaantuvat, tulisi myöskin huolehtia pesemisistä. Aina se ei tietenkään onnistu jos vaatteet likaantuu päivää ennen kodinvaihtoa. Silloin tietty voi hyvin lykätä likasen vaatteen pussissa lapsen mukana. Rikkoontumisille nyt ei kukaan mahda mitään. Lapsen kuuluu saada elää ja leikkiä lapsen lailla ja se nyt on välillä vaatteille vähän kuluttavaa..

Olen itse kahden lapsen, joilla eri äidit, äitipuoli. Lapset ovat meillä, isänsä luona, n. puolet kuukaudesta. Ja meillä hankitaan vaatteita, urheiluvarusteita, Nintendopelejä, puhelimet jne jne lapsille, kuljetetaan harrastuksiin meillä ollessa ja maksetaan harrastuksista. Ja isukki, mieheni siis, maksaa elarit molemmista. Lisäksi äidit saavat tietty vielä asumistuen ja lapsilisät. Kenen mielestä se kuulostaa reilulta???
Ahneet äidit, HÄVETKÄÄ!!

Kyllä minä pesen lasten vaatteet siinä missä omani ja miehenikin, ettei tarvii äitien alkaa niitä putsaamaan, no problem siinä. Mutta mielestäni meidän tapauksessa mieheni ei tulisi maksaa elareita. Onneksi toinen näistä äideistä sattuu olemaan sen verran ystävällinen ja hyvällä maalaisjärjellä varustettu ihminen, että hän jopa on välillä palauttanut elarin ja antanut lapsen lapsilisän meille. Toinen äiti taas sattuu olemaan vähän rahanahneempi...
Tietääkö joku, onko elareista mahdollista päästä eroon isän osallistuessa täysin lapsen elämään, niin rahallisesti kuin muutenkin?
Sä oot varmaan tosi mukava äitipuoli? Oletko koskaan miettinyt, mitä kaikkea äiti lasten elämään rahoillaan hankkii. Nintendoilla, puhelimilla yms. kun ei vielä elä. Tarvii niin pajon muutakin.... Onko sulla omia lapsia ollenkaan kun oot noin pimentoon jäänyt?

Yritin kirjoituksellani kertoa, että meidän tapauksessa iskä ja äiskät osallistuvat lapsen elämään täysillä puoliksi, niin kasvatuksellisesti kuin rahallisesti. Oli sitten kyse vaatteista, leluista, elektroniikasta, lääkkeistä, lääkärissäkäynneistä, viikkorahoista, harrastuksista, kouluvälineistä, kesälomamatkoista jne jne jne...
Eli miksi isän täytyy maksaa elareita, kun KAIKKI kulut menee puoliksi?? Ihan yhtä hyvin voisi vaatia äitien maksamaan elareita miehelleni. No, lähinnä toivon ettei mieheni, eli meidän perheen tarvitsisi elareita maksaa.

Ja mitä tulee olemiseeni äitipuolena... Vanhempi on teinie-iässä, ja täytyy myöntää että vähän ottaa välillä päähän se teinitouhuilu, ja otetaan yhteen kovastikin välillä vaikka poika loppujen lopuksi kiva poika onkin. Nuorempi, tyttö, on mulle kuin oma lapsi, ja haluu kutsua mua varaäidikseen. Vältän vain itse sitä arvonimeä, ettei tytön äiti pahastu. Omia lapsia mulla ei vielä ole, mutta toivottavasti pääsen äitiyden ihanuuden itse kokemaan, tässä uusioperhe-elämässä olen ollut mukana 8 vuotta, että ihan pimennossa en koe olevani lapsien suhteen.

Ja molempien äitien kanssa tulen kivasti toimeen, jaksaapa tytön äiti kiittää minua siitä miten pidän hänen tytärtään kuin omana lapsenani.


 
ahneet äidit
Kylläpä taas nimitellään. Ja kadehditaan äitien asumistukia, toivotaan ettei merenneito koskaan saa lapsia eikä joudu mitään kuluja maksamaan. Vai pitää hänelle vielä antaa miehen maksamat elatustuet takaisin ja lapsilisätkin tahtoo. No jo on aikoihin eletty.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 10:19 ahneet äidit kirjoitti:
Kylläpä taas nimitellään. Ja kadehditaan äitien asumistukia, toivotaan ettei merenneito koskaan saa lapsia eikä joudu mitään kuluja maksamaan. Vai pitää hänelle vielä antaa miehen maksamat elatustuet takaisin ja lapsilisätkin tahtoo. No jo on aikoihin eletty.

No niin, jospa äidit sitten rauhoittuisitte ja lukisitte kirjoitukseni ihan kunnolla... En himoitse lapsilisiä, asumistukia tai elareita. Haluan vain ETTEI MIEHENI TARVITSE MAKSAA ELAREITA, KOSKA ME OSALLISTUMME LASTEN ELÄTYKSEEN SAMOIN KUIN ÄIDIT JA HEIDÄN UUDET PUOLISONSA. Kertokaapa nyt siis arvon kiukkuiset äidit yksi hyvä syy miksi mieheni teidän mielestä on velvollinen maksamaan vielä elareitakin lapsen normaalin elätyksen ja kasvatuksen lisäksi, jonka hän ja minä teemme siis ilomielin?
Taisinpa sohaista ampiaispesään, kun näin piikitellään...
 
hyi hitto
Kiitän luojaani ettei lapseni tarvitse olla tuollaisien äitipuolen kanssa tekemisissä. Iljettää ajatuskin että tuollainen naikkonen "kasvattaisi" lastani. Jos sinua niin kovasti syö maksut niin mikset ottanut sinkkumiestä?
 
Ja kas kumma kun ne maksut tuntuvat olevan hyvinkin tärkeitä äitien kuukausituloissa, mutta meidän perheessä kyseisten summien menetys kuukaudessa ei saisi tuntua missään...
Ja miehen lapsilla tosiaan tuntuu olevan kivat äidit teihin kiukkuisiin ampiaisiin verrattuna...
 
Lumikki
Kaikki äidit yrittävät varmasti vaatettaa lapsensa niin hyvin kuin suinkin mahdollista. Kukapa haluaisi oman pienokaisensa kulkevan rikkinäisissä, liian pienissä tai likaisissa vatteissa, saati sitten palelevan kylmässä liian vähällä vaatetuksella. Kukaan ei varmaan laita lapselleen huonoja vaatteita tarkoituksella mukaan minnekään. Ehkäpä ei niitä parhaita pyhävaatteitakaan, mutta ei varmaan myöskään mitään rääsyiä pitämiään riepujakaan. Meillä vain on niin erilaisia näkemyksiä siitä, mikä on hyvää ja käyttökelpoista. Joissakin perheissä pidetään vaatteet tarkkaan ja ne periytyvät esikiselta kuopukselle. Jossain toisessa perheessä ostetaan uutta ja luovutaan entisistä ennen kuin ne on loppuun pidetty. Toisilla on enemmän rahaa käytettävänä vaatteisiin kuin toisilla. Tuntuu varmaan pahalle kuunnella, miten äitipuolet arvostelevat lasten vaatetusta, vaikka äiti parhaansa yrittää. Mielestäni sellainen äitipuoli, jonka mielestä äidin ostamat/lapsen mukaan laittamat vaatteet eivät kelpaa, voi ostaa lapsille itse sellaiset vaatteet kuin haluaa. Jos ei halua ostaa, voi olla hiljaa ja hyväksyä sen, mitä toinen laittaa mukaan. Meidän kaikkien on parempi elää, kun emme huutele ääneen kaikkea mitä ajattelemme. Olen itsekin sekä äiti että äitipuoli, joten näkemystä on kummaltakin puolelta. En ole pitänyt tapana arvostella mieheni lasten äidin tyyliä hoitaa asioita - minulla on omani ja hänellä on omansa - molemmat tekevät parhaansa!
 

Yhteistyössä