Miten erotan onko lapsella enterorokko vai vesirokko?

Lapsella oli lauantaina kuumetta, eilen ei mitään, ja tänään käsiin jalkoihin ja masuun on tullut muutamia pienia finnin näköisiä, ikäänkuin epäkypsiä rakkoja. Ja käteen yksi isompi vesikello.
Miten tiedän kumpaa on?
Toinen vaatii eristyksen ja toisen aikana voisi vesirokon sairastaneet kuitenkin vierailla?
 
sh-äiti
Ainiin ja siis jos nyt huomasin ensimmäisen kellon, niin mites kun aamulla olimme yhteisleikkihetkessä, jossa oli raskaana oleva nainen?
Kyllä vesirokkorakkulat erottaa helposti sitten kun ne rakkuloiksi muuttuvat. Jos raskaana ollut nainen on vesirokon sairastanut ei siitä hänelle mitään vaaraa ole. En nyt läähtisi hysterisoimaan asiaa ennen kun näet muuttuuko selkeeksi näpyt vesirokkonäpyiksi.
Ja muuten, jos oteillä vesirokkoa niin me voitaisiin tulla pienimmän kanssa kylään hakee altistus;)
 
"mie"
Tarttis kyllä jotenkin saada tietää tää, kun meille ois tulossa illalla vieraita, ja ne on sairastanut vesirokon, mutta eivät tahtois sitä enteroa. Joten mitä ihmettä mä teen?
"Mitä ihmettä mä teen???" no voi herranjumala, kerrot tilanteen nille vieraille ja he saavat itse päättää tulevatko vai ei. Ei kai yksi kyläilyn peruuttaminen noin vaikeaa ole?
 
"mie"
He tiedustelivat kumpaa on. Tulevat kaukaa, ja kerran vuodessa tänneppäin, niin että ei sitä heti viittis suorilta perua. Tarkoitus oli heillä olla täällä meillä pari päivää.
Tarkoitinkin että jos et tiedä kumpaa on, niin ethän voi sitä kertoa. Eli kerrot että on jompaa kumpaa ja he itse päättävät tulevatko vai ei. Ei elämässä aina löydy helppoja ja valmiita ratkaisuja, pitää vaan edetä sen mukaan mikä sillä hetkellä on mahdollista.
 
Ensinäkin enterorokkoon ei tule vastustuskykyä. Meil tuli 9kk ikäiselle juuriki vesikelloja jalkoihin ja vartalolle jotka seuraavana päivänä kuivivat. Mietin myös et jos en tietäisi olevan enteroa (oli ihottumaa myös alapäässä ja suun limakalvoilla, sekä suun ympärillä) ni oisin luullu vesirokoksi. Jos teillä ei ole vesirokkoa sairastettu ja ei ole muutoin ihottumaa kuin ne rakot ni sillon veikkaisin ennemmin vesirokkota.
Mut varunvuoksi jokatapauksessa ilmottaisin vieraille, et saavat ite päättää tulevatko.
 
[QUOTE="mie";22072167]Tarkoitinkin että jos et tiedä kumpaa on, niin ethän voi sitä kertoa. Eli kerrot että on jompaa kumpaa ja he itse päättävät tulevatko vai ei. Ei elämässä aina löydy helppoja ja valmiita ratkaisuja, pitää vaan edetä sen mukaan mikä sillä hetkellä on mahdollista.[/QUOTE]

Ihanko totta?? Voi elämä, kyllä mä tämän tiesin, mutta ajattelin vain josko niissä olisi joku millä sen erottaisi.
 
Ensinäkin enterorokkoon ei tule vastustuskykyä. Meil tuli 9kk ikäiselle juuriki vesikelloja jalkoihin ja vartalolle jotka seuraavana päivänä kuivivat. Mietin myös et jos en tietäisi olevan enteroa (oli ihottumaa myös alapäässä ja suun limakalvoilla, sekä suun ympärillä) ni oisin luullu vesirokoksi. Jos teillä ei ole vesirokkoa sairastettu ja ei ole muutoin ihottumaa kuin ne rakot ni sillon veikkaisin ennemmin vesirokkota.
Mut varunvuoksi jokatapauksessa ilmottaisin vieraille, et saavat ite päättää tulevatko.
Juu ilmotettu siis on, mutta kyselevät lisätietoa. Kiitos vastauksestasi.
 
Onko lapsella muita oireita kuin ne vesikellot? siis suussa, jalkapohjissa, kämmenissä lähinnä. Meil ne vesikellot oli isoimmillaan n. pikkurillinpään kokoisia ja tosiaan seuraavana päivänä puhkesivat jolloin alta paljastui kirkas pohja ja se sit kuivui.
Kutisevatko näpyt?
 
Varmaan varminta että vieraat eivät tule.. siis jos pelkäävät saavansa enteron. Niin ja toisaalta taas miten sairas lapsi jaksaa vieraita. Tietty jos lievätauti tulee ni mikä ettei jaksa, mut jos on kovin kivulias ni sit ei..
 
Lapsi ei vaikuta kipeältä. Siis lauantaina oli sitä kuumetta. Muuten ei oo ollu mitään.
Kutinaa en ole kyllä huomannut. Ja siis käsissä, ja jaloissa on eniten niitä alkuja, mutta on pari alkua tuolla masun kohdallakin.
 
No vieraat tuli, mutta mua siltikin kiinnostaa että kumpaa tää nyt on.
näppyjä on nyt siis käsissä, käsivarsissa, jalkaterissä, reisissä, pepussa, yksi masussa, ja sitä pientä tulevaa rakkoa ainakin jaloissa paljon. Kämmenissä ja sormenpäissä myös.
Ei suussa, ei naamassa ollenkaan, eikä pimpin puolella alapäässä ollenkaan.

Kutinasta en osaa sanoa.

Auttakaas nyt viisaammat. Mistä mä sitten tiiän kumman tuon on sairastanut? kun meillä odottaa apteekissa vesirokkorokote. Ironista, se piti laittaa tällä viikolla.
 
Joo en oo lääkäriin viemässä, mutta ois se kiva tietää että onko esim. se vesirokko, niin tietää välttää raskaana olevia, ja etenkin tietää olla pistämättä lapseen sitä rokotetta, jos kerran on sairastettu jo tuo.
 
"äitix4"
Vesirokossa muodostuu kellot kyl nopeesti.Meillä aamulla näppyjä siellä täällä ja paivällävoli osa kelloina.Illalla ol näppyjä satooja ja siitä muodotuivat aika pian kelloiksi-
 
[QUOTE="äitix4";22075254]Vesirokossa muodostuu kellot kyl nopeesti.Meillä aamulla näppyjä siellä täällä ja paivällävoli osa kelloina.Illalla ol näppyjä satooja ja siitä muodotuivat aika pian kelloiksi-[/QUOTE]
Taitaa sit olla vesirokko, niitä nimittäin on nytkin ihan tuhottoman paljon.
 

Yhteistyössä