miten estän haavauminen syntymistä..

• Viestiketjun aloittaja Bepanthenin suurkuluttaja
  • Ensimmäinen viesti
Bepanthenin suurkuluttaja
..alapäähän seksin aikana?? Liukuvoidetta käytämme ja vaihdoimme huviksemme lateksittomiin kondomeihin.. Hieman helpotti mutta ei kokonaan poistanut ongelmaa. Jos laittaa reilummin liukkaria katoaa meiltä molemmilta sitten tunto ja periaatteessa koko paneminen on aivan turhaa koska kumpikaan ei saa orgasmia sitten...

"kkk"
no ootteko kokeilleet monia eri liukkareita? Mä käytän ceridalia joskus, en tarvii niin usein, että viitsisin hankkia "oikeeta".

Etkö sä siis ehdi kostua? Käy kädellä pari tuntia ennen...

"www"
Ootko käynyt gynellä ongelman vuoksi? Sun limakalvosi pitäisi mikroskopoida, jos ovat noin huonossa kunnossa. Imetätkö tai oletko raskaana (estrogeenivaje?), kondylooma pitäisi poissulkea samoin LSA. E-pillerit saattavat aiheuttaa myös limakalvojen ohenemista ja kuivuutta, mutta koska käytätte kondomia, niin oletan ettet syö pillereitä.

ap.
olen kokeillut monta eri liukkaria mutta ne tuntuu vaan ärsyttävän mun limakalvoja. parhaiten kävis just esim ceridal mutta sitähän ei saa käyttää kondomin kanssa.

HUOM ilman kondomia ei näitä haavaumia tule ollenkaan.

Imettänyt olen viimeksi noin 3kk sitten. Gynellä olen käynyt. Olisi kirjoittanut minulle estrogeeni voidetta mutta aurallisen migreenin takia sanoi että parempi ettei sitä käytä.

"vieras"
no mites olis mirena? Oma kokemus siitä on aivan loistava! Pillereistä mulla sekos kaali, mutta nyt on ollu hormonikierukka 7 vuotta ja ainoat "oireet" on kuukautisten katoaminen (ei harmita yhtään) ja leuassa kasvavat pari mustaa karvaa (pinsetit auttaa).

ap.
[QUOTE="vieras";23475074]no mites olis mirena? Oma kokemus siitä on aivan loistava! Pillereistä mulla sekos kaali, mutta nyt on ollu hormonikierukka 7 vuotta ja ainoat "oireet" on kuukautisten katoaminen (ei harmita yhtään) ja leuassa kasvavat pari mustaa karvaa (pinsetit auttaa).[/QUOTE]

olen miettinyt mutta on minulle liian kallis kerta maksuna.... ja mietiyttää kuitenkin kun olen minipillereitä syönyt eikä ne sopineet ollenkaan ja mirenassa kuitenkin on sitä samaa hormonia...

"www"
Mirena ei myöskään sovi aurallisen migreenin kanssa. Mut mä kyllä suosittelisin kokeileen sitä estrogeenivoidetta. Voit käyttää ajoittain "kuuriluonteisesti", jotta saat limakalvosi vahvemmiksi. Sehän on helppo lopettaa jos ei sovi ;) Toisaalta kyllä hieman ihmettelen tuota gynesi kommenttia, kun estrogeenivoiteiden vaikutus on kyllä hyvin paikallinen. Kyllä niitä yleensä migreenipotilaille suositellaan...Etkä tarvitse reseptiä vaan sitä saa apteekista ihan reseptivapaasti.

ap.
olen aika varma että cerazette on syypää näihin mun limakalvovaivoihin.. söin niitä syksyllä pari kuukautta ja siitä alkoikin sitten kuivuus, haluttomuus, hiustenlähtö ja jatkuvasti joku emätin, hiiva tai virtsatietulehdus.

"vieras"
olen miettinyt mutta on minulle liian kallis kerta maksuna.... ja mietiyttää kuitenkin kun olen minipillereitä syönyt eikä ne sopineet ollenkaan ja mirenassa kuitenkin on sitä samaa hormonia...
Mitä se nykyään maksaa? 160e miinus kelan osuus.

Ei ole kallis, säästät pari kuukautta, täytyyhän sun papassa käydä sitä ennen enivei. Maksaa ne liukkarit, kumit ja bepanthenitkin. Ja mies maksaa puolet, neuvola asentaa ilmaiseksi (ainakin meidän kylällä).

mirenassa on ihan tajuttoman VÄHÄN sitä hormonia, kun sen ei tarvii päästä mm. maksan läpi, vaan vaikuttaa paikallisesti.

"www"
olen aika varma että cerazette on syypää näihin mun limakalvovaivoihin.. söin niitä syksyllä pari kuukautta ja siitä alkoikin sitten kuivuus, haluttomuus, hiustenlähtö ja jatkuvasti joku emätin, hiiva tai virtsatietulehdus.
No noi kaikki kertoo estrogeenivajeesta ja todennäköisemmin johtuvat imetyksestä (elimistö on silloin hieman vaihdevuosien kaltaisessa tilassa). Cerazetestä tulee yleensä ennmminkin akne- ja seborreaoireita. Kerroit, että imetyksen lopettamisesta on 3kk aikaa, joten kroppasi on vielä "vaimennustilassa". Aikaa myöden tilanteen pitäisi kyllä normalisoitua :) Mutta haehan tosiaan apteekista estrogeenivoiteita kokeeksi, eivät ole kallis sijoitus! Ja elämänlaatusi voi kohentua huomattavasti ;) Todennäköisesti muutaman kuukauden kuluttua et enää tarvi niitä...

ap.
[QUOTE="www";23475116]No noi kaikki kertoo estrogeenivajeesta ja todennäköisemmin johtuvat imetyksestä (elimistö on silloin hieman vaihdevuosien kaltaisessa tilassa). Cerazetestä tulee yleensä ennmminkin akne- ja seborreaoireita. Kerroit, että imetyksen lopettamisesta on 3kk aikaa, joten kroppasi on vielä "vaimennustilassa". Aikaa myöden tilanteen pitäisi kyllä normalisoitua :) Mutta haehan tosiaan apteekista estrogeenivoiteita kokeeksi, eivät ole kallis sijoitus! Ja elämänlaatusi voi kohentua huomattavasti ;) Todennäköisesti muutaman kuukauden kuluttua et enää tarvi niitä...[/QUOTE]

täytyypä tosiaankin niitä nyt ensimmäiseksi kokeilla ja toivoa että asia helppaa niillä :)

"www"
[QUOTE="vieras";23475106]Mitä se nykyään maksaa? 160e miinus kelan osuus.

Ei ole kallis, säästät pari kuukautta, täytyyhän sun papassa käydä sitä ennen enivei. Maksaa ne liukkarit, kumit ja bepanthenitkin. Ja mies maksaa puolet, neuvola asentaa ilmaiseksi (ainakin meidän kylällä).

mirenassa on ihan tajuttoman VÄHÄN sitä hormonia, kun sen ei tarvii päästä mm. maksan läpi, vaan vaikuttaa paikallisesti.[/QUOTE]

No mut ota huomioon, että ap:llä on aurallinen migreeni. Sen potijoille ei suurimmalle osalle Mirena sovi, vaan joudutaan poistamaan jo ensimmäisten kuukausien jälkeen. Sen vuoksi ymmärrän, jos ap pitää Mirenaa hintavana kokeiluna!

Kun luin vain otsikon niin jotenkin ajattelin, että kyse on kantapäiden haavaumista (don't ask me why...) ja tulin kirjoittamaan ilosanomaa älyttömän hyvästä kantapäiden voiteesta. Ehkä se kuitenkaan ei sun ongelmaan käy :D Mutta joo, sitä estrogeenivoidetta minäkin ehdottaisin, mutta jos se ei sulle migreenin vuoksi käy niin en tiiä sitten... Itse jouduin käyttämään est.voidetta molempien synnytysten jälkeen kun oli paikat niin heikkona. Auttoi kyllä.

muoks. olitkin tuossa kirjoittanut, että aiot kokeilla voidetta. Toivottavasti auttaa!

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23475106]Mitä se nykyään maksaa? 160e miinus kelan osuus.

mirenassa on ihan tajuttoman VÄHÄN sitä hormonia, kun sen ei tarvii päästä mm. maksan läpi, vaan vaikuttaa paikallisesti.[/QUOTE]

Joillekin se Mirenakaa ei kuitenkaan sovi, esim. minulle.

Mun eräs tuttavani asennutti hormonikierukan ja kuukautiset loppuivat. No, vuoden kuluttua hän oli saanut 25 kiloa ylipainoa ja aknen. Hän kävi gynellä moneen kertaan, ja lääkäri aina vakuutteli, että ei se lihominen Mirenasta voi johtua, odotellaan nyt 3 kk vielä ja mietitään... Ja kolmen kuukauden päästä ei tietenkään mikään vieläkään voinut olla Mirenan syytä ja katsellaan nyt rauhassa vielä jne...

Kun sitten poistatti kierukan reilun vuoden käytön jälkeen, alkoi paino laskemaan ja iho korjaanumaan. Kappas vaan.

Mutta todella tyytyväisiäkin käyttäjiä on, ja minunkin tuttavapiirissäni, että ei tämä tarkoittanut sitä, etteikö Mirenaa voisi ottaa ja kokeilla. On vaan melko kallis kokeilu, ja jos tulee oireita, Mirenaa ei niin helposti voi "lopettaa" kun pillereitä. Lääkärit ei sitä Mirenaa kuulemma ihan pienten vaivojen takia poista vaan suosittelee aina, että odotellaan nyt vielä.

Cerazeteista sen verran, että mulle ne toimi tosi kivasti. Iho tuli täyteen sellaista ihan pientä mannaryyninäppylää ja hermo oli niin kireällä koko ajan, että mies ei saanut tulla edes samaan huoneeseen. Joten ehkäisynä olivat kyllä helvetin tehokkaita. :D

"vieras"
Joillekin se Mirenakaa ei kuitenkaan sovi, esim. minulle.

Mun eräs tuttavani asennutti hormonikierukan ja kuukautiset loppuivat. No, vuoden kuluttua hän oli saanut 25 kiloa ylipainoa ja aknen. Hän kävi gynellä moneen kertaan, ja lääkäri aina vakuutteli, että ei se lihominen Mirenasta voi johtua, odotellaan nyt 3 kk vielä ja mietitään... Ja kolmen kuukauden päästä ei tietenkään mikään vieläkään voinut olla Mirenan syytä ja katsellaan nyt rauhassa vielä jne...

Kun sitten poistatti kierukan reilun vuoden käytön jälkeen, alkoi paino laskemaan ja iho korjaanumaan. Kappas vaan.

Mutta todella tyytyväisiäkin käyttäjiä on, ja minunkin tuttavapiirissäni, että ei tämä tarkoittanut sitä, etteikö Mirenaa voisi ottaa ja kokeilla. On vaan melko kallis kokeilu, ja jos tulee oireita, Mirenaa ei niin helposti voi "lopettaa" kun pillereitä. Lääkärit ei sitä Mirenaa kuulemma ihan pienten vaivojen takia poista vaan suosittelee aina, että odotellaan nyt vielä.

Cerazeteista sen verran, että mulle ne toimi tosi kivasti. Iho tuli täyteen sellaista ihan pientä mannaryyninäppylää ja hermo oli niin kireällä koko ajan, että mies ei saanut tulla edes samaan huoneeseen. Joten ehkäisynä olivat kyllä helvetin tehokkaita. :D
En ollut ehtinyt lukea tuota aurallista migreeniä, kun kirjoitan hitaasti.

Minusta vaan reilu satanen ei ole paljoa (mulla toki on vakiduuni). Yksi lapsilisä, huom. Maksaa ne muutkin ehkäisyt.

Ymmärrän toki, ettei mirena sovi kaikille, ja akne on sen sivuoire joka voi yltyä pahaksi.
Mutta lääkärin kanssa olen yhtä mieltä siitä, että mirena ei lihota. Kun siinä ei ole yhtään kilokaloria. Turvotusta ei yhteen naiseen mahdu kahtakymmentäviittä kiloa, korkeintaan viisi. Eli kyllä siellä oli karkkikaapilla käyty. makeanhimo voi toki johtua hormoneista, mutta itsekuri on eri asia.

Mä taas laihdutin 20 kg mirenan asennuksen jälkeen, noin vuodessa. Siten, että söin kaikkea, mutta vähemmän ja liikuin enemmän.

ap.
tai sanotaanko nyt tähän vielä että ei mulla mitään näkyviä haavoja missään ole... mutta siis kun käy seksin jälkeen pesulla niin emättimen suulla kirvelee ja samoin jos käy pissalla ja emättimen suulle sattuu tulemaan jotain virtsaa.

nolo kysymys voiko miehellä olla sitten liian iso tms??

mut se on kyllä jännä juttu kun harrastaa seksiä ilman kondomia ei ole mitään ongelmaa eikä tarvi edes liukkaria.

Yhteistyössä