Miten eroon tunnesyöppöydestä/ruuan himosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lääskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lääskii

Vieras
Minulla on nyt pari kuukautta mennyt vain syödessä. Syön ja syön kokoajan. Kokoajan tekee mieli jotainm syödä eikä ole nyt itsekuria. Vaikka sain jo laihdutettua hyvin. Nyt elämäntilanne tosi rankka,kun vauva 10kk on vaativa, ollut aina ja isommat lapset hirveässä uhmassa ja huomiota hakevat kun minulla aina vauva sylissä. Olen siis uupunut, että sekin kai vaikuttaa tätähn.

mitä minä voisin tehdä! En oikein ehdi kunnolla oikeaa ruokaa syödä, enkä valmistaa, niin pitäisikö ostaa valmiita kunnes tilanne helpottuu? Että tulisi syötyä kunnolla ja mahdollisesti ajan kanssa( harvinaista) että ei jäisi vajanaiseksi ja sitten tekee mieli kokoajan jotain

Jos ei ole karkkia niin minä syön leipä, keksejä yms

Alkuperäinen kirjoittaja lääskii;24199058:
en jotenkin usko että tämä toimisi minulla. Näenhän minä itseni peilistä joka päivä, enkä pidä ollenkaan näkemästäni. En kropasta enkä naamasta ..

jännä, minä kun katson peilistä niin näky on ok, mut huh valokuvaa kun katsoo, niin en meinaa uskoa näkyä todeksi, mulla kans tuota lohtusyömistä mutta en ole vielä saanut aikaiseksi syönnin osalta elämänmuutosta, on ollut kaikkea elämänmuutosta tässä muuten, kuten ero pitkäaisesta suhteesta ja yksinhuoltajaksi jäämisestä

helpointa on vaihtaa ensin naposteltava terveellisempään ja sitten rajoittaa määrää pikkuhiljaa kunnes jättää sen pois.

Pidemmän kaavan mukaan päätät toisen tavan palkita itseäsi ja purkaa turhautummista/stressiä/käsitellä tunteita erilailla.

Mä teen käsitöitä siksi ettei samalla voi puputtaa...

Voi kun voisinkin tehdä käsitöitä. niitä olisi vaikka kuinka, vaan kun vauva ei anna minun tehdä mitään. pidän vauvaa vain sylissäni tai istun lattialla hänen kanssaan, mihinkään en saa poistua =( Tätä ollut jo useamman kuukauden

Laita jääkaapin oveen netistä poimittu mahdollisimman hehkeä bikinikuva. Lisäetuna on, että mies syö sen jälkeen kaikki ruuat ja lihoo eikä sulle jää mitään.

osaisitko mitenkään olla ostamatta keksejä ja karkkeja sun muuta? Leipää jos on pakko ostaa niin osta jotain mikä ei ole mielestäs hyvää. Ja laita jääkaappiin valmiiksi jotain terveellistä naposteltavaa, esim. porkkanatikkuja.

Onko sulla joku aika päivästä omaa aikaa? Lasten päiväuniaika? Ilta?
Mä syön vähän herkkua joka ilta. Se vois toimia kannustimena päivän terveellisyydelle. Kun syöt päivän aikana paremmin niin voit sallia illalla itsellesi herkun tai mitä haluatkaan, kohtuudella.

Varmasti sulla kiireistä aikaa ja omasta ajasta voit vain haaveilla.... Vinkki mikä toimi mulla, ala syödä kunnolla, riittävästi oikeaa ruokaa. Jo vähenee napostelu-himo.
kokeiltu on, toimii.

Sama tilanne mulla vauvan kanssa aiemmin.. Nyt oikeesti mies auttamaan, tein itse sen virheen ja hoidin koko ajan itse ja pidin sylissa yms ja nyt kun lapsi on jo kohta kaksivuotias olen iiihan kuitti ja olen ollut eroamassa muutamaan kertaan ennen kuin mies tajusi etta voi myos olla lapsen kanssa joskus. Ota omaa aikaa!!!

Voisiko tämä liittyä masennukseen/uupumiseen? Olen tässä miettinyt etät minulla on ainakin uupumusta, ehkä jopa lievää masennusta.
Lihonnut olen ainakin 7-8kiloa 3kk aikaina =(
En vaan pysty vastustamaan. Ei huvita enää mikään..En ehdi enkä jaksa siivota,kun aina joutuisi tekemään yksikätisenä sen =( Tai yöllä mutta silloin ei voi imuroida, kun lapset nukkuu

Yhteistyössä