Miten eroon tuttipullosta!

Poika 1v 1kk ei suostu juomaan kuin tuttipullosta. Nokkamukia olen koittanut tarjota jo 6kk:n ikäisestä, mutta ei vaan huoli. Olen hankkinut neljä erilaista nokkamukia, mutta mikään ei kelpaa. Myöskään hörpytys tavallisesta mukista ei onnistu. Mikä avuksi? Onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette toimineet? Mielestäni olisi jo aika luopua tuttipullosta.

Minulla oli samantapainen ongelma muutama vuosi sitten.
Silloin äiti sanoi et laita tuttipulloon sellainen nokkamukia muistuttava nokka.
Laitoi sit sellaisen tuttipullon. Ensin sitä ihmeteltiin ja sitten rupes kelpaamaan nokkamukikin.

Kokeile jos teillekin autaisi,

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 13:21 Sarkku1 kirjoitti:
Minulla oli samantapainen ongelma muutama vuosi sitten.
Silloin äiti sanoi et laita tuttipulloon sellainen nokkamukia muistuttava nokka.
Laitoi sit sellaisen tuttipullon. Ensin sitä ihmeteltiin ja sitten rupes kelpaamaan nokkamukikin.

Kokeile jos teillekin autaisi,
Meillä meni noin. Hyvin sujui. Ja sen jälkeen kelpasi ihan nokkamuki.

meillä tuttipullo enään illalla nukkumaan mennessä ja ja yö heräilyssä vaikka olisi korkea aika jo eroon niistäkin päästä kun poika 1v3kk..
mutta itse myös kokeillut monia nokkamukeja jo n.10kk saakka mutta nyt tässä kuukauden sisällä vasta alkanut ihan maitoa ja muuta juamaan nokkamukista.. se vaan alkoi yht äkkiä kelvata.. että se voi viedä aikaa..

itse myös kokeilin sitä tuttipulloon laitettaavaa nokkaa mutta ei ollut hyvä kun ei oo tippalukkoa siinä.. mutta emillä nyt molemmat "taikamukit" käytössä,isompi kahvaton ja pienempi kahvallinen ja hyvin alkanut maistua..

yritä vain tarjota nokkamukia aina niin eiköhän joku kerta kelpaa.. kokeile vaikka tosi laimennetulla light mehulla houkutella :)

Nuki
Kannattaa kokeilla myös Nuk-merkkistä "nokkamukia", jossa on pehmeä suuosa. Virallista nimeä en nyt valitettavasti muista...Cittareista löytyy.
Itsekin meinasin ottaa paineita tuttipullon pois jättämisestä kun vastaavia ongelmia oli. Sitten vain tarjosin päivällä noista juomanokista ja Nuk-mukista ja alkuun vain enää vettä tuttipullosta, iltaisin tuttipullosta maitoa. Vähitellen alkoi tepsiä ja tuttipullo jäänyt pois. Aika näytti tekevän tehtävänsä, yhtenä päivänä vain alkoi maistumaan nokkamukista (eli nyt ei niin enää merkillä väliä, ikää 1v1kk)

meillä saatiin pullo lopullisesti pois, kun annettiin tavallisen mukin kanssa pilli. Eli tyttö sai edelleen juoda imemällä ja pikkuhiljaa alkoi juoda ilman pilliäkin. Tosin tässä vaiheessa oli yritetty saada pulloa pois 10 kk ja tytöllä tuolloin ikää 1 v 11 kk. hitaasti hyvää tulee :)

Minä tein tylysti pojalle, nappasin saksilla tuttipullon tutista pään pois. Itkemäänhän se rupesi kun huomasi, mutta jäipä pullokin kertaheitolla pois.

Kuopus nyt 1v, pikkuhiljaa vähennetään tuttipullon käyttöä, jonku kerran jopa jo nukahtanu ilman pulloa. Jos tässä parin kk sisällä sais vierotettua kokonaan.

Yhteistyössä